Το ζήτημα του εκσυγχρονισμού και της συντήρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με σκοπό την άμεση μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, έθιξε με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη σε συνεργασία με τον Γραμματέα της Π.Ε της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτή Ηρακλείου, κύριο Λευτέρη Αυγενάκη.

Στην ερώτησή της η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής ζητά να πληροφορηθεί εάν πρόκειται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ασκήσει πιέσεις στις ελληνικές αρχές για την αναβάθμιση του οδικού αυτού τμήματος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς προς όφελος τόσο της ασφάλειας των πολιτών όσο και των μεταφορών. Επίσης, η κα. Βόζεμπεργκ επιθυμεί να ενημερωθεί εάν οι ελληνικές αρχές έχουν υποβάλει προς αξιολόγηση έργα υποδομών που αφορούν τον ΒΟΑΚ και συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ή τη χρηματοδοτική στήριξη ”Συνδέοντας την Ευρώπη”

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), μέρος του διάδρομου Ανατολικής Μεσογείου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς (ΔΕΔ-Μ), συγκαταλέγεται στους πλέον επικίνδυνους οδικούς άξονες της ελληνικής επικράτειας με εκατοντάδες ατυχήματα και δεκάδες νεκρούς κάθε χρόνο. Παρόλο που ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος είναι επιλέξιμος για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, τόσο από τα Διαρθρωτικά Ταμεία όσο και από την ενωσιακή χρηματοδοτική στήριξη «Συνδέοντας την Ευρώπη», τα έργα εκσυγχρονισμού που πραγματοποιούνται για την αναβάθμιση και τη συντήρησή του είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί έναν από τους κύριους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας, με ιδιαίτερα αυξημένη τουριστική κίνηση και μεγάλο όγκο μεταφορών, ενώ ο εκσυγχρονισμός του εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της Κρήτης, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Προτίθεται να ασκήσει πιέσεις στις ελληνικές αρχές για την ανάληψη δράσεων με σκοπό τον άμεσο εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και να βελτιωθεί το τμήμα αυτό των ΔΕΔ-Μ προς όφελος της ασφάλειας των πολιτών και των μεταφορών;

2. Τι μέρος των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων έχει αξιοποιηθεί μέχρι στιγμής για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του ΒΟΑΚ;

3. Έχουν υποβληθεί προς αξιολόγηση στην Επιτροπή έργα υποδομών για τις μεταφορές που αφορούν τον ΒΟΑΚ και συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ή τη χρηματοδοτική στήριξη ”Συνδέοντας την Ευρώπη”; ».

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook