Με αγωγή αποφάσισε να απαντήσει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους οι οποίοι από την πλευρά τους προχωρούν σε επίσχεση εργασίας επ’ αόριστον από την προσεχή Δευτέρα 22 Αυγούστου ζητώντας την καταβολή των δεδουλευμένων τους. Στο μεταξύ μαίνεται η κόντρα ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και στη διοίκηση της εταιρείας ως προς το ποιος ευθύνεται για τα χρωστούμενα στους χιλιάδες εργαζομένους.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι θα καταθέσει τη Δευτέρα αγωγή στο μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, προκειμένου να κηρυχθεί καταχρηστική η επ΄ αόριστον επίσχεση εργασίας που αποφάσισαν να κάνουν από την οι εργαζόμενοι.

«Ενημερώθηκα και για τη σημερινή επιστολή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη και απλώς του απαντώ το αυτονόητο. Γιατί δεν μας καλείτε σε διάλογο να τα συζητήσουμε και πρέπει να μιλάμε μέσω των ΜΜΕ»; είπε μεταξύ άλλων ο Χρ. Στεφανίδης δίνοντας συνέχεια στην κόντρα.

Ο πρόεδρος του ΔΣ δηλώνει ακόμη πως έχει έγγραφα που αποδεικνύουν τις οφειλές του ελληνικού δημοσίου και ότι «από την 1η Ιουνίου εφέτος αποδίδω 24% ΦΠΑ και εισπράττω 13%. Γιατί όπως έσπευσε ο αρμόδιος να πράξει στην Αθήνα, δεν βγήκε και μία κοινή υπουργική απόφαση και για τη Θεσσαλονίκη»;

Μεταξύ άλλων, επανέλαβε, ότι εμμένει στην πρόθεσή του να συζητήσει για όλα τα θέματα με τον αρμόδιο υπουργό και από κοινού, μέσω ενός εποικοδομητικού διαλόγου με τη συμμετοχή και όλων των αρμοδίων, να δοθούν οι λύσεις και να ληφθούν οι αποφάσεις.

Από την πλευρά του ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εξέδωσε μια μακροσκελή ανακοίνωση στην οποία μιλά για πάρτι κακοδιαχείρισης και εγκαλεί εκτός της δίοικησης τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων ξεκαθαρίζοντας συγχρόνως ότι είναι στο πλευρό των εργαζομένων.

Στα όρια τους οι εργαζόμενοι – Ακινητοποιημένα τα λεωφορεία

Οι 2.300 εργαζόμενοι (ορισμένοι εκ των οποίων και μέτοχοι της εταιρείας) συνεχίζοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις αποφάσισαν στη γενική τους συνέλευση να προχωρήσουν σε επ’ αόριστον επίσχεση εργασίας από τη Δευτέρα 22/8/2016, διεκδικώντας την καταβολή δεδουλευμένων ύψους 6,3 εκ ευρώ.

Σχετικά με την προσφυγή στη δικαιοσύνη από μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ ο κ. Τσερμενίδης είπε «θα απαντήσουμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Θα προσφύγουμε και εμείς στη δικαιοσύνη. Είναι δυνατόν να μην μας πληρώνουν και να κινούνται και νομικά εναντίον μας; Και εμείς τον ξέρουμε τον νομικό δρόμο και μπορούμε να διεκδικήσουμε και αλλιώς τα δεδουλευμένα μας, που υπερβαίνουν για τους 2.300 εργαζόμενους τα 6,3 εκατ. ευρώ».

Σήμερα δεν κυκλοφορούν λεωφορεία στους δρόμους, ενώ καθόλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα βρίσκονται κανονικά στις θέσεις τους.

Τι απαντά το υπουργείο – Επίθεση στη διοίκηση του ΟΑΣΘ για κακοδιαχείριση 

Καμία απολύτως ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον ΟΑΣΘ δεν έχει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο, στην οποία εκφράζει την πλήρη στήριξή του προς τους εργαζομένους για τη μη καταβολή των δεδουλευμένων τους.

Το υπουργείο, αφού κάνει λόγο για “ψέματα και παραπληροφόρηση, χωρίς κανένα όριο και φραγμό τα τελευταία 24ωρα”, σημειώνει ότι:

«Επειδή τα ψέματα και η παραπληροφόρηση έχουν όριο ή μάλλον δεν έχουν κανένα όριο και φραγμό τα τελευταία 24ωρα, οφείλουμε να διατυπώσουμε μερικές αλήθειες για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Η απάντησή μας σε όλους εκείνους που έχουν παραλύσει μία πόλη και έχουν ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της δεν θα δοθεί μέσω έωλων μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων.

Θα δοθεί με στοιχεία και αριθμούς από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που καταδεικνύουν ότι ο ΟΑΣΘ όλα τα τελευταία χρόνια, επιβιώνει εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς καν να παρέχει ποιοτικό συγκοινωνιακό έργο και χωρίς το ΥΠΥΜΕΔΙ να οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ.

Το ψέμα των οφειλών του δημοσίου που αναζητά η διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι έωλες πρόσθετες διεκδικήσεις.

Η αλήθεια δυστυχώς, είναι συντριπτική για αυτούς που θέλουν να την παραποιήσουν: Ειδικότερα, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΥΜΕΔΙ) έχει καταβάλει εμπρόθεσμα και στο ακέραιο τις αντισταθμιστικές καταβολές που προβλέπονται, έως και τον Αύγουστο του 2016.

Για να μάθει λοιπόν και ο ελληνικός λαός πόσα χρήματα δίνει για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, αναφέρουμε ότι το συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 ανέρχεται σε 866.609.724,48 εκατομμύρια ευρώ και το ΥΠΥΜΕΔΙ δεν έχει απολύτως καμία ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον ΟΑΣΘ.

Και όχι μόνο δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη υποχρέωση αλλά αντιθέτως ο ΟΑΣΘ έχει συμφωνήσει όλες τις παραπάνω αντισταθμιστικές καταβολές.

Συγκεκριμένα για το τρέχον έτος, έχουν καταβληθεί 73.283.121,48 εκ. ευρώ, ενώ για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 έχει προϋπολογιστεί ακόμη το ποσό των 15.680.387,26 ευρώ. Η συνολική χορηγηθείσα αντισταθμιστική καταβολή ανέρχεται στα 88.963.508,5 εκατομμύρια ευρώ.

Για να αντιληφθεί κανείς το ύψος της επιδότησης, αρκεί μία σύγκριση με την ετήσια επιχορήγηση προς την ΟΣΥ Α.Ε., η οποία για το 2016 ανέρχεται στα 86 εκατομμύρια ευρώ ! Τηρουμένων των αναλογιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ είναι πολλαπλάσια από αυτήν που εισπράττει η ΟΣΥ Α.Ε για πενταπλάσιο αριθμό εργαζομένων, λεωφορείων και πολιτών…

Τα προαναφερθέντα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι μέχρι τώρα οι επιδοτήσεις μαμούθ έκρυβαν κάτω από το χαλί την κακοδιαχείριση και τη σπατάλη από την πλευρά της διοίκησης του ΟΑΣΘ, την οποία, οψίμως, τα στελέχη της τώρα θέλουν να τη χρεώσουν στην κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕΔΙ, μεθοδεύοντας σκηνικό πολέμου και ψευδών εντυπώσεων, ενόψει της ΔΕΘ και εξυπηρετώντας σχεδιασμούς γνωστών πολιτικών και οικονομικών κύκλων που αναπαρήγαγαν όλα αυτά τα χρόνια τον παλαιοκομματισμό και τη σπατάλη του ιδρώτα του ελληνικού λαού.

Πέραν των αστρονομικών επιδοτήσεων, ο Οργανισμός μέσω των διαιτητικών αποφάσεων, έβαζε στα ταμεία του εκατομμύρια ευρώ, λόγω των ανισοβαρών συμβάσεων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποδέχονταν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου, αποδεικνύοντας ότι ο ΟΑΣΘ ήταν το «χαϊδεμένο τους παιδί».

Είναι ενδεικτικό ότι από το 1957 ως σήμερα το ελληνικό δημόσιο δεν έχει δικαιωθεί ούτε σε μία διαιτησία !!!!

Το ψέμα της μη καταβολής των δεδουλευμένων λόγω των δήθεν οφειλών του δημοσίου που είναι έωλες πρόσθετες διεκδικήσεις και ο Πρόεδρος του Σωματείου των Εργαζομένων.

Με επιστολή του ο Πρόεδρος και ο ΓΓ του Σωματείου των Εργαζομένων ΟΑΣΘ κ. Τσερμενίδης και κ. Αγγελούδης, στις 9 Αυγούστου ζητούν από τον Υπουργό ΥΜΕΔΙ Χρήστο Σπίρτζη, ενημερωτική συνάντηση ως τις 11 Αυγούστου !!!, λόγω της μη καταβολής των δεδουλευμένων Ιουνίου και Ιουλίου στους εργαζόμενους από την Διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Στις 11 Αυγούστου του 2016, επανέρχονται με νέα επιστολή τους κατηγορώντας την κυβέρνηση για πολιτικές μεθοδευμένης πτώχευσης του ΟΑΣΘ, υιοθετώντας όλες τις πρόσθετες διεκδικήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ, διαμαρτυρόμενοι γιατί η συνάντηση δεν έγινε σε δύο μέρες και προαναγγέλλοντας απεργιακές κινητοποιήσεις, κατηγορώντας το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το οικονομικό αδιέξοδο του.

Επιλέξαμε να μην απαντήσουμε για να εξελιχθεί το «έργο» και να αναδειχθεί ποιοι συνεργάζονται στην σκηνοθεσία του, ποιοι οι πρωταγωνιστές και ποιοι οι κομπάρσοι.

Τις επόμενες ημέρες ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ στα γνωστά μέσα «ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ» συνεχίζει τις κατηγορίες απέναντι στον Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη προσωπικά και στήνεται η επικοινωνιακή τακτική του: «δεν πληρώνει το ελληνικό δημόσιο τον ΟΑΣΘ και επομένως ο ΟΑΣΘ τους εργαζόμενους. Ταλαιπωρούν τους πολίτες και την πόλη…»

Τι κρύβει με επιμέλεια ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων κ. Τσερμενίδης, το οποίο γνωρίζει πιο καλά και από τον Υπουργό και από το Υπουργείο: ότι το ελληνικό δημόσιο δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ. Το γνωρίζει και ως Πρόεδρος των Εργαζομένων και ως συμμετέχων στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ.

Τι άλλα παράξενα παρατηρούμε αυτές τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου: ότι ενώ το Σωματείο Εργαζομένων προχώρησε σε επίσχεση εργασίας, η Διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν προχώρησε στις πάγιες νομικές ενέργειες αλλά αρκέστηκε σε δήλωση διαφωνίας. Με αυτή τη στάση της η διοίκηση του ΟΑΣΘ δηλώνει προφανώς την φιλεργατική της στάση, η οποία όμως δεν συνάδει με την μη καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, ειδικά μετά τις επιδοτήσεις τόσων εκατομμυρίων του ελληνικού λαού.

Παρατηρούμε επίσης ότι σε γνωστή εφημερίδα ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ κατηγορεί και αυτός στην ίδια γραμμή με τον Πρόεδρο των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, παρότι δεν τους πλήρωσε τα δεδουλευμένα, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τον Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, γιατί δεν πληρώνουν τις πρόσθετες διεκδικήσεις του ΟΑΣΘ, όπως είχαν συνηθίσει για δεκαετίες, χωρίς ελέγχους, χωρίς αξιόπιστα και αδιαμφισβήτητα στοιχεία, χωρίς οι αρμόδιες υπηρεσίες να έχουν ελέγξει.

Και οι δύο Πρόεδροι έχουν δύο επικοινωνιακά προτάγματα: την μη καταβολή των δεδουλευμένων και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Η αλήθεια είναι ότι έχουν μόνο ένα: τη συνέχιση της κατασπατάλησης των χρημάτων του ελληνικού λαού, με πρόσθετες διεκδικήσεις, με διαιτησίες που πάντα δικαιώνουν τον ΟΑΣΘ (!!!), χωρίς ελέγχους και παρέχοντας μη ποιοτικό και πανάκριβο μεταφορικό έργο στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και με ψέματα μιας και το Υπουργείο δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ από την ως σήμερα ισχύουσα οικονομική συμφωνία.

Ξεκαθαρίζουμε είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων για την μη καταβολή των δεδουλευμένων τους από τον ΟΑΣΘ. Ξεκαθαρίζουμε επίσης ότι με οποιοδήποτε κόστος η σπατάλη του παλαιοκομματισμού στον ΟΑΣΘ έλαβε τέλος. Πρέπει ο κ. Τσερμενίδης να ξεκαθαρίσει και να επιλέξει μεταξύ των δύο ρόλων του: του Πρόεδρου του Σωματείου Εργαζομένων ή του οιονεί εκπροσώπου μετόχων που μετέχουν στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Και πρωτίστως να απευθυνθεί στους εργοδότες του και να ρωτήσει γιατί μετά από τόσες εξωφρενικές επιχορηγήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι!

Δεν μπορεί να πατά ανάμεσα σε δύο βάρκες. Δεν μπορεί στο όνομα των εργαζομένων να διεκδικεί όχι τα δεδουλευμένα από τον ΟΑΣΘ αλλά ακόμη μεγαλύτερες αντισταθμιστικές καταβολές, για να βάλουν κάποιοι ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου, επιδοτώντας ακόμη πιο αδρά έναν συγκοινωνιακό φορέα με αμφισβητούμενη συγκοινωνιακή ποιότητα έργου.

Σε όλους αυτούς, λοιπόν, που συνήθισαν να δίνονται τα εκατομμύρια του ελληνικού λαού χωρίς ελέγχους, αξιόπιστα στοιχεία και διαφάνεια από το παλαιό κομματικό σύστημα, διαμηνύουμε ότι το πάρτι των ανεξέλεγκτων επιδοτήσεων έλαβε τέλος και θα αναδειχθούν πολύ σύντομα ποιοι συμμετείχαν, με ποιο τρόπο και ποιοι έχουν ευθύνες.

Το ψέμα των εκατομμύριων ευρώ λόγω της μετακίνησης ανέργων, φοιτητών και μαθητών

Πώς προκύπτουν οι αξιώσεις του ΟΑΣΘ, απέναντι στα αρμόδια Υπουργεία και όχι στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι ζητούμενο για όλους. Ο ΟΑΣΘ δεν έχει δώσει στοιχεία για το κοινωνικό έργο, τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πολιτών που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες, το σύστημα που πιστοποιεί τις μετακινήσεις. Αυτό δεν είναι κάτι ασύνηθες για τον ΟΑΣΘ. Δεν δίνει στοιχεία ούτε για το αν τηρεί την ως σήμερα ισχύουσα οικονομική συμφωνία.

Είναι άλλωστε ενδεικτικό ότι το αρμόδιο Υπουργείο ενημερώθηκε πριν λίγο καιρό για το μετοχολόγιο του ΟΑΣΘ, μετά από τόσες δεκαετίες.

Είναι επίσης ενδεικτικό ότι δεν υπάρχει μία έκθεση από δημόσιες υπηρεσίες που να πιστοποιεί ότι ο ΟΑΣΘ τηρεί την σύμβαση που ως σήμερα ισχύει.

Το ψέμα των 15 εκατομμύριων ευρώ που αναζητά η διοίκηση του ΟΑΣΘ από τη διαφορά της αύξησης του ΦΠΑ

Παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ για κενό 12 έως 15 εκατομμυρίων ευρώ από τη διαφορά της αύξησης του ΦΠΑ τον τελευταίο χρόνο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική, την οποία μάλιστα παραδέχονται και οι ίδιοι, καθώς υπολογίζουν τη διαφορά από το ΦΠΑ στα εισιτήρια μέχρι τις 31-5-2016 σε 4.075.072,33 εκ. ευρώ.

Συγκεκριμένα το εν λόγω ποσό προσδιορίζεται από τον ίδιο τον ΟΑΣΘ, σε σχετικό έγγραφο (αρ.πρωτ. 7129) που απέστειλε στις 27-6-2016, προς τους Υπουργούς Οικονομικών, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Ας συνεχίσουν λοιπόν, να δημιουργούν εντυπώσεις, για δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, τα οποία υπάρχουν μόνο στη φαντασία τους. Συστήνουμε στη διοίκηση του ΟΑΣΘ να σταματήσει τις πύρινες δηλώσεις για τη μη χορήγηση της διαφοράς του ΦΠΑ και να προβληματιστεί λίγο περισσότερο για τα όσα του καταμαρτυρεί ο Φορέας που ελέγχει την τήρηση των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), αρμόδιο ελεγκτικό όργανο τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων του ΟΑΣΘ, επανειλημμένα έχει εγκαλέσει τον Οργανισμό για «κατ΄ εξακολούθηση αποφυγή έγκαιρης προσκόμισης των νομίμων ζητηθέντων στοιχείων, παρακωλύοντας σημαντικότατα το έργο του ΣΑΣΘ όπως αυτό οριοθετείται από τη νομοθεσία»

Μάλιστα, ο ΣΑΣΘ έχει καλέσει τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ σε κλειστή συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του ΣΑΣΘ τη Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016, προκειμένου να τοποθετηθούν για τα εξής:

«Τις αιτίες μη συμμόρφωσης του ΟΑΣΘ με τη διαδικασία παροχής στοιχείων προς τον ΣΑΣΘ», καθώς όπως υπογραμμίζεται, «εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρότατες ελλείψεις σε ό,τι αφορά την παροχή στοιχείων για τα έτη 2015 και 2016 {…}».

Κι επειδή η αλήθεια δεν πρέπει μόνο να λέγεται …αλλά και να αποδεικνύεται, ακολουθούν τα έγγραφα που καταρρίπτουν τα επικοινωνιακά παιχνίδια και τους λεονταρισμούς των κέντρων και παράκεντρων γύρω από τον ΟΑΣΘ.

Οι έλεγχοι θα γίνουν και θα ολοκληρωθούν, όπως έχει προγραμματισθεί…

Η συνέχεια σύντομα….

Καταβληθέντα στον ΟΑΣΘ από το 2009 έως και τον Αύγουστο του 2016

ΕΤΗ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ( K.Y.A. 45787/3551/2014 ) ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙΣΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ

2009 127.879.263,49 € 129.086.837,00 €
2010 133.108.526,77 € 114.416.000,00 €
2011 105.000.000,00 € 117.424.651,00 €
2012 125.967.118,57 € 107.000.000,00 €
2013 76.500.000,00 € 106.467.119,00 €
2014 114.729.841,73 € 116.280.696,00 €
2015 102.651.166,97 € 102.651.300,00 €
2016 73.283.121,48 € 73.283.121,48 €
ΣΥΝΟΛΟ 859.119.039,01 € 866.609.724,48 €€
Η εμφανιζόμενη διαφορά (στα έτη 2009-2014) οφείλεται σε εκτέλεση αποφάσεων του διαιτητικού δικαστηρίου για τις χρήσεις των ετών 2008-2014.

Για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2016 καθώς και για το έτος 2017 έχουν προϋπολογισθεί τα παρακάτω ποσά:

ΕΤΗ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ( K.Y.A. 45787/3551/2014 )

2016 15.680.387,26 €

2017 61.532.999,21 €

ΣΥΡΙΖΑ: Δημόσιες συγκοινωνίες η λύση – Απαράδεκτο να μην πληρώνεται εργαζόμενος

Η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών, ο οποίος θα λειτουργεί στη βάση της εξυπηρέτησης των πολιτών και όχι του κέρδους, είναι η λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τον ΟΑΣΘ, τονίζει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει ότι η διοίκηση της εταιρείας είναι υπεύθυνη για τη μισθοδοσία των εργαζομένων ενώ το σωματείο αποσιωπά το γεγονός ότι, σύμφωνα με δήλωση του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, το κράτος δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:

«Το Σωματείο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ αποφάσισε σήμερα την επ’ αόριστον συνέχιση των κινητοποιήσεών του με επίσχεση εργασίας από τη Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016. Με κύριο αίτημά του την καταβολή των δεδουλευμένων, το σωματείο ουσιαστικά ζητά από την κυβέρνηση την επί πλέον χρηματοδότηση του οργανισμού.

Αυτό όμως που δε λέει, είναι πως το κράτος, σύμφωνα με σημερινή δήλωση του αρμόδιου υπουργού, δε χρωστά ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ και πως υπεύθυνη για την 3μηνη καθυστέρηση πληρωμής των εργαζομένων είναι αποκλειστικά η διοίκηση της εταιρίας. Μιας ιδιωτικής και όχι δημόσιας εταιρίας η οποία είναι και η μόνη υπεύθυνη για τη μισθοδοσία των εργαζομένων. Για το λόγο αυτόν η απεργία πρέπει να στρέφεται ενάντια στη διοίκηση και όχι ενάντια στην κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, θεωρώντας απαράδεκτο το να μην πληρώνεται άνθρωπος που προσφέρει εργασία, τάσσεται στο πλευρό των εργαζομένων και ζητά από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις της.

Το πρόβλημα με τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, οι κακές υπηρεσίες που προσφέρονται και η εντεινόμενη δυσαρέσκεια των πολιτών είναι αποτέλεσμα της εκμετάλλευσης από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ της μονοπωλιακής θέσης που κατέχει.

Πιστεύουμε πως η λύση στο πρόβλημα είναι ένας δημόσιος φορέας αστικών συγκοινωνιών ο οποίος θα λειτουργεί στη βάση της εξυπηρέτησης των πολιτών και όχι του κέρδους. Αυτός θα περιλαμβάνει το λεωφορείο σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση και επέκταση του δικτύου μετρό, τη γραμμή τραμ συμπληρωματικά και τη θαλάσσια συγκοινωνία».

 

newpost.gr

Tags:

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook