Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης επικεφαλής της Κ.Ο. των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει την ανάγκη να προστατευθεί το ελληνικό γιαούρτι και την υποχρέωση να διασφαλιστεί ο Ευρωπαίος καταναλωτής από παραπλανητικές ετικέτες.

Ο καταναλωτής παγκοσμίως στην ετικέτα «ελληνικό γιαούρτι» αναγνωρίζει όχι μόνο τον τρόπο παρασκευής αλλά και τη χώρα προέλευσης. Την Ελλάδα.

Τέτοιες αποφάσεις προκαλούν στρεβλώσεις με σοβαρές συνέπειες και παραπλανούν τους καταναλωτές. Και η Επιτροπή πρέπει να αντιδράσει άμεσα. Είτε πρόκειται για το ελληνικό γιαούρτι Τσεχίας σήμερα ή για τσέχικη μπύρα Ελλάδας αύριο.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Η Τσεχία με πρόσφατο νομοθέτημά της επέτρεψε την κυκλοφορία γιαουρτιού με το χαρακτηρισμό “ελληνικό” στην αγορά της Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισηγήθηκε την αναγραφή της χώρας προέλευσης του συγκεκριμένου γιαουρτιού ώστε να μην υπάρχει παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού.

Αυτή η εισήγηση της Επιτροπής έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους Έλληνες παραγωγούς και κτηνοτρόφους καθώς θεωρείται απολύτως ασαφής. Η ορολογία ελληνικό γιαούρτι εκτός από την χρήση συγκεκριμένης αναλογίας τύπων γάλακτος και ειδικής κατεργασίας στράγγισης υποδηλώνει και την καταγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος από την Ελλάδα. Τέτοιες αποφάσεις όπως η προαναφερόμενη δημιουργούν στρεβλώσεις στην αγορά.

Σε αντίστοιχη διαμάχη στην Αγγλία το 2012, η αγγλική δικαιοσύνη απαγόρευσε σε εταιρεία που δεν εδρεύει στην Ελλάδα να παρασκευάζει γιαούρτι με τον προσδιορισμό “ελληνικό” ακριβώς για να μην παραπλανώνται οι Βρετανοί καταναλωτές.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

-Θεωρεί πως η αποφυγή της παραπλάνησης των Ευρωπαίων πολιτών από την κατανάλωση ενός συγκεκριμένου διατροφικού προϊόντος όπως “το γιαούρτι” το οποίο συνοδεύεται με εθνικό επιθετικό προσδιορισμό, όπως το “ελληνικό” επιτυγχάνεται με την απλή αναγραφή της χώρας προέλευσης πάνω στη συσκευασία;»