Η Ελλάδα στην κορυφή των βραβείων για τις δοκιμασίες εκτός πίστας κερδίζοντας τα 3 από τα 5 βραβεία! - Ανάμεσά τους και το Πολυτεχνείο Κρήτης με τον "Σπύρο Λούη"

Το πρώτο φεστιβάλ Make the Future London, το οποίο διήρκεσε από τις 30 Ιουνίου μέχρι τις 3 Ιουλίου, έφτασε στο τέλος του, έχοντας αναδείξει μερικές από τις πιο λαμπρές και συναρπαστικές ιδέες που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των παγκόσμιων ενεργειακών προκλήσεων. Η τετραήμερη εκδήλωση, η οποία φιλοξένησε τον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, πραγματοποιήθηκε στο Queen Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και φιλοξένησε πάνω από 30.000 επισκέπτες όλων των ηλικιών, μαζί με τους θρύλους του αθλητισμού Πελέ και Κίμι Ραικόνεν.

Πάνω από 200 ομάδες φοιτητών, από 29 χώρες ανά τον κόσμο, έφτασαν στο Queen Elizabeth Olympic Park, έχοντας περάσει τους τελευταίους 12 μήνες σχεδιάζοντας, κατασκευάζοντας και δοκιμάζοντας τα ενεργειακά αποδοτικά οχήματά τους, ώστε να διαγωνιστούν σε μία ειδικά κατασκευασμένη αστική πίστα 2,2 χιλιομέτρων και να αναδειχθεί το όχημα που θα μπορούσε να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση, καταναλώνοντας την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.

Η Ελλάδα στην κορυφή των βραβείων για τις δοκιμασίες εκτός πίστας κερδίζοντας τα 3 από τα 5 βραβεία!  Η ομάδα "TUC ECO RACING"  του Πολυτεχνείου Κρήτης, όπως είχε δημοσιεύσει το Flashnews.gr, με το όχημα "Σπύρο Λούη" κέρδισε το 1ο Βραβείο Ασφάλειας Οχημάτων (Safety Award)

Δείτε αναλυτικά τις ομάδες που συμμετείχαν από την Ελλάδα και τα βραβεία που κέρδισαν

Ομάδα «Προμηθέας»

H ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τιμήθηκε με το Βραβείο Τεχνικής Καινοτομίας, καθώς παρουσίασε ένα εξαιρετικά προηγμένο, σχεδόν αυτόνομο σύστημα ελέγχου του οχήματος. Με αυτό το σύστημα, ο οδηγός πατάει ένα κουμπί και από εκείνο το σημείο κι έπειτα, το όχημα χρησιμοποιεί το GPS και άλλες τεχνολογίες, για να εκτιμήσει πού βρίσκεται και τι δυνάμεις ενεργούν πάνω του. Αν ο οδηγός αφήσει το κουμπί και ενεργοποιήσει το σύστημα αργότερα, τότε γίνεται επαναφορά από την εν λόγω διαταραχή και το όχημα αναζητά πολλές άλλες βελτιστοποιήσεις, ώστε να ολοκληρώσει το γύρο όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα. Έτσι, ενεργεί σαν ένα σχεδόν αυτόνομο σύστημα αυτόματου πιλότου.


 
Επιπλέον, η ομάδα «Προμηθέας» τιμήθηκε και με το Βραβείο Επικοινωνιακής Στρατηγικής. Η ομάδα είχε δύο σαφείς στόχους: να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της και τη χρηματοδότηση της. Κατόρθωσε να επιτύχει και να ξεπεράσει και τους δύο στόχους της, με την εξασφάλιση διεθνούς χρηματοδότησης μέσω crowdfunding. Η ομάδα «Προμηθέας» ήρθε αρχικά σε επαφή με ελληνικές πρεσβείες, ώστε να αναπτύξει μια λίστα με Έλληνες ομογενείς απ’ όλο τον κόσμο. Κατέληξε με 104 ξεχωριστούς επενδυτές, συγκεντρώνοντας συνολικά €5.800. Επίσης, η ομάδα χρησιμοποίησε κάθε μέσο επικοινωνίας, από την τηλεόραση μέχρι τον έντυπο και ψηφιακό Τύπο, καθώς και τη δική της ιστοσελίδα.


 
Τέλος, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα της Πυρφόρος, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέλαβε την 16η θέση αγγίζοντας τα 287 km/kWh. Χορηγοί της ομάδας ήταν η Περιφέρεια Πελοποννήσου, η Attica Bank, η Aegean Airlines και η Maxled.

Ομάδα «TUC Eco Racing»

Σημαντική διάκριση απέσπασε και η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Συγκεκριμένα, απέσπασε το Βραβείο Ασφάλειας Οχήματος για τρίτη φορά στην ιστορία της, καθώς η έμφαση στην ασφάλεια του οχήματος και του οδηγού, καθώς και η γενικότερη οργάνωση και λειτουργία της ομάδας στον τομέα αυτό, εντυπωσίασε του κριτές του διαγωνισμού.


 
Η ομάδα αφιέρωσε ιδιαίτερη σκέψη στη δομική ακεραιότητα του οχήματος. Το σασί του οχήματος διέθετε ζώνες παραμόρφωσης, οι οποίες παραμορφώνονται έτσι, ώστε να προστατεύσουν τον οδηγό, ενώ παράλληλα είναι δομικά άκαμπτες. Έτσι, η ομάδα κατάφερε να πετύχει ισορροπία μεταξύ της ασφάλειας, των επιδόσεων και του σχεδιασμού. Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: Μιχαηλάκης Sport, ΙΚΤΕΟ Κρήτης, ΠΑΝΟΣ επιγραφές, BETA CAE Systems S.A. και ΑΝΕΚ LINES.
 
Ομάδα «Ποσειδώνας»

Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέκτησε την 19η θέση διανύοντας 248km/kWh. Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., BETA CAE Systems S.A., TGS-Parts, Contract Floor Center, ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ, Kkervvit, MSC Software, Prisma Electronics S.A, ΔΕΔΔΗΕ,  Mondial Assistance, Karl Mayer, Axon Eng, ΕΛΒΑΛ,  Aegean Airlines, Φανός Ηλεκτρονικά, ΑΦΟΙ Γ.ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ Ο.Ε  «ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΛΛΑΣ & ΧΗΜΙΚΩΝ», Siganos Bikes και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «MSc Advanced Industrial & Manufacturing Systems».


 
Με αφορμή τις επιδόσεις των ελληνικών ομάδων, ο κος. Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, καθώς οι ελληνικές ομάδες εξακολουθούν να έχουν δυναμική παρουσία στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell και συνεχίζουν να αγωνίζονται, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Η προσπάθεια και οι καινοτομίες των ομάδων αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να διαθέτει επίμονους, δημιουργικούς και εργατικούς νέους επιστήμονες, ικανούς να προτείνουν πρωτοποριακές ιδέες και εφαρμογές στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, συμβάλλοντας στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον. Συγχαρητήρια στις ελληνικές ομάδες για τις διακρίσεις τους και καλή επιτυχία στα μελλοντικά τους σχέδια».  

Η νικήτρια ομάδα Microjoule-La Joliverie, από τη Γαλλία, έσπασε το ρεκόρ της υποκατηγορίας CNG (Compressed Natural Gas), διανύοντας 2.606,4 χιλιόμετρα με το ισοδύναμο μόλις ενός λίτρου καυσίμου. Η ομάδα διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype. Επίσης, επιτυχία σημείωσε και η ομάδα Lycee Louis Delage, από τη Γαλλία, που διένυσε απόσταση 445,7 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας το ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου στο βενζινοκίνητο όχημα της, το οποίο διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept.