Η BrightLocal δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε το 2015 με θέμα το κατά πόσο οι διαδικτυακές κριτικές επηρεάζουν την άποψη και τις αποφάσεις των πελατών πριν προβούν σε κάποια αγορά υπηρεσίας. Η έρευνα διεξήχθη στην Αμερική και αφορά μόνο τον τομέα των υπηρεσιών.

Τα πιο σημαντικά αποτελέσματα της έρευνας:

  • 92% των πελατών διαβάζουν διαδικτυακές κριτικές
  • Ο αριθμός των αστεριών που έχει συγκεντρώσει από την βαθμολογία των χρηστών είναι ο νούμερο 1 παράγοντας που επηρεάζει τους πελάτες στο να διαμορφώσουν άποψη για την επιχείρηση
  • Μόνο 13% των πελατών σκέφτονται να επισκεφτούν κάποια επιχείρηση που έχει βαθμολογία με 1 και 2 αστέρια
  • Το 68% αναφέρουν ότι οι θετικές κριτικές τους κάνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τις επιχειρήσεις
  • Οι πελάτες γίνονται όλο και πιο σκεπτικοί σχετικά με τις ψεύτικες κριτικές

Ας δούμε όμως κάποια πιο αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας και πώς μπορείτε να τα αξιοποιήσετε προς όφελος του ξενοδοχείου σας.

  1. 92% των καταναλωτών διαβάζουν κριτικές και 33% από αυτούς πολύ τακτικά

Όπως φαίνεται από τα στατιστικά, σχεδόν όλοι οι καταναλωτές διαβάζουν πολύ τακτικά διαδικτυακές κριτικές πριν προβούν σε κάποια αγορά υπηρεσίας.Σε κανέναν δεν αρέσουν οι εκπλήξεις πόσο μάλλον όταν πρόκειται να δώσει αρκετά χρήματα για κάποια υπηρεσία. Για αυτό τον λόγο οι καταναλωτές επιλέγουν να ενημερωθούν από άλλους χρήστες που έχουν αγοράσει την ίδια υπηρεσία στο παρελθόν και να μάθουν εάν είχαν θετική ή αρνητική άποψη. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας μετά την επίσκεψη τους στο ξενοδοχείο σας να γράψουν την κριτική τους. Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν μείνει ευχαριστημένοι!

  1. 61% των καταναλωτών δηλώνουν ότι είναι πιθανότερο να επικοινωνήσουν με την επιχείρηση εάν το website της είναι mobile responsive

Για άλλη μια φορά αναδεικνύεται η σημασία των responsivesites. Η επισκεψιμότητα από κινητά και tablets έναντι του σταθερού υπολογιστή αυξάνεται θεαματικά χρόνο με τον χρόνο ιδιαίτερα στον κλάδο του τουρισμού. Όπως δείχνει και η έρευνα η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνει προθυμία να μεταβεί στο επόμενο βήμα και να επικοινωνήσει με την επιχείρηση εάν εκείνη είναι εκσυγχρονισμένη και μπορεί ο καταναλωτής να επισκεφτεί την ιστοσελίδα από το κινητό του ή το tablet. Αυτό που πρέπει εσείς να κάνετε είναι να ακολουθείτε την τεχνολογία και να κυρίως να έχετε ένα mobileresponsivewebsite.

  1. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών (88%) διαβάζει 1-10 κριτικές πριν σχηματίσει γνώμη για την επιχείρηση

Είναι γνωστό ότι ο χρόνος που έχουν οι καταναλωτές σήμερα είναι ιδιαίτερα περιορισμένος. Έτσι οι χρήστες δεν αφιερώνουν πολύ χρόνο στο διαβάσουν όλες τις κριτικές που υπάρχουν στην σελίδα σας. Αντίθετα, η μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών διαβάζει από 1-10 κριτικές και συνήθως τις πιο πρόσφατες (44% των χρηστών δηλώνει ότι διαβάζει κριτικές που έχουν γραφτεί τον τελευταίο μήνα). Άλλωστε μια κριτική γραμμένη πριν από δύο χρόνια μπορεί πλέον να μην σχετίζεται με τις παρούσες προσφερόμενες υπηρεσίες στον χώρο του τουρισμού που μεταβάλλεται συνεχώς. Αυτό που μπορείτε να κάνετε, όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι να ενθαρρύνετε και να υπενθυμίζετε στους επισκέπτες σας να αφήνουν τις κριτικές τους. Αυτό μπορείτε να το κάνετε με πολλούς τρόπους. Μερικοί από τους τρόπους που προτείνουμε εμείς είναι να κάνετε αναρτήσεις στα socialmedia προτρέποντας τους επισκέπτες σας να αφήσουν την κριτική τους ή ακόμα να τους παροτρύνετε ενώ βρίσκονται στον ξενοδοχείο σας χρησιμοποιώντας αναρτήσεις σε χώρους συγκέντρωσης.

  1. Το 94% των χρηστών θα επιλέξει μια επιχείρηση εάν αυτή έχει βαθμολογία 4 αστέρια

Εσείς θα επισκεπτόσασταν μια επιχείρηση που έχει συγκεντρώσει μικρό αριθμών αστεριών από τις βαθμολογίες των χρηστών; Σίγουρα θα το σκεφτόσασταν καλά πριν το πράξετε. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 94% των χρηστών εμπιστεύεται και επιλέγει μια επιχείρηση εάν αυτή έχει συγκεντρώσει 4 και 5 αστέρια. Άλλωστε σύμφωνα με την έρευνα το 80% των πελατών εμπιστεύεται τις διαδικτυακές κριτικές όσο και την προσωπική σύσταση! Όπως αντιλαμβάνεστε είναι ιδιαίτερα σημαντικό η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρετε να είναι υψηλή και πρέπει πάντα να επιλύετε τα προβλήματα που είναι πολύ πιθανό να προκύψουν όταν σας επισκέπτεται ένας πελάτης. Τίποτα δεν μένει κρυφό από το διαδίκτυο!

  1. 48% των πελατών επισκέπτονται την ιστοσελίδα αφού διαβάσουν μια θετική κριτική

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν οι μισοί πελάτες επισκέπτονται την ιστοσελίδα της επιχείρησης για την οποία διάβασαν μια θετική κριτική. Για ποιον λόγο; Μα φυσικά για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρηση, τις υπηρεσίες της και πώς μπορούν να την βρουν. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό η ιστοσελίδα σας να είναι πλήρως ενημερωμένη με όλες τις υπηρεσίες που προσφέρετε, πλούσιο φωτογραφικό υλικό και φυσικά πώς μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει μαζί σας για να προβεί σε κράτηση ή για περισσότερες πληροφορίες.

Εάν όλα αυτά σας φαίνονται δύσκολα, η EyeWide μπορεί να σας βοηθήσει να διαμορφώσετε μια ισχυρή παρουσία του ξενοδοχείου σας στο διαδίκτυο. Επικοινωνήστε μαζί τους τώρα!

 

Μηνάς Ε. Λιαπάκης

Τμήμα Sales & Marketing EyeWide Hotel Digital Marketing Agency

FaceBook: https://www.facebook.com/EyeWideInternetMarketingAgency