Στη χαρτογράφηση της εμπορικής κίνησης κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των χειμερινών εκπτώσεων προχώρησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων οι πωλήσεις παρουσιάζονται βελτιωμένες, παρά το γεγονός ότι εξακολουθούν να διατηρούν αρνητικό πρόσημο τόσο σε τζίρο όσο και σε όγκο πωλήσεων. Πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο των εκπτώσεων η μείωση κυμαινόταν αρχικά στο 15%, για να κλείσει τελικά με μείωση πάνω από 25%.

«Η πλειονότητα των εμπόρων σε όλη την χώρα, εξακολουθεί να είναι δυσαρεστημένη με τις πωλήσεις τους κατά την πρώτη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, αλλά τουλάχιστον η μείωση του τζίρου τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες κυμαίνεται σε χαμηλότερα αρνητικά επίπεδα, από πέρυσι που ο μέσος όρος ξεπερνούσε το -20%», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Ακόμη αναφέρεται πως οι εορταστικές προσφορές που προηγήθηκαν των εκπτώσεων φαίνεται να επιβεβαιώνουν την άποψη ότι δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της χριστουγεννιάτικης αγοράς. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει την αντίθεση της πλειονότητας των εμπόρων με τις προσφορές πριν την περίοδο των εκπτώσεων.

Από τα συγκριτικά και γενικά συμπεράσματα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για τις εκπτώσεις μερικά σημεία αφορούν στα εξής:

1. Παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά από το ξεκίνημα των χειμερινών εκπτώσεων και τις φθηνότερες κατά τουλάχιστον 15-20 % τελικές εκπτωτικές τιμές, δεν θα αποφύγουμε και τον φετινό χειμώνα την διψήφια μείωση του τζίρου και του όγκου πωλήσεων στην λιανική, τόσο σε ετήσια, όσο και σε μηνιαία μεταβολή.

2. Η σύγκριση της κίνησης των δυο πρώτων εβδομάδων της φετινής χρονιάς με την αντίστοιχη περσινή των χειμερινών εκπτώσεων καταδεικνύει την συνέχιση μιας περιορισμένης εμπορικής κίνησης καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.

3. Η χρήση των πιστωτικών καρτών περιορίστηκε επιπλέον 10%, ενώ οι αγορές αποκλειστικά με μετρητά αυξήθηκαν. Επιβεβαιώνεται, με αυτό τον τρόπο, ότι τόσο η χρήση από τους καταναλωτές, όσο και η χορήγηση πίστωσης από τις τράπεζες έχει περιοριστεί δραστικά.

4. Ο καταναλωτής εμφανίζεται διστακτικός, απαισιόδοξος και φοβισμένος, λόγω των νέων μέτρων που συνεχώς εξαγγέλλονται, ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων έκανε νέα βουτιά και βρίσκεται στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης και στο χαμηλότερο ιστορικά ποσοστό της με 48 μονάδες, όταν ο μέσος όρος είναι 90 μονάδες.