Το 3ο Λύκειο Ηρακλείου παρουσιάζει το πρωτότυπο θεατρικό έργο "Μίλησέ μου" στην πύλη Βηθλεέμ, τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στις 21.00

Το «Μίλησέ μου» είναι ένα θεατρικό έργο της Τάνιας Χριστοφοράτου, με παραστατικότητα και προσωπικότητα. Είναι μία παράσταση που κατάφερε όχι μόνο να ενώσει δύο κόσμους με διαφορετική κουλτούρα και τρόπο ζωής, αλλά και να αναδείξει τους προβληματισμούς και τη διαφορετικότητα δύο γλωσσών, της νοηματικής και της ομιλούσας.

Συγκεκριμένα, το «Μίλησέ μου» κατάφερε μέσα από έξυπνους, εφευρετικούς, αλλά κυρίως διακριτικούς τρόπους να ισορροπήσει δύο διαφορετικές αντιλήψεις, αυτή των κωφών/βαρηκόων και των ακουόντων, χωρίς να κατακρίνει ή να επικρίνει τη διαφορετικότητα. Χάρη σ΄αυτό μαθητές κωφοί και ακούοντες πέτυχαν να συνεργαστούν μεταξύ τους με αρμονία και τελικά να ανακαλύψουν ότι τελικά το να είναι κανείς διαφορετικός δεν είναι ελάττωμα ή μειονέκτημα, αλλά πηγή ενέργειας και εξέλιξης.

Το θεατρικό αυτό έργο υλοποιήθηκε σε θεατρική παράσταση από τη θεατρική ομάδα του 3ου ΓΕΝΙΚΟΎ Λυκείου Ηρακλείου. Στην παράσταση αυτή, η κωφή μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης, Ελευθερία Τρουλλινού, έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην προαναφερθείσα θεατρική παράσταση, κατάφερε να αναδείξει τον πλούσιο και ζωντανό κόσμο των κωφών μέσω της χρήσης της νοηματικής γλώσσας, αλλά και τα ίδια τα ακούοντα παιδιά, να αναδείξουν το ταλέντο τους και τις ηθικές τους αρχές, αφού μέσα απ’ αυτή τη συνεργασία απέδειξαν ότι το διαφορετικό είναι τελικά μία μοναδική πηγή έκφρασης ιδεών και αξιών.

Επιπροσθέτως, αξίζει να τονιστεί ότι μέσω αυτής της παράστασης επιτεύχθηκε η κοινωνικοποίηση των παιδιών, που στην καθημερινή τους ζωή, είχαν μία ίσως λανθασμένη ή αδιάφορη αντιμετώπιση των πραγμάτων, αφού πολλές φορές η αμάθεια και η έλλειψη γνώσης για τη ζωή των ανθρώπων με διαφορετικότητα, οδηγεί τον άνθρωπο σε λάθος συμπεράσματα. Έτσι, μέσω της θεατρικής παράστασης «Μίλησέ μου», οι ακούοντες μαθητές μπήκαν στη διαδικασία όχι μόνο της εκμάθησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), προκειμένου να συνεννοηθούν με την κωφή μαθήτρια, Ελευθερία Τρουλλινού, αλλά και της κατανόησης του τρόπου ζωής της και της αντίληψης των πραγμάτων στον δικό της κόσμο.

Ωστόσο, και η ίδια η Ελευθερία μπήκε στη διαδικασία μελέτης της ομιλούσας από μία άλλη οπτική γωνία, αφού έπρεπε όχι μόνο να συγχρονιστεί με τους ακούοντες συμμαθητές της, αλλά και να παραδειγματιστεί στο τρόπο ανάδειξης του ρόλου της. Μ’ αυτόν τρόπο λοιπόν κατάφεραν δύο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι να ενωθούν και να μοιραστούν εμπειρίες και βιώματα για ένα αποτέλεσμα συγκινητικό και ανθρώπινο, μια και μέσα απ’ αυτό αναδείχθηκε η προτεραιότητα στον άνθρωπο και όχι στη διαφορετικότητα, στο «εμείς» και όχι στο «εγώ». 

Μικαέλα Παπαδάκη
Φιλόλογος
Καθηγήτρια Νοηματικής