Μένοντας στην ρεαλιστική στροφή που πέρυσι τέτοιο καιρό εγκαινίασε, στην συνέντευξη που έδωσε στον Αλέξη Παπαχελά ο πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε των έως τώρα επιλογών του, φάνηκε όμως ότι έχει πλήρως κατανοήσει το τι πρέπει να γίνει για να βγούμε από την κρίση. Αφού εξέφρασε τη βεβαιότητα πως «σε πέντε χρόνια, στα 200 χρόνια από την επανάσταση, θα στεκόμαστε στα πόδια μας. Με κανονικότητα, χαμηλή ανεργία, αισιοδοξία για το μέλλον», ανέφερε ότι για να συμβεί αυτό «θα πρέπει να διαμορφωθεί φιλικό περιβάλλον για τους επενδυτές, με ταχύτερη Δικαιοσύνη, καταπολέμηση της διαφθοράς, σταθερό φορολογικό σύστημα».

Όσα δηλαδή με ένταση ζητούν εδώ και χρόνια όλες οι μελέτες που ασχολούνται με την ελληνική οικονομία.

Όπως η υπόθεση των τραίνων για μία ακόμα φορά έδειξε, το όνειρο, η αυταπάτη πείτε το όπως θέλετε, από την πραγματικότητα έχουν διαφορά μεγάλη.

Μπορεί όπως είπε ο πρωθυπουργός η κυβέρνηση να βρήκε το βηματισμό της, οι ευθύνες της όμως από την εποχή που ήταν αντιπολίτευση είναι μεγάλες. Αν από την αρχή της κρίσης είχαμε συμφωνήσει (δηλαδή οι πολιτικοί είχαν συμφωνήσει και είχαν επικοινωνήσει την απόφαση τους στον λαό, όπως έκαναν για παράδειγμα οι Κύπριοι) να κάνουμε αυτά που τώρα λέει ότι θέλει ο κ. Τσίπρας, σήμερα η Ελλάδα θα ήταν μια άλλη χώρα.

Το κακό είναι ότι το διάστημα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η κατάσταση έχει επιδεινωθεί. Το ακόμα χειρότερο είναι ότι η επιδείνωση αυτή επήλθε μετά από πέντε χρόνια μείωσης εισοδημάτων, σε μια εξασθενημένη οικονομία και μια ταλαιπωρημένη κοινωνία. Το γεγονός της ύπαρξης υπουργών που εμφανώς αντιτίθενται στην επίσημη γραμμή είναι ανησυχητικό.

Τα καμώματα του κ. Δρίτσα στον ΟΛΠ, του   κ. Σπρίτζη στα αεροδρόμια και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή κ. Σκουρλέτη στην Ελληνικός Χρυσός είναι χαρακτηριστικά.

Στη ζωή τα πάντα εξαρτώνται από τον χρόνο στον οποίο συμβαίνουν, καθώς αυτός καθορίζει το σωστό ή λάθος της απόφασης. Τη διαδικασία αυτή μάθαμε να ονομάζουμε timing. Το timing λοιπόν της χώρας είναι ιδανικό, αφού αυτοί που τόσα χρόνια φωνασκούσαν και εν τη γενέσει τους χαλούσαν τις όποιες προσπάθειες εκσυγχρονισμού, είναι υπεύθυνοι για την πραγματοποίηση αυτών που έως τώρα πολεμούσαν. Θέλει όμως προσοχή γιατί ο καιρός όμως δεν είναι απεριόριστος και οι επενδυτές απαιτούν σοβαρότητα.

Πριν λίγες μέρες στην έδρα της Cosco ο πρωθυπουργός με ικανοποίηση άκουγε για επιπλέον επενδύσεις στο λιμάνι, αλλά και ότι καλό θα ήταν να μην γίνονται τόσες απεργίες. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα έμαθε πως εξαιτίας των απεργιών οι Κινέζοι παρακάμπτουν τον Πειραιά ώστε να μην εκτεθούν στους πελάτες τους που θέλουν να στείλουν τα εμπορεύματα τους στην Ευρώπη. Παρόμοια με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πριν δυο χρόνια ο κ. Σταθάκης θεωρούσε το αντίτιμο των 300 εκατομμυρίων για την εταιρία ξεπούλημα. Σήμερα, μετά το φιάσκο της Ειδομένης τα 45 εκ ήταν αρκετά.