Οι εξελίξεις για τα μεγάλα έργα υποδομών στο νησί, με βαρύτητα στις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ, την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ,  αλλά και για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, συζητήθηκαν στη σημερινή σύσκεψη στη Περιφέρεια με την συμμετοχή του γ.γ. Υπουργείου Υποδομών Γιώργου Δέδε, του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, και αρμόδιων στελεχών του Υπουργείου και του ΟΑΚ. 

Στην διάρκεια της σύσκεψης, ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες ανέφερε για τον ΒΟΑΚ ότι διασφαλίστηκε από το ΕΣΠΑ κονδύλι 4 εκ. ευρώ για την χρηματοδότηση της στρατηγικής μελέτης του νέου ΒΟΑΚ, και άλλα 15 εκ. ευρώ επίσης από το ΕΣΠΑ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχων ΒΟΑΚ με στόχο την προστασία των οδηγών και την μείωση των ατυχημάτων. Ο κ. Δέδες επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν εξαιρετικές δυνατότητες χρηματοδότησης του έργου για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, ενώ για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου ανέφερε ότι, καταληκτική ημερομηνία για τις προσφορές στο Καστέλι θα είναι η 30η Σεπτεμβρίου 2016. 

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε με έμφαση ότι δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός για την κατασκευή των μεγάλων υποδομών στο νησί που έχουν εξαγγελθεί από πολλές Κυβερνήσεις αλλά ωστόσο δεν έχουν προχωρήσει. 
Αναλυτικά ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, που χαρακτήρισε εξαιρετική την συνεργασία με την Περιφέρεια και τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, για τον νέο ΒΟΑΚ, αλλά και για τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλεια στον υπάρχων Βόρειο Οδικό Άξονα ανέφερε: «Εξασφαλίσαμε μια χρηματοδότηση 4 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ για την χρηματοδότηση της στρατηγικής μελέτης του ΒΟΑΚ. Η μελέτη περιλαμβάνει την πλήρη ολοκλήρωση της προμελέτης για ολόκληρο τον οδικό άξονα και φυσικά τη μελέτη των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. Ήδη ανοίχθηκε το πρόγραμμα της τεχνικής βοήθειας από το Υπ. Ανάπτυξης, δικαιούχος θα είναι η γενική γραμματεία Υποδομών και το έργο της δημοπράτησης της στρατηγικής μελέτης του ΒΟΑΚ θα υλοποιηθεί από το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον ΟΑΚ» και πρόσθεσε: «Η δεύτερη θετική εξέλιξη είναι ότι εξασφαλίσαμε επιπλέον 15 εκ. ευρώ από πρόγραμμα ΕΣΠΑ οδικής ασφάλειας το οποίο θα υλοποιήσουμε με ταχύς ρυθμούς για να υπάρξουν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας πάνω στον υπάρχοντα οδικό άξονα ώστε με προτεραιότητα στα σημεία στα οποία καταγράφονται επικίνδυνα, συχνά ατυχήματα, να υπάρξουν παρεμβάσεις στην κατεύθυνση αποκατάστασης και της πρόληψης τέτοιων ατυχημάτων. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον ΟΑΚ οι υπάρχουσες μελέτες για την οδική ασφάλεια να διασυνδεθούν και με την γ.γ. Υποδομών να αξιοποιήσουμε και το τελευταίο ευρώ αυτής της χρηματοδότησης με το καλύτερο δυνατό και αποτελεσματικότερο τρόπο». 

Για τον νέο ΒΟΑΚ τόνισε χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν εξαιρετικές δυνατότητες χρηματοδότησης του έργου, η πρόταση που έχουμε καταθέσει ως Υπουργείο με την πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης θεωρώ ότι είναι σε κοινό πλαίσιο. Με ορίζοντα έναρξης το 2018 να αρχίζομε να μιλάμε, και αφού έχουμε τη στρατηγική μελέτη, και για την κατασκευή του έργου». 

Αναφερόμενος στις νέες εξελίξεις για το Αεροδρόμιο Καστελίου, ο κ. Δέδες είπε: 

«Το Υπουργείο είναι έτοιμο να ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία. Η παράταση ζητήθηκε ομόθυμα από όλες τις κοινοπραξίες οι οποίες επιθυμούν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Υπάρχουν ήδη 4 κοινοπραξίες που έχουν συμμετάσχει στις διαβουλεύσεις. Η παράταση ζητήθηκε από όλες τις εταιρείες γιατί θεωρούν ότι με «νεκρό» τον Αύγουστο για τις τράπεζες πρέπει να τους δοθεί επαρκής χρόνος για να μελετήσουν τα τροποποιημένα τεύχη και να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στις τελικές τροποποιήσεις που κάναμε, και δεύτερον, να έχουν τον αναγκαίο χρόνο που απαιτείται ώστε να προχωρήσουν σε συμφωνίες χρηματοδότησης του προγράμματος και της πρότασης τους. Καταληκτική λοιπόν ημερομηνία για τις προσφορές στο Καστέλι η 30η Σεπτεμβρίου». 

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης στις δηλώσεις του επεσήμανε ότι, «όλος ο σχεδιασμός που υπάρχει από την Περιφέρεια Κρήτης για τον ΒΟΑΚ συμπορεύεται με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών. Παράλληλα βρισκόμαστε σε συχνή επαφή και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το οραματικό έργο του ΒΟΑΚ. Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε, διότι έχουμε ακούσει για το έργο από πολλές Κυβερνήσεις, προσωπικά είμαι υποχρεωμένος ως Περιφέρεια Κρήτης να παρακολουθούμε όλες τις ενέργειες που γίνονται να ενημερώνω τους αρμόδιους φορείς. Με την πρόσφατη επιστολή μου για τον ΒΟΑΚ προς τον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των Κοινοβουλευτκών κομμάτων ενεργοποιούμε όλο αυτό το σχεδιασμό , και πιστεύω απόλυτα ότι το 2017 είναι μια κρίσιμη χρονιά που πρέπει να ολοκληρωθούν οι 5 αυτοκινητόδρομοι στην υπόλοιπη Ελλάδα, άρα ο στόχος είναι απόλυτα εφικτός, το 2018 να ξεκινήσει ο ΒΟΑΚ αφού πρώτα γίνει η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού». Ο Περιφερειάρχης επεσήμανε ωστόσο ότι, από το 2008 έχει ανακοινωθεί το έργο και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει. «Αν είχαμε εμείς αυτή την αρμοδιότητα-εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού- θα την είχαμε φέρει εις πέρας. Μέχρι να γίνει ο ΒΟΑΚ ήδη τα πρώτα 15 εκ. ευρώ έχουν διασφαλιστεί, ωστόσο διεκδικούμε για την οδική ασφάλεια συνολικά 25 εκ. ευρώ για τον υπάρχων ΒΟΑΚ». 

Για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες, ο Περιφερειάρχης ανέφερε: 

«Περιμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το δρόμο στη Μεσαρά που για μεγάλο χρονικό διάστημα έχει καθυστερήσει λόγω των δικαστικών διενέξεων μεταξύ των αναδόχων, κάτι που συμβαίνει και με το έργο Εξάντι-Πάνορμο. Ο δρόμος Γούρνες-Χερσόνησος προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. 
Ερωτηθείς από δημοσιογράφους για το αεροδρόμιο Καστελίου ο Περιφερειάρχης εξέφρασε την ενόχληση του για τις συνεχείς αναβολές-παρατάσεις λέγοντας ότι είναι σε ομηρία η περιοχή, ενώ σε άλλη ερώτηση  απάντησε:  «το Υπουργείο να τηρήσει τις νέες δεσμεύσεις για την υλοποίηση του έργου». 

Στην σημερινή σύσκεψη συμμετείχαν: 
-Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου ΟΑΚ, Περιφερειακός Σύμβουλος Γιώργος Αλεξάκης
-Ο γενικός διευθυντής γενικής γραμματείας υποδομών Διονύσης Μακρής
-Ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων στη γενική γραμματεία υποδομών Ανδρέας Πολάκης
-Ο αναπληρωτής γενικού διευθυντή γενικής γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού Δημήτρης Πλευράκης