Λύση στο χρόνιο πρόβλημα του τρόπου χαρακτηρισμού των εκτός σχεδίου δρόμων ως κοινόχρηστων ζητούν 36 βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Χανίων κ. Αντώνη Μπαλωμενάκη.

Με την ερώτηση που απευθύνεται προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ζητείται να επισπευσθεί η έκδοση του Π.Δ. που προβλέπει ο Νόμος 3937/2011, προκειμένου με τρόπο αξιόπιστο και τελεσίδικο να καθοριστούν τα κριτήρια χαρακτηρισμού ενός δρόμου ως κοινόχρηστου. Με τον τρόπο αυτόν, παρεμποδίζονται οι λαθροχειρίες του παρελθόντος και αφ’ετέρου δεν θα παρεμποδίζεται άσκοπα η αξιοποίηση οικοδομήσιμων εκτάσεων.

Την ερώτηση συνυπογράφουν μεταξύ άλλων και η Βουλευτής Χανίων κ. Βάλια Βαγιωνάκη και οι Βουλευτές Ηρακλείου κ.κ. Νίκος Ηγουμενίδης και Σωκράτης Βαρδάκης.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: Έκδοση Π.Δ. που αφορά στον καθορισμό της έννοιας του κοινόχρηστου δρόμου του Π.Δ. της 24-31.5.1985 (ΦΕΚ 270Δ) «Δόμηση εκτός σχεδίου και εκτός οικισμού», όπως προβλέπεται από την παρ. 15 άρθρου 28 Νόμου 4280/2014 (Α΄ 159)


Σύμφωνα με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ΠΔ της 24 – 31.5.1985 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα, η κατά κανόνα αρτιότητα προϋποθέτει ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε (25) μέτρων.

Δεδομένου ότι οι ιδιώτες Μηχανικοί αλλά και οι κατά τόπους Υπηρεσίες Δόμησης καλούνται καθημερινά να εξετάσουν την αρτιότητα και οικοδομησιμότητα ιδιοκτησιών εκτός σχεδίου και εκτός οικισμού που έχουν πρόσωπο σε δρόμους, η ανάγκη για περαιτέρω καθορισμό της έννοιας του κοινόχρηστου δρόμου είναι επιτακτική. Διότι, πέρα από τους αναγνωρισμένους δρόμους με σχετικές αποφάσεις και δρόμους που αδιαμφισβήτητα έχουν δημιουργηθεί με τη βούληση της πολιτείας, υπάρχουν και άλλοι, οι οποίοι χρησιμοποιούνται ως κοινόχρηστοι «εν τοις πράγμασι», είναι ασφαλτοστρωμένοι και διέρχονται μέσω αυτών κοινόχρηστα δίκτυα, συντηρούνται από τις τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων, είναι διακριτοί σε χάρτες, έχουν ΚΑΕΚ δρόμου σε περιοχές με Κτηματολόγιο κλπ.
Η αναγκαιότητα, επίσης, καθορισμού της έννοιας του κοινόχρηστου δρόμου του Π.Δ. της 24-31.5.1985 (ΦΕΚ 270Δ) προκύπτει και από το ίδιο το γεγονός ότι προβλέπεται στην παρ. 15 του άρθρου 20 του ν. 3937/2011 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 19 του άρθρου 28 Ν. 4280/2014, (ΦΕΚ 159/ Α) ως εξής: «15. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθορίζεται η έννοια του «κοινόχρηστου δρόμου» του προεδρικού διατάγματος της 24-31.5.1985.»

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Ποιες είναι οι αιτίες καθυστέρησης έκδοσης του Προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται από την παρ.15 του άρθρου 20 του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60/Α);
Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί για την επίσπευση της έκδοσής του;

Οι ερωτώντες Βουλευτές


Μπαλωμενάκης Αντώνιος

Ακριώτης Γεώργιος

Αυλωνίτου Ελένη

Βαγιωνάκη Ευαγγελία (Βάλια)

Βαρδάκης Σωκράτης

Γεννιά Γεωργία

Γκαρά Αναστασία

Γκιόλας Ιωάννης

Εμμανουηλίδης Δημήτριος

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θελερίτη Μαρία

Θεοπεφτάτου Αφροδίτη

Θεοφύλακτος Ιωάννης

Ιγγλέζη Αικατερίνη

Καρά Γιουσούφ Αϊχάν

Καραναστάσης Απόστολος

Κατσαβριά – Σιωροπούλου Χρυσούλα

Κοζομπόλη Παναγιώτα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος

Μιχελής Αθανάσιος

Μουμουλίδης Θεμιστοκλής (Θέμης)

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Ντζιμάνης Γεώργιος

Παπαδόπουλος Νικόλαος

Παπαφιλίππου Γεώργιος

Παυλίδης Κωνσταντίνος

Ρίζος Δημήτριος

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σιμορέλης Χρήστος

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Στέφος Ιωάννης

Συρίγος Αντώνιος

Τριανταφύλλου Μαρία