Ερώτηση προς τον Υπουργό, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε ο Βουλευτής Ηρακλείου με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης σχετικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα ΜΜΜ.

Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ χρησιμοποιούν καταχρηστικά το δικαίωμα τους να λαμβάνουν ρεπό ή άδεια λόγω πρότερης υπερωριακής απασχόλησης ή ασθένειας, προκειμένου ο  απεργιακός «αγώνας» τους να διεξάγεται χωρίς απώλειες στους μισθούς τους.

Την ίδια στιγμή, το επιβατικό κοινό δεν έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες, ενώ δεν υπάρχει καμία μέριμνα για όσους έχουν προμηθευτεί μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Παράλληλα, οι εταιρείες των ΜΜΜ που ήδη έχουν οικονομικά προβλήματα επιβαρύνονται επιπλέον οικονομικά με υπέρογκα ποσά, τόσο από τις απώλειες της μη πώλησης εισιτηρίων, αλλά και από το κόστος της μισθολογικής δαπάνης εργαζομένων, που ωστόσο δεν εργάστηκαν.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Επανάσταση» χωρίς κανένα κόστος φαίνεται πως κάνουν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο. Οι συνεχιζόμενες απεργίες σε ΟΣΕ και Αστικές Συγκοινωνίες, αφενός ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό καθημερινά και αφετέρου το επιβαρύνουν οικονομικά, ενώ πραγματοποιούνται χωρίς κανένα μισθολογικό κόστος για τους εργαζόμενους, οι οποίοι εξασφαλίζουν με διάφορα «τερτίπια» την κανονικότητα στη μισθοδοσία τους.

Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ χρησιμοποιούν καταχρηστικά το δικαίωμα τους να λαμβάνουν ρεπό ή άδεια λόγω πρότερης υπερωριακής απασχόλησης ή ασθένειας, προκειμένου ο  απεργιακός «αγώνας» τους να διεξάγεται χωρίς απώλειες στους μισθούς τους. Την ίδια στιγμή το επιβατικό κοινό δεν έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες, ενώ δεν υπάρχει καμία μέριμνα για όσους έχουν προμηθευτεί μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Παράλληλα, ο «βελούδινος απεργιακός αγώνας» των εργαζομένων έχει τεράστιες οικονομικές απώλειες για τις εταιρείες των ΜΜΜ, αφού για κάθε ημέρα απεργίας θα πρέπει να συνυπολογίζονται  όχι μόνο οι απώλειες από τη μη πώληση εισιτηρίων, αλλά και το κόστος της μισθολογικής δαπάνης εργαζομένων, που ωστόσο δεν εργάστηκαν.

Συγκεκριμένα, η ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός και τραμ) έχει ημερήσιες απώλειες της τάξης των 652.221 ευρώ για μία ημέρα απεργίας. Αντιστοίχως το κόστος για την ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) ανέρχεται σε 695.833 ευρώ και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι 16 ημέρες απεργίας υπολογίστηκε πως είχαν κόστος 150.000 ευρώ.

Δεδομένου ότι η καταχρηστική χρήση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων είναι επιζήμια τόσο για τις εταιρείες των ΜΜΜ, όσο και για το επιβατικό κοινό.

Δεδομένου ότι στις σημερινές συνθήκες είναι απαραίτητο να βρεθεί μια νέα ισορροπία μεταξύ του κράτους δικαίου και των δημοκρατικών ελευθεριών.

Δεδομένου ότι οι φορολογούμενοι πολίτες όλης της ελληνικής επικράτειας επιδοτούν τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, ωστόσο οι δυνητικοί χρήστες δεν απολαμβάνουν  αντιστοίχως αξιόπιστες υπηρεσίες.

Δεδομένου ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ΜΜΜ πλήττουν την εύρυθμη λειτουργία του πρώτου σε πτήσεις αερολιμένα της χώρας, στην καρδιά μάλιστα της τουριστικής περιόδου.

 Ερωτάται ο κ. Υπουργός :

Πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις καταχρηστικές μεθοδεύσεις των εργαζομένων που ευτελίζουν το δημοκρατικό και συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία;

Πως σκέφτεται να διασφαλίσει την απρόσκοπτη πρόσβαση, από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος»;

Υπάρχει πρόβλεψη για έκτακτα δρομολόγια από και προς το Ελ. Βενιζέλος με προσωπικό ασφαλείας, προκειμένου να διασφαλίζεται η στοιχειώδης, έστω, σύνδεση του αερολιμένα με την πρωτεύουσα;

Σκοπεύετε να αποζημιώσετε τους πολίτες που έχουν προμηθευτεί μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών με τα ΜΜΜ της πρωτεύουσας, για τις ημέρες που αυτά δεν λειτούργησαν;

Ο ερωτών βουλευτής

Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου