Mε την παράσταση «Θάλασσα στην άκρη, η Ελλάδα - Climbing the sea» σε σκηνοθεσία Ν. Διαμαντή το Σάββατο 27 Αυγούστου, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά συνέχισε τη συνεργασία του με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και με καλεσμένους τους 3600 επιβάτες και τα πληρώματα του κρουαζιερόπλοιου "ROYAL PRINCESS" (η αρχή έγινε με τους επιβάτες του Carnival Vista).

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η παράσταση που δόθηκε αυτή τη φορά πάνω στο πλοίο είναι  μια σύνθεση κειμένων από αρχαίες τραγωδίες και ποιήματα σε ένα ταξίδι όπου το αρχαίο ελληνικό θέατρο συναντά την ελληνική ποίηση σε μια πρωτότυπη δράση που θα συμβάλλει στην προβολή του ελληνικού πολιτισμού.

Και σημειώνεται ότι «οι παρεμβάσεις της διοίκησης του ΟΛΠ στον τομέα της κρουαζιέρας με την υλοποίηση έργων εκσυγχρονισμού στους επιβατικούς σταθμούς, τις νέες εμπορικές συμφωνίες για την προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων και με δράσεις που ενισχύουν την ελκυστικότητα της κρουαζιέρας αποτυπώνεται ήδη στα αποτελέσματα του επταμήνου 2016 με αύξηση 18,54% και επιπλέον 150.000 επιβάτες σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015. Η υλοποίηση άμεσων επενδύσεων πάνω από 135 εκ. ευρώ σύμφωνα με τη νέα σύμβαση παραχώρησης για την επέκταση των λιμενικών υποδομών στο νότιο μέτωπο ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν τα νέα κρουαζιερόπλοια μεγάλης χωρητικότητας, έχουν στόχο να αναδείξουν τον Πειραιά ως το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου.»

Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες σε πρόσφατη ανακοίνωση του επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η οικονομική κρίση ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή ήπειρο έχει επηρεάσει αρνητικά γενικότερα στις διακοπές. «Τα οικονομικά πακέτα διακοπών συμπεριλαμβάνοντας και την κρουαζιέρα, αλλά και το short cruising που έχει προταθεί δίνουν αρκετές ευκαιρίες για low budget διακοπές. Το μεγάλο tonnage κρουαζιεροπλοίων με δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβατών βοηθά στην ανταγωνιστική τουριστική κίνηση στον θαλάσσιο τουρισμό (economy of scale)» σημείωσε. Εν τούτοις προσθέτει ότι η κρουαζιέρα ήταν και θα είναι ο οικονομικότερος τρόπος διακοπών υπολογίζοντας πάντα το τι προσφέρετε σε ένα τέτοιο ταξίδι.

Για το μεταναστευτικό ανέφερε ότι «θα πρέπει να υπάρξει καλύτερη διαχείριση και έλεγχος με σκοπό να εξυπηρετούνται καλύτερα και οι μετανάστες, να διατηρούνται καθαρές οι πόλεις, τα πάρκα, οι θάλασσες και να υπάρχει έλεγχος διακίνησης, παραμονής για την ασφάλεια και την υγεία όλων, συμπεριλαμβανομένων τουριστών, κατοίκων κλπ. Ένας τέτοιος τρόπος θα μπορούσε να είναι η ναύλωση επιβατηγών πλοίων που θα μπορεί να φιλοξενεί μεγάλο αριθμό μεταναστών, εύκολη διαχείριση, διατροφή με αρκετά χαμηλό κόστος και ασφάλεια, πλήρης έλεγχος καθ' όλο το χρονικό διάστημα.»

Για το Brexit εξέφρασε την ελπίδα η ζημιά να είναι για την παρούσα σεζόν μόνο, και τα πράγματα θα ομαλοποιηθούν μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο. «Ίσως είναι σκόπιμο να ετοιμαστούν οικονομικότερα πακέτα για τους early booking τουρίστες ούτως ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα μια που η Βρετανία είναι μία τεράστια αγορά και δεν πρέπει να χαθεί. Ελπίζουμε ότι η συναλλαγματική διαφορά της λίρας με το Ευρωπαϊκό νόμισμα και το δολάριο θα σταθεροποιηθεί σύντομα και το τουριστικό ρεύμα θα ανακάμψει και πάλι» τόνισε.

Επιπροσθέτως επεσήμανε ότι «τα γεγονότα στην Τουρκία μας βελτίωσαν την τουριστική θαλάσσια κίνηση για την παρούσα χρονιά, αλλά ανησυχούμε ιδιαίτερα για τα έτη που ακολουθούν μια που μεγάλες εταιρείες ήδη ανακοίνωσαν αποχώρηση πλοίων των από την Ανατολική Μεσόγειο. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναφέρουν ακύρωση περίπου 158 Calls από Ελληνικούς προορισμούς στο σύνολό τους και μείωση επιβατών περίπου 330.000 (αφορά όλα τα λιμάνια και transit επιβάτες σε όλους τους προορισμούς). Βέβαια ακόμη ίσως είναι σύντομα για να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας και ας ελπίσουμε ότι νέα πλοία θα προστεθούν, στην Ανατολική Μεσόγειο. Έχουμε βέβαια προϋπολογίσει επιπλέον αρνητική κίνηση όσον αφορά τη διακίνηση τουριστών από Τουρκία με Τούρκους επιβάτες μια που φαίνεται ότι η απλουστευμένη διαδικασία Visas δεν θα ισχύσει για τα επόμενα έτη. Έτσι λοιπόν υπολογίζουμε ότι επιπλέον περίπου 50.000 επιβάτες ίσως μειωθούν από την γείτονα Τουρκία, τα επόμενα έτη αν δεν υπάρξει στήριξη απλούστευσης έκδοσης visas.»

Επιπλέον τόνισε ότι «το θέμα της visas για Non Schengen επιβάτες επιβάλλεται να αναθεωρηθεί εκ νέου γιατί μαζί με τους Τούρκους επιβάτες προβλέπεται ότι θα χαθούν Κινέζοι, Ρώσσοι, Ουκρανοί και λοιπές εθνικότητες, που θεωρούν την Χώρα μας ως ιδανικό και ασφαλή προορισμό ιδιαίτερα στον θαλάσσιο τουρισμό.»

Πηγή: tovima.gr