Με στόχο την επιμόρφωση και κατάρτιση των επαγγελματιών του τουρισμού για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών στο τουρισμό η Περιφέρεια Κρήτης πραγματοποιεί στο νησί δωρεάν σεμινάρια στους επιχειρηματίες-εργαζόμενους στο κλάδο του τουρισμού. Στα σεμινάρια που ξεκίνησαν από τα Χανιά συνεχίζονται σήμερα στο Ηράκλειο, αύριο Παρασκευή στο Ρέθυμνο και την επόμενη εβδομάδα στον Άγιο Νικόλαο, η  Περιφέρεια δίνει την δυνατότητα μέσα από τα στελέχη της και τους ομιλητές (προέρχονται από τον Ακαδημαϊκό χώρο) στους τοπικούς επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου να αναβαθμίσουν και να προβάλλουν τις υπηρεσίες τους, το προϊόν μέσω του διαδικτύου όπως επίσης να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους φέρνοντας στην Κρήτη περισσότερο και ποιοτικότερο τουρισμό. 

Το σημερινό σεμινάριο στο Επιμελητήριο Ηρακλείου τους συμμετέχοντες επιχειρηματίες και εργαζόμενους στον τουρισμό αλλά και ομιλητές καλωσόρισε εκ μέρους του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού Μιχάλης Βαμιεδάκης ο οποίος αναφέρθηκε στις δράσεις της Περιφέρειας στο τουρισμό αλλά και στη σημαντικότητα των σεμιναρίων ενώ ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κυριάκος Κώτσογλου παρουσίασε τον στρατηγικό σχεδιασμό e-Government.Στη σημερινή παρουσίαση παρόν ήταν ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νίκος Ραπτάκης, η γεν. δ/ντρια Ανάπτυξης Μάρω Αντωνακάκη, η πρ/νη της Διαχειριστικής Αρχής Μαρία Κασωτάκη, στελέχη υπηρεσιών και επιχειρηματίες-εργαζόμενοι στον τουριστικό κλάδο.

Τα σεμινάρια που οργανώνονται από την Περιφέρεια στη Κρήτη σε συνδιοργάνωση με τα Επιμελητήρια της Κρήτης, την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας, τους συλλόγους ξενοδόχων του νησιού και το ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον και σε αυτά ομιλητές ήταν: 

-Μιχάλης Βασταρδής καθηγητής μεταπτυχιακού MBA & Tourism Πανεπιστημίου Πειραιά
-Θοδωρής Θεοδωρόπουλος πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος Hotelgenius 
-Αναστάσιος Κύρτσης εκπρόσωπος της ΤΡΙVAGO σε Ελλάδα και Κύπρο
-Κατερίνα Δερβένη στέλεχος της Google
-Κάτια Σέμπεγλου head of eCommerce Hotelgene

 «Η Περιφέρεια Κρήτης πάντα σταθερή στο όραμα της υποστηρίζει τη τεχνολογία, τη καινοτομία ενημερώνει τους τοπικούς επιχειρηματίας του τουριστικού κλάδου σχετικά με τις δυνατότητες που υπάρχουν έτσι ώστε να μπορέσουν να προβάλλουν τις επιχειρήσεις του, το προϊόν τους μέσω του διαδικτύου όπως επίσης να βελτιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους φέροντας περισσότερο και ποιοτικότερο τουρισμό» δήλωσε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης προσθέτοντας, ότι, «έχουμε οργανώσει αυτά τα σεμινάρια με ομιλητές που προέρχονται και από τον Ακαδημαϊκό χώρο και από το χώρο των εταιρειών όπως η GOOGLE η TRIVAGO οι οποίες κάνουν αξιολόγηση τουριστικών προϊόντων και επίσης κάνουν τις αναζητήσεις που καταλήγουν στους μελλοντικούς επισκέπτες. Επίσης οι εταιρείες που ασχολούνται με το τουριστικό μάρκετινγκ έτσι ώστε να υπάρχει μια πλήρη εικόνα στους τουριστικούς επιχειρηματίες για τα επόμενα βήματα και τις προκλήσεις που υπάρχουν. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα η εμπορική δραστηριότητα είναι πάρα πολύ χαμηλή σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε. Επιχειρήσεις και Έλληνες καταναλωτές έχουν πάρα πολύ χαμηλή εμπορική-αγοραστική δραστηριότητα στο διαδίκτυο». 

Από την πλευρά του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης στο τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης Κυριάκος Κώτσογλου, δήλωσε , ότι, «συνδέσαμε την στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική προβολή της Κρήτης με τον αντίστοιχο στρατηγικό σχεδιασμό για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και έτσι το ασύγκριτο τουριστικό προϊόν του νησιού θα μπορεί να καταστεί προσβάσιμο σε όλες τις ομάδες στόχου, σε όλους τους θεματικούς δυνητικούς επισκέπτες δημιουργώντας ένα πλαίσιο με κοινά οφέλη και συνεργασίες μεταξύ τουριστικής προβολής και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προς όφελος των φιλοξενουμένων και του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης». 
Δηλώσεις ομιλητών-εκπαιδευτών του σεμιναρίου

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hotel Genius Θοδωρής Θεοδωρόπουλος:
«Ευχαριστούμε την Περιφέρεια Κρήτης για την οργάνωση των σημαντικών αυτών εκδηλώσεων που στόχο έχουν να φέρουν κοντά το Κρητικό ξενοδόχο με τις νέες τεχνολογίες έτσι ώστε να μπει σε μεγαλύτερο βάθος στο τρόπο τον οποίο μπορεί να εκμεταλλευτεί το διαδίκτυο για να μπορέσει να αυξήσει τις κρατήσεις και τις πωλήσεις του. Σήμερα προσωπικά παρουσιάζω την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει ένα ξενοδοχείο στο διαδίκτυο, ποιες είναι οι δυσκολίες στο τεχνολογικό επίπεδο και αν τελικά οι λύσεις οι οποίες προκρίνονται ως τα τεχνολογικά οικοσυστήματα» είναι η απάντηση σε αυτό ή όχι». 

Ο εκπρόσωπος της TRIVAGO στην Ελλάδα και Κύπρο Αναστάσιος Κύρτσης:
«Σε όλη την Ελλάδα υπάρχει υστέρηση με την εκπαίδευση των ξενοδόχων και η επιτυχία βρίσκεται στα χέρια τους, πρέπει να αφιερώσουν χρόνο και κόπο, και είναι ο μοναδικό τρόπος για να πάει ακόμα περισσότερο μπροστά ο τουρισμό της χώρας. Σε σχέση με τις κρατήσεις στην Ελλάδα στο ξενοδοχειακό χώρο οι oi line κρατήσεις ανέρχονται στο 10% και υστερούμε κατά πολύ με ανταγωνιστικές χώρες όπως Ιταλία, Ισπανία Πορτογαλία. Στη Γερμανία για παράδειγμα οι on line ξενοδοχειακές κρατήσεις ανέρχονται στο 60% με 65%». 
Πρόγραμμα σεμιναρίου αύριο Παρασκευή στο Ρέθυμνο (αίθουσα συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνης)
Hotel eCommerce & Digital Marketing 

Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για Επαγγελατίες του Τουρισμού 

Αίθουσα Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνης, 10/6/2016  12220162016 

09:30 - 10:00        Εγγραφές - Έναρξη 

10:00 - 10:30        Χαιρετισμοί - Εναρκτήρια εκδήλωση 
            Μαρία Λιονή, Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης  
            Μιχάλης Βαμιεδάκης, Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Τουρισμού Περιφέρεια Κρήτης 

10:35- 11:15        “Στρατηγικός Σχεδιασμός - e-Government” 
            Κυριάκος Κώτσογλου, Περιφερειακός  Σύμβουλος Κρήτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

11:20 - 11:45        Χαιρετισμοί 
            Μανώλης Τσακαλάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνης

11:50 - 12:30        “Yield Management & eCommerce for Hotels” 
            Μιχάλης Βασταρδής, Καθηγητής Μεταπτυχιακού MBA & Tourism 
            Πανεπιστήμιο Πειραιά 

12:35 - 13:15          “Tech Ecosystems for Hotels. Trend or Necessity?” 
            Θοδωρής Θεοδωρόπουλος, Πρόεδρος & Managing Director   
            Hotelgenius 

13:20 - 14:00        Διάλειμμα

14:05 - 14:45        “Metasearch Marketing” 
            Αναστάσιος Κύρτσης, Industry Manager Ελλάδα & Κύπρος 
            TriVaGo

14:50 - 15:30        “Web Tools & their Application” 
            Κατερίνα Δερβένη, Online Advisor, Grow Greek Tourism Online 
            Google 

15:35 - 16:15         “To OTAs or not to OTAs” 
            Κάτια Σέμπογλου, Head of eCommerce  
            Hotelgene

16:20 - 17:00        Κλείσιμο εκδήλωσης - Συζήτηση & Ερωτήσεις