Σε συνέχεια της επίσκεψης του Γ.Γ. Υποδομών Γιώργου Δέδε στην Κρήτη και της συζήτησης που αναπτύχθηκε σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης δηλαδή το Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο του Νησιού o πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης, Λευτέρης Κοπάσης κάνει τις ακόλουθες διαπιστώσεις:

•    Ότι δυστυχώς η Κρήτη ‘’έχασε το τραίνο’’ όταν γινόταν οι αυτοκινητόδρομοι και τώρα που στην χώρα γίνονται τα έργα σταθερής τροχιάς τραίνα και μετρό είναι δύσκολο να χρηματοδοτηθούν αυτοκινητόδρομοι.  
•    Ότι δυστυχώς η Κρήτη είναι αδικημένη σχετικά με τον οδικό άξονα των 300 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Κίσαμο με την Σητεία, χωρίς να παραβλέπουμε τα έργα που έχουν κατασκευαστεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη. 
•    Ότι εάν η Κρήτη ήταν κράτος όπως η Κύπρος ή η Μάλτα θα είχε ειδικό καθεστώς που θα επέτρεπε την χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ  και στο τρέχον ΕΣΠΑ καθώς δεν διαθέτει δίκτυο σταθερής τροχιάς δηλ σιδηρόδρομο ή μετρό.
•    Ότι αν ο ΒΑΟΚ κατασκευαστεί με τους σημερινούς ρυθμούς, υποθέτοντας ότι όπως σήμερα θα υλοποιούνται ανά τριετία, τρία έργα των 50 εκ € (παρότι τα δύο έχουν κολλήσει) θα χρειαστούν τουλάχιστον 30 χρόνια ακόμα.     
Συγκριτικά αξίζει να αναφερθεί: 
•    Ότι το κόστος του ΒΟΑΚ ισοδυναμεί με την επιχορήγηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για 7 χρόνια που χρηματοδοτείται από το ίδιο υπουργείο.
•    Ότι ολοκληρώνονται εντός του έτους οι 5 οδικοί άξονες Κόρινθος –Τρίπολη –Καλαμάτα, ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί, Ολυμπία Οδός Κόρινθος-Πάτρα , Ιόνια Οδός Αντίρριο-Ιωάννινα , Κεντρικός Άξονας Ε65 Λαμία-Ξινιάδα-Τρίκαλα- Εγνατία που χρηματοδοτούνται από το ίδιο υπουργείο
•    Ότι 10 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα εκσυγχρονίζουν τον σιδηροδρομικό χάρτη η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ Αθήνα -Θεσσαλονίκη (3 ώρες και 15’) -Ειδομένη και η Αθήνα -Πάτρα (2ώρες) -Λιμένας Πάτρα που χρηματοδοτούνται από το ίδιο υπουργείο.
•    Ότι προγραμματίζεται νέα Γραμμή Μετρό στην Αθήνα  κόστους 1,5 δις που θα εξυπηρετεί 200.000 επιβάτες που χρηματοδοτείται από το ίδιο υπουργείο.
•    Ότι συνεχίζεται η κατασκευή 4 σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης που χρηματοδοτείται από το ίδιο Υπουργείο 

Τα παραπάνω αποτελούν δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού σε πρόσφατη εξαγγελία του. Δέσμευση του Πρωθυπουργού αποτελεί και η χρηματοδότηση της μελέτης Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΒΟΑΚ (για να ακριβολογούμε ενός ακόμα πρωθυπουργού) και η ένταξη του έργου στο Πακέτο Γιούνκερ. 

Τέλος ο  Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στην περιοδεία του στην Κρήτη αναφέρθηκε επίσης στην χρηματοδότηση της μελέτης Οδικής Ασφάλειας για τον ΒΟΑΚ με  διάρκεια εκπόνησης ένα χρόνο όσο και στην δέσμευση των πόρων για την χρηματοδότηση του αντίστοιχου έργου, ενώ πολύ σωστά επισήμανε την δυνατότητα για άμεση χρηματοδότηση επιμέρους μελετών που ήδη διαθέτουν οι συναρμόδιες υπηρεσίες ή μπορούν να εκπονηθούν εσωτερικά όπως ‘’η οριζόντια και κάθετη σήμανση’’ ώστε να χρηματοδοτηθούν χωρίς καθυστέρηση.

Ακούσαμε με ενδιαφέρον τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ, του αρμόδιου  Υπουργού και του Γενικού Γραμματέα και παρότι γνωρίζουμε ότι δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν παρόλα ταύτα επικροτήσουμε τις δεσμεύσεις τους.   

Αντίστοιχα δεσμευόμαστε ότι θα εκδίδουμε τριμηνιαίο δελτίο παρακολούθησης των εξαγγελιών ξεκινώντας από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με έμφαση στις μελέτες Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οδικής Ασφάλειας ως προς την  ένταξη της χρηματοδότησης τους, την προκήρυξη, την εκπόνηση όσο και για τα αντίστοιχα έργα την ένταξη χρηματοδότησής τους και την πορεία υλοποίησής τους, ώστε να ενημερώνουμε για κάθε μέρα που θα μειώνονται τα 30 χρόνια κατασκευής του ΒΟΑΚ και θα καθίσταται ασφαλέστερος με συγκεκριμένα έργα και παρεμβάσεις.