Τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι, αυτό της σύνταξης μιας μελέτης που θα αντιμετωπίζει τη βελτίωση του ΒΟΑΚ ενιαία και όχι τμηματικά, φαίνεται ότι προχωρά καθώς εξασφαλίστηκαν οι πόροι για τη σύνταξη της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού του πολύπαθου βόρειο οδικού άξονα. Πρόκειται για κονδύλια άνω των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ που θα διατεθούν από το πρόγραμμα τεχνικής βοήθειας ώστε να γίνει όσο πιο σύντομα γίνεται η ανάθεση της εκπόνησης της μελέτης. 

Και επειδή σε έργα όπως ο ΒΟΑΚ, ο χρόνος και οι λέξεις "σύντομα" και "γρήγορα" είναι σχετικές έννοιες, στην προκειμένη περίπτωση η ανάθεση της μελέτης αναμένεται να γίνει εντός του 2017, όπως τουλάχιστον δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, ο οποίος βρέθηκε στα Χανιά και είχε με τη διοίκηση του ΟΑΚ, συνάντηση για το θέμα στην οποία συμμετείχε και η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Βάλια Βαγιωνάκη.

«Δικαιούχος θα είναι η διεύθυνση Οδικών Μελετών της Γ.Γ. Υποδομών που σε συνεργασία με τις υπηρεσίας του ΟΑΚ θα προχωρήσουν πολύ γρήγορα στην ανάθεση της στρατηγικής μελέτης για το σύνολο του ΒΟΑΚ. Αυτό σημαίνει ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε το τεχνικό δελτίο ώστε να μεταφερθούν αυτά τα χρήματα στη Γ. Γ. Υποδομών και ταυτόχρονα να προχωρήσει η δημοπράτηση της μελέτης. Θα έχουμε μια ολοκλήρωση σε επίπεδο προμελετών και ΜΠΕ και μια κοστολόγηση για το σύνολο του έργου που είναι στις προθέσεις μας.

Η μελέτη μπορεί να δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 και πολύ σύντομα αξιοποιώντας υπάρχουσες προκαταρκτικές μελέτες ή προκαταρκτικές μελέτες και απαιτούν επικαιροποίηση να αρχίσει να μας δίνει αποτελέσματα για τμήματα του ΒΟΑΚ μέχρι να έχουμε την πλήρη ολοκλήρωσή της.»

Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα αναμένεται να γίνουν παρεμβάσεις, δίνοντας προτεραιότητα στα σημεία που εκείνα που θεωρούνται και είναι επικίνδυνα. Για τις παρεμβάσεις αυτές έχουν εξασφαλιστεί 15 εκατομμύρια ευρώ από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας του ΕΣΠΑ τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για την αποκατάσταση και βελτίωση τμημάτων του ΒΟΑΚ.

«Στόχος είναι στα τέλη του έτους να δημοπρατηθεί το έργο και εκεί θα χρειαστεί να συνεργαστούμε εκτός από τον ΟΑΚ και με την Περιφέρεια στην οποία υπάρχουν μελέτες οδικής ασφάλειας τις οποίες θέλουμε να αξιοποιήσουμε. Φυσικά δεν θα καλύψουμε το σύνολο του έργου αλλά θα υπάρξουν σημαντικές παρεμβάσεις στα σημεία που το απαιτούν περισσότερο.»

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΚ, Φώτης Καζάσης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις εξελίξεις αυτές:

«Δυο πάγια αιτήματα του νομού προχωρούν, το ένα αφορά στη μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που επιτέλους θα τρέξει γρήγορα και το δεύτερο, το θέμα της οδικής ασφάλειας που αφορά στο υφιστάμενο δίκτυο. Το υπουργείο ανταποκρίθηκε και θα  βελτιώσει σε πάρα πολλά σημεία το επικίνδυνο οδικό δίκτυο που υπάρχει στον ΒΟΑΚ.»