Ο νέος αλγόριθμος του δημοφιλούς δικτύου θα αναγνωρίζει και θα «τιμωρεί» τα post με τίτλους που αποκρύπτουν πληροφορίες ή υπερβάλλουν σε σχέση με το περιεχόμενό τους 


To Facebook αποφάσισε να κηρύξει τον πόλεμο στο διαδικτυακό φαινόμενο του click-baiting, δηλαδή στη συλλογή «χτυπημάτων» μέσω τίτλων που παραπλανούν, αποκρύπτουν πληροφορίες από τους χρήστες ή υπερβάλλουν σε σχέση με το περιεχόμενό τους (π.χ. «σοκ», «απίστευτο», «δείτε αυτό» κτλ). 

Ένας νέος αλγόριθμος του δημοφιλούς δικτύου θα αναγνωρίζει τους τίτλους των posts που μοιράζονται στο facebook και θα «τιμωρεί» τα sites που χρησιμοποιούν παραπλανητικούς ή υπερβολικούς τίτλους, περιορίζοντας την προβολή τους στο newsfeed των χρηστών ή δίνοντας προτεραιότητα σε άλλα posts. 

Όπως ανακοίνωσε χαρακτηριστικά χτες η εταιρεία μέσω του επίσημου blog της, θα μειώνεται η προβολή των posts με τίτλους που «αποκρύπτουν σημαντικές πληροφορίες για την κατανόηση του άρθρου αλλά και τίτλους που υπερβάλλουν ως προς το περιεχόμενο του άρθρου, δημιουργώντας λανθασμένες προσδοκίες». «Πολλοί χρήστες μας είπαν ότι θέλουν να βλέπουν λιγότερες ιστορίες και posts με clickbait τίτλους ή σκέτα links» τονίζει χαρακτηριστικά ο ιντερνετικός κολοσσός.

 Μάλιστα στο blog αναφέρονται τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων τίτλων, αλλά στα αγγλικά: 

α) "When She Looked Under Her Couch Cushions And Saw THIS... I Was SHOCKED!" (σ.σ. σε ελεύθερη μετάφραση, «ΣΟΚ - Όταν κοίταξε κάτω από τον καναπέ της είδε αυτό») 

β) "He Put Garlic In His Shoes Before Going To Bed And What Happens Next Is Hard To Believe"; (σ.σ. «Έβαλε σκόρδο στα παπούτσια του πριν πέσει για ύπνο και αυτό που συνέβη μετά ήταν απίστευτο») 

γ) "The Dog Barked At The Deliveryman And His Reaction Was Priceless" (σ.σ. «Ο σκύλος γάβγισε στο ντελιβερά και η αντίδραση του ήταν ανεκτίμητη»). 

Οι συγκεκριμένες αλλαγές σηματοδοτούν τη δεύτερη προσπάθεια του Facebook να περιορίσει το clickbait και πιο συγκεκριμένα την ολοφάνερη, αλλά αρκούντως αποτελεσματική τακτική που ακολουθούν πολλά sites για να προσελκύουν χτυπήματα και αναγνώστες. 

Σύμφωνα με τον Guardian, τον Αύγουστο του 2014, το facebook είχε και τότε ανακοινώσει ορισμένες αλλαγές στο newsfeed του, λαμβάνονταν υπόψη το χρόνο παραμονής των χρηστών μέσα στα άρθρα και τιμωρώντας έτσι τις σελίδες που εκμεταλλεύονταν την περιέργεια των χρηστών για να αποσπάσουν μερικά κλικ. «Εάν οι χρήστες κάνουν κλικ σε ένα post και επιστρέφουν αμέσως πίσω στο facebook, αυτό δείχνει πως δεν βρήκαν αυτό που έψαχναν», ανέφερε χαρακτηριστικά η εταιρεία. 

Όμως, η τωρινή αλλαγή στον αλγόριθμο βασίζεται περισσότερο στη συμπεριφορά των ΜΜΕ και των σελίδων, παρά σε αυτή των χρηστών. Το Facebook ανέλυσε δεκάδες χιλιάδες τίτλους ειδήσεων, ταξινομώντας στην κατηγορία «clickbait», όσους σκόπιμα απέκρυπταν σημαντικές πληροφορίες, αλλά και όσους υπερέβαλαν, παραπληροφορώντας εκούσια τον αναγνώστη. Πλέον, οι σελίδες που ποστάρουν σε συχνή βάση άρθρα με clickbait τίτλους, θα τιμωρούνται με πτώση στη σειρά προτεραιότητας στο newsfeed. 

Σε περίπτωση που σταματήσουν να το κάνουν, θα πάψουν να υφίστανται και τις αρνητικές συνέπειες του νέου αλγόριθμου, ξεκαθαρίζει το κοινωνικό δίκτυο. Όπως σημειώνει το Vox, η αλλαγή αυτή στον αλγόριθμο ενδέχεται να προκαλέσει πολλά προβλήματα και μεγάλη πτώση στην επισκεψιμότητα πολλών sites που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο facebook για τη ροή των χρηστών τους.

 (Με πληροφορίες από Guardian και Vox)

Πηγή: lifo.gr