Κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου σήμερα Τετάρτη 27/07, συζητήθηκε το στρατηγικό σχέδιο για την βελτίωση  της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη 2016-2020. Για το θέμα αυτό τοποθετήθηκε ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, περιφερειακός σύμβουλος Χανίων, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

"Σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό οδικής ασφάλειας με σκοπό την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων πρέπει να δίδεται βαρύτητα στην δημιουργία ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος αλλά και στην ευαισθητοποίηση του πολίτη με την καλλιέργεια συνείδησης.  
Για την βελτίωση της οδικής υποδομής τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η Κρήτη έχει ανάγκη την δημιουργία ενός νέου ασφαλούς και σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα. Το ζήτημα αυτό έχει συζητηθεί και αναλυθεί άπειρες φορές τα τελευταία 25 χρόνια και δυστυχώς ακόμα και σήμερα συζητάμε για την αναγκαιότητα του, χωρίς όμως να έχουμε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Έχοντας λοιπόν ως δεδομένο ότι δεν θα υπάρξει, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον, νέος οδικός άξονας θα πρέπει να συνεχιστεί η βελτίωση του ήδη υπάρχοντος. Αυτό μπορεί να συμβεί με τον εντοπισμό και τις επεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία, την βελτίωση του οδοστρώματος, την τυποποίηση και βελτίωση των στηθαίων ασφαλείας αλλά και την βελτίωση του ηλεκτροφωτισμού.

Όσον αφορά την καλλιέργεια της συνείδησης στον πολίτη, είναι απαραίτητη η συστηματική επιμόρφωση των νέων από μικρή ηλικία, αλλά και η συνεχής ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας καθώς θα αποτελέσει εξίσου σημαντικό παράγοντα για να επιτευχθεί η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, διαχείριση και διόρθωση των λανθασμένων αντιλήψεων των νέων αλλά και παλαιών οδηγών ενισχύει την πρόληψη, η οποία συμβάλλει στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων πριν καν δημιουργηθούν.

Όταν σε ολόκληρη την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είχαμε μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, στην Κρήτη είχαμε αύξηση! πράγμα το οποίο μας οδηγεί σε μία όχι και τόσο τιμητική πρωτιά στην Ευρώπη. Στα Χανιά συγκεκριμένα έχουμε σχεδόν τα μισά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στο σύνολο του  Β.Ο.Α.Κ, με κύριο μέσο την μοτοσυκλέτα. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν είναι αρκετά τα 125 εκ. που διατίθενται στην Κρήτη για την  βελτίωση  της οδικής υποδομής? Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε αντίστοιχα τα ποσά που χορηγήθηκαν στις υπόλοιπες περιφέρειες της Ελλάδος, οι οποίες παρεμπιπτόντως παρουσιάζουν χαμηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων και ατυχημάτων γενικότερα.

Οι στρατηγικοί σχεδιασμοί δεν θα πρέπει να αναλώνονται απλώς ως αντικείμενο συζήτησης για εμάς αλλά θα πρέπει να φέρνουν αποτελέσματα. Στόχος είναι βεβαίως η μείωση των ατυχημάτων αλλά δουλεία μας δεν είναι να αναλύουμε στατιστικά στοιχεία λέγοντας αν μειώθηκαν ή αυξήθηκαν τα τροχαία αλλά τι κάναμε προς την κατεύθυνση αυτή και πως θα πετύχουμε τον στόχο αυτό που θέτουμε σήμερα.”

Στο ξεκίνημα του περιφερειακού συμβουλίου συζητήθηκε επίσης η ερώτηση που είχε υποβάλλει  ο κ. Αλέξανδρος Μαρκογιαννακης, σχετικά με την διακοπή των εργασιών του έργου της παράκαμψης Τοπολίων. Ενα έργο, του οποίου η κρισιμοτητα και αναγκαιότητα ειναι αδιαμφισβήτητη καθώς ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο χιλιάδες επισκεπτες επιλέγουν τον προορισμο που κυρίως θα εξυπηρετεί, δηλαδή το Ελαφονήσι. Στην απάντηση του ο Περιφερειάρχης κ. Αρναουτάκης δεν έδωσε καμία σαφή απάντηση για το πότε αναμένεται να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες και κυρίως για το πότε θα έχει ολοκληρωθεί το έργο.   Εξήγησε όμως ότι ο κύριος λόγος της διακοπής ειναι μια δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην περιφέρεια και την εταιρεία που είχε αναλάβει την εργολαβία, κατα την οποία δεν ευθύνεται η Περιφέρεια και αναμένεται να ξεκαθαρισει εντός ημερών.