Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία το τριήμερο που μας πέρασε οι ιστιοπλοϊκοί αγώνες ανοιχτής θάλασσας "Νίκος Κοζωνάκης 1" (Χανιά - Γραμβούσα, 18.6.2016) και "Νίκος Κοζωνάκης 2" (Γραμβούσα - Χανιά 20.6.2016).  Οι αγώνες οργανώθηκαν από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων ήταν μέρος του κοινού πρωταθλήματος του 2016 του ΙΟΧ με τον Ναυτικό Όμιλο Χανίων (ΝΟΧ).
 
Αγώνας Νίκος Κοζωνάκης 1 (Εκκίνηση Χανιά, τερματισμός Γραμβούσα)

Ο στόλος των αγωνιζομένων ξεκίνησε από τα Χανιά το πρωί του Σαββάτου 18/6 με την ελπίδα πως ο χαμηλής έντασης βορειοδυτικός άνεμος θα ενισχυθεί και θα μπορέσει να τους μεταφέρει αισίως και εντός των χρονικών ορίων στην γραμμή τερματισμού στον όρμο Γραμβούσα.  Δυστυχώς όμως, ο Αίολος είχε άλλα σχέδια.  Με υπομονή και στωικότητα δίνοντας παλεύοντας με την άπνοια, τα πληρώματα και τα σκάφη έφταναν στο ύψος των νήσων Αγίων Θεοδώρων (Θεοδωρού) ενώ ο Ήλιος είχε περάσει το ζενίθ του και προχωρούσε δυτικά με γοργό ρυθμό (τουλάχιστον γοργότερο από αυτό των σκαφών).  Ένας ένας οι κυβερνήτες, αντί να φτάνουν στον τερματισμό, έφταναν στο συμπέρασμα ότι η μάχη με την άπνοια ήταν μάταιη και ότι η άπνοια είχε πλέον νικήσει.  Το κανάλι 72 του VHF άναψε με τις δηλώσεις εγκατάλειψης του αγώνα.  Και πριν καλά καλά αφήσουν το δάκτυλο από το πατημένο κουμπί της κλήσης, έδιναν ζωή σε αυτό που οι ιστιοπλόοι ανά τον κόσμο θεωρούν κατάρα και συνάμα σωτήρα τους - την μηχανή του σκάφους.  Κάποιοι την σώπασαν και για λίγη ώρα σήκωσαν μπαλόνι όταν βρήκαν την μέτριας έντασης Γραιγοτραμουντάνα μετά το καβατζάρισμα του ακρωτηρίου Σπάθα - ιστιοπλοϊκή απόλαυση που όμως ήρθε αργά για να μετρήσει στον αγώνα.   Έτσι, πριν το σούρουπο και με την βοήθεια της μηχανικής Genoa, κατέφθαναν στον όρμο Γραμβούσα και φούνταραν τις άγκυρές τους τα σκάφη.  Το πρόγραμμα είχε πλέον δροσερή βουτιά, ζεστό γεύμα και ξεκούραση πριν τον αγώνα της επιστροφής την Δευτέρα.


 
Νίκος Κοζωνάκης 2 (Εκκίνηση Γραμβούσα, τερματισμός Χανιά)

Ο αγώνας της Δευτέρας 20/6 ξεκίνησε με απολαυστική όρτσα κόντρα στο βοριαδάκι εντάσεως 10-15 κόμβων στο στενό μεταξύ της νήσου της Ήμερης Γραμβούσας, της Άγριας Γραμβούσας και του ακρωτηρίου Γραμβούσας, με δραματικά τακ πριν τις εκατέρωθεν στεριές. Στην συνέχεια ο στόλος χωρίστηκε στα σκάφη που διάλεξαν να ανοιχτούν με την ελπίδα να βρουν δυνατότερους ανέμους, και αυτούς που προτίμησαν την ευθεία σαν αμεσότερη διαδρομή.  Όλοι όμως υπολόγιζαν στην εύνοια του Αίολου, αφού τις δύο προηγούμενες ημέρες θυσίαζαν μεγάλες ποσότητες οίνου και ψητού.  Η εύνοια δεν κράτησε δυστυχώς μέχρι τον τερματισμό και κάποια στιγμή, για κάποιους εντός οπτικής επαφής με την σημαδούρα που σημείωνε την γραμμή τερματισμού, ο άνεμος εξασθένησε μέχρι που εκμηδενίστηκε πλήρως. Τα σκάφη κινδύνευαν να τεθούν και πάλι εκτός αγώνα λόγω της ανάλωσης του επιτρεπόμενου χρόνου. Όμως κάποια σκάφη κατάφεραν να τερματίσουν εντός ορίων.  Με σειρά κατάταξης τα σκάφη στις τρεις πρώτες θέσεις ήταν τα σκάφη Κορμοράνος ΙΙ (ΝΟΧ) με κυβερνήτη τον Κωνσταντίνο Μανιουδάκη, το Πανέφη ΙΙ (ΙΟΧ) με κυβερνήτη τον Μανώλη Μπαρμπόπουλο και το σκάφος Αίθρα (ΝΟΧ) με κυβερνήτη τον Αλέξανδρο Γκότση.  Επίσης συμμετοχή στους αγώνες είχαν τα σκάφη Άνεμος (IOX) με κυβερνήτη τον Γρηγόρη Κνιθάκη, το σκάφος Μύρια (IOX) με κυβερνήτη τον Σταύρο Μαρίνο και το σκάφος Καλλονή (IOX) με κυβερνήτη τον Μανώλη Φλεμετάκη.