Ετήσια έσοδα πάνω από 1 δισ. ευρώ μπορεί να πετύχει άμεσα η Ελλάδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Με την προϋπόθεση, βέβαια, όπως δημοσιεύει το ethnos, ότι θα πραγματοποιούνται οι προγραμματισμένες κρουαζιέρες και τα λιμάνια θα είναι ανοικτά για να μπορούν να υποδεχθούν τα πλοία και τους επιβάτες.

Οι αποκλεισμοί λιμανιών (Πειραιάς, Ηράκλειο) τις τελευταίες ημέρες είχαν ως αποτέλεσμα πολλά κρουαζιερόπλοια, με χιλιάδες τουρίστες, να αλλάξουν ρότα και να κατευθυνθούν στη γειτονική Τουρκία.

Η κατάσταση όπως διαμορφώνεται ανησυχεί τους φορείς του τουρισμού, οι οποίοι ζητούν παρέμβαση της πολιτείας και διασφάλιση ότι οι τουρίστες θα μπορούν να μετακινούνται ομαλά τόσο στα λιμάνια όσο και στα αεροδρόμια ή στους οδικούς άξονες.

Φέτος, οι αφίξεις των πλοίων είναι αυξημένες κατά 20% (στο εξάμηνο 2011) και των επιβατών κατά 30%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσον όρο από 50-70 ευρώ σε κάθε λιμάνι που πιάνει το κρουαζιερόπλοιο (574 ευρώ είναι η μέση δαπάνη στα λιμάνια βάσης), μπορεί εύκολα να αναλογιστεί κανείς το τεράστιο όφελος της ελληνικής οικονομίας, αλλά και το μέγεθος των απωλειών κάθε φορά που "κλείνουν" τα λιμάνια.

Τεράστιες απώλειες

Υπολογίζεται ότι από τους 16.000 τουρίστες που κατευθύνθηκαν σε άλλα λιμάνια η ελληνική οικονομία έχασε περίπου 1,1 εκατ. Ευρώ.

Την περασμένη εβδομάδα δε, λόγω της απεργίας των ταξί εκτυλίχτηκαν κωμικοτραγικές καταστάσεις με κρουαζιερόπλοιο που είχε ξεκινήσει για να δέσει στον Πειραιά, να φτάνει τελικά στο λιμάνι της Σούδας, αφού πρώτα το είχαν διώξει και από το Ηράκλειο.

Έτσι, χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό, περιπλανιόταν στο Αιγαίο μέχρι τελικά να βρουν λιμάνι να δέσουν ενώ φήμες από τη πρώτη στιγμή έκαναν λόγο ότι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας άρχισαν να σκέφτονται τη διακοπή συνεργασίας με λιμάνια της χώρας, λόγω της ρευστής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα.