Και αυτό το καλοκαίρι ,απολαύσαμε  πλούσια καλλιτεχνικά προγράμματα ,στην πόλη μας, με πρωτοβουλία τόσο της Περιφέρειας Κρήτης ,όσο και του Δήμου Ηρακλείου.

Καλοδεχούμενες ,οπωσδήποτε,αυτές οι εκδηλώσεις.

Άλλωστε νωπές είναι ακόμη οι μνήμες του περίφημου "Μουσικού Αυγούστου", με εμψυχωτή τον αείμνηστο Δήμαρχο Μανόλη Καρέλλη και καλλιτεχνικό Διευθυντή τον μεγάλο Μάνο Χατζηδάκη.

Όμως όλες αυτές οι θαυμάσιες εκδηλώσεις δεν άφησαν το αποτύπωμα τους στην προβολή, ανάδειξη και καταξίωση της ντόπιας πολιτιστικής παραγωγής, με τις μετακλήσεις ,βασικά, ξένων καλλιτεχνικών σχημάτων.

Δεν αναδείξαμε,  μέχρι σήμερα, ένα "πολιτιστικό BRAND  NAME :ΚΡΗΤΗ",ένα πολιτισμό "ονομασίαςπροέλευσης" … 

Έχουμε δε όλες τις δυνατότητες ,για αυτό. Το εγγυάται η μεγάλη πολιτιστικήμαςπαράδοση.                                                                                                        

Είναι γεγονός ότι αργά αλλά  σταθερά περνάμε σε μια Ευρώπη, η οποία χαρακτηρίζεται από τις οικονομίες των περιφερειών.

Δεν είναι μακριά ο καιρός στον οποίο δεν θα συγκρίνεται π.χ. η ΕΛΛΑΔΑ  με την ΓΑΛΛΙΑ, αλλά η ΚΡΗΤΗ   με την ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ ,  ή η ΘΕΣΣΑΛΙΑ με την ΠΡΟΒΗΓΚΙΑ κλπ., στα επίπεδα της οικονομίας, του πολιτισμού, της κοινωνίας των πολιτών κλπ…

Μέσα σ΄αυτό λοιπόν το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ιδιαίτερα  σε περιφέρειες με κύρια πηγή οικονομικών  εσόδων τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ ,όπως η ΚΡΗΤΗ  ,υπάρχει  ανάγκη     να δημιουργήσουμε ένα  ή περισσότερα «εξέχοντα γεγονότα», σε πόλεις ή χωριά της περιοχής μας ,ώστε  να υπάρχει έντονη κοινωνική ζωή σε ρυθμούς αντίστοιχα εντυπωσιακούς  όπως στις  αντίστοιχες περίφημες  πόλεις της Ευρώπης , την  Βενετία,  το Παρίσι, την Βαρκελώνη κλπ. ,που συγκεντρώνουν το παγκόσμιο ενδιαφέρον του τουριστικού ρεύματος…

Δεν αρκoύν πια μόνο ο ήλιος , η θάλασσα, οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις  ούτε τα Μουσεία μας…

Αφετηρία και δύναμη μας το πολιτιστικό παρελθόν της ΚΡΗΤΗΣ, το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως υπόβαθρο για το πολιτισμικό ,κοινωνικό και οικονομικό της  μέλλον, που θα καθορίσει την  ποιότητα της πορείας της   στην νέα χιλιετία.

Να δώσουμε, δηλαδή, στην  ΚΡΗΤΗ τη δυνατότητα, να πρωτοστατήσει διεθνώς με την δημιουργία ενός ευρύτερου Επικοινωνιακού- Πολιτιστικού – Τουριστικού γεγονότος , ενός  π.χ. ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ– αλλά και άλλα πολιτιστικά γεγονότα  (ας ενθυμηθούμε τα γυρίσματα της ταινίας ο <<Χριστός ξανασταυρώνεται>>, ο <<Αλέξης Ζορμπάς>>,  «ο Οθέλος», Ο <<EL GRECO>>)αλλά και  την πρόταση  για την δημιουργία κινηματογραφικών πλατώ ,για γύρισμα σημαντικών ταινιών διεθνούς παραγωγής ,καθώς και την οργάνωση διεθνούς πολιτιστικού φόρουμ κ.λ.π.

 Στρατηγικό πλεονέκτημα  ο μακραίωνας πολιτισμός της ΚΡΗΤΗΣ  (από τα Μινωϊκά Ανακτορικά Κέντρα ,μέχρι τον EL GRECO  και τον Νίκο Καζαντζάκη) ,που αποτελεί  μεν το λίκνο   του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και που παράδοξο τρόπο απουσιάζει από το καλεντάρι της ΟΥΝΕΣΚΟ

Στόχος η  προβολή και η υποστήριξη της  ΚΡΗΤΗΣ μέσα από την ενίσχυση της σημερινής δυναμικής της και την επιπλέον διαφοροποίηση της Εικόνας (profile)  του  πολιτιστικού προϊόντος της.

·          Προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της.

·          Αύξηση του κύρους  της.

·          Μεγαλύτερη αποδοχή και αναγνωρισιμότητα της.

·          Υποστήριξη της Εικόνας των πολιτικών της εκπροσώπων.

·          Ανάλυση των  μέχρι σήμερα δεδομένων

·           Η δημιουργία νέων υπηρεσιών με Ευρωπαϊκά standards

·          Αξιόπιστη οργάνωση υπηρεσιών Επικοινωνίας

·          Η αναβάθμιση της ποιότητος των παρεχομένων υπηρεσιών

·          Η αύξηση των ικανοποιημένων επισκεπτών

·          Η παρουσία της  ΚΡΗΤΗΣ στα κέντρα αποφάσεων που αφορούν την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση

Κύριοι   αποδέκτες της προσπάθειας αυτής:           

 .    το       Κοινό  της  Κρήτης

·           Το Ελληνικό Κοινό

·           η European Community

·          Το Διεθνές Κοινό

·           Τα Κέντρα εξουσίας

·           Οι Οικονομικοί - Κοινωνικοί παράγοντες

·           Τα ΜΜΕ

·           Οι Opinion Makers

·           Οι Επισκέπτες – Τουρίστες

Η στρατηγική Επικοινωνίας θα πρέπει να στηριχθεί:

·          Στο ξεκάθαρο και πειστικό μήνυμα που θα δώσομε στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή κοινότητα

·          Στην αυστηρή επιλογή των Επικοινωνιακών μεθόδων

·          Στην υποστήριξη και προβολή της Περιφέρειας Κρήτης   ως ενιαία έκφραση .

·          Στην Κοινωνική ευθύνη .

·          Στην σύνδεση της Π.Κ. με το Παν/μιο Κρήτης, Ι.Τ.Ε., Μουσεία κλπ.

·          Στην διασύνδεση της Π.Κ. με Μ.Μ.Ε. και Lobbies με Κρήτες ή άλλους ανά τον κόσμο

·          Στην ανάληψη συγκεκριμένων ευθυνών για την προστασία του περιβάλλοντος

·          Στην προβολή και ανάδειξη των μνημείων (ιστορικά, πολιτισμού κ.α.)

·          Στην υποστήριξη forum που αφορούν την διανόηση, τις τέχνες και τα γράμματα .

·          Στην ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών για τη προβολή και διαφήμιση του τουριστικών προϊόντων  της Κρήτης

·          Στην συμμετοχή των νέων δεδομένων που αφορούν τον αθλητισμό.

·          Στον καθορισμό ρεαλιστικών στόχων για τις δυνατότητες και τους πόρους που έχει η Π.Κ. στην διάθεσή της, για την πραγματοποίηση των σκοπών της

·          Στο στρατηγικό της πλεονέκτημα ως Ευρωπαϊκό περιφερειακό  κέντρο, που είναι οι άνθρωποι, ο πολιτισμός και το περιβάλλον

 Η Στρατηγική την οποία θα πρέπει να επεξεργασθεί  η Π.Κ. θα  υποστηρίξει τους παρακάτω τρόπους επικοινωνίας:

·               Επανασχεδιασμός  της Ταυτότητος της Π.Κ.

·               Καθημερινή ανάλυση Επικοινωνιακών θεμάτων (προβλήματα δημοσιότητας, έρευνας, δημοσκοπήσεων κ.α.)

·               Οργάνωση Υπηρεσιών Τύπου  (τοπικός, εθνικός τύπος, ειδικός και μη)

·               Σχεδιασμός που αφορά περίοδο 24 μηνών τουλάχιστον

·               Στρατηγική – Δημιουργικό – Προγραμματισμός, Εφαρμογή και Αγορά Μέσων

·               Σχεδιασμός ή Επαναπροσδιορισμός μηνύματος, spots, tv, radio

·               Οργάνωση υπηρεσιών αρχείου (π.χ. φωτογραφικού κλπ.)

·               Αποστολή δελτίων τύπου .

·               Οικοδόμηση σταθερών σχέσεων εμπιστοσύνης με τα Μ.Μ.Ε, πρόσωπα, ειδικές ομάδες κλ

·               Ανάπτυξη καθαρών σχέσεων με τα Μ.Μ.Ε. και τους opinion Makers, κύριο «όχημα» ενημέρωσης του κοινού.

-Παραγωγή  folder, dvd – cd, έντυπα, με κάθε απαραίτητη πληροφορία που αφορά την Π.Κ. για δημοσιογράφους (ανθολογία από δημοτική κρητική μουσική, τοπία, εκδηλώσεις κλπ.)

Οργάνωση συνεντεύξεων , σε ειδικά έντυπα, Ελληνικό – Διεθνή τύπο κ.α.

-Δημιουργία θεματικών εντύπων (Κρητική διατροφή – λάδι - κρασί– εναλλακτικός τουρισμός – κρητική μουσική – παραδοσιακά σπίτια – υφαντά κλπ.)

-Cart postal – αφίσες – χάρτες  κ.α.

-Δημιουργία νέων εντύπων, διαφημιστικών μακετών, γιγαντοαφισών (για διακόσμηση περιπτέρων, χώρους υποδοχής επισκεπτών, υπό συνεχή έλεγχο κλπ.

 Η δημιουργία υψηλών προσδοκιών της  στην κοινωνία της Κρήτης, της Ελλάδος και της παγκόσμιας κοινότητος με την ,

-Δημιουργία Μορφωτικού – Πολιτιστικού Ιδρύματος

-Θέσπιση ειδικού βραβείου για εξέχοντα πρόσωπα που στηρίζουν και προβάλλουν την Κρήτη

-Στήριξη επιστημονικού έργου, κυρίως συνεδρίων που καλύπτουν όλο το φάσμα των επιστημών εξειδικευμένα

-Χορηγική στήριξη για την έκδοση εντύπων, βιβλίων, ειδικών αφιερωμάτων για την Κρήτη.

-Ενίσχυση προγραμμάτων κοινωνικής ευθύνης, τοπικών φορέων, όσον αφορά π.χ. την παιδική μέριμνα, την υγεία, τους μετανάστες, το περιβάλλον κλπ.

-Άνοιγμα λογαριασμών καταθέσεων για κοινωφελείς σκοπούς (π.χ. Γιατροί χωρίς Σύνορα, Τράπεζα τροφίμων για την καταπολέμηση της πείνας, ασθένειες ειδικών ομάδων κ.α.)

-Ανάληψη χορηγικής στήριξης αθλητικών συλλόγων ή αθλητικών γεγονότων (με μορφή stands ,αφίσες - φανέλες κλπ.)

-Δημιουργία kiosks - stands με πληροφοριακό υλικό π.χ. χάρτες και ανάδειξη των high spots του Νησιού.

-Συσκευασία λαδιού – κρασιού – τσικουδιά - βότανα και υφαντά κ.α.

Οργάνωση δυναμικών προωθητικών ενεργειών για θέματα παράδοσης, ιστορίας, πολιτισμού, ιδεών, προϊόντων κ.λ.π.

-Festival, σε συνεργασία με φορείς π.χ. ιστιοπλοϊκοί όμιλοι, Πανεπιστήμιο, Συνεταιρισμούς κ.α.

-Καλλιέργεια σχέσεων με πολιτικές και οικονομικές προσωπικότητες διεθνούς κύρους (opinion makers – decision makers), δημιουργία προσωπικοτήτων – πρεσβευτών της Κρήτης , με Κρήτες και  φίλους της Κρήτης.

-Lobbying εντός και εκτός Ελλάδος, με σκοπό την προώθηση  της Κρήτης

- Φιλοξενία V.I.P, όλη την διάρκεια του έτους.

 Με ειδικά  λοιπόν γεγονότα πρέπει να δίνεται μια διαρκής << μάχη >>  για να ανέβει το Brand Name της ΚΡΗΤΗΣ στην πιο υψηλή θέση των Ευρωπαϊκών περιφερειών, ιδιαίτερα με την ανάδειξη και χρήση διεθνών στρατηγικών εργαλείων  για την μεγαλύτερη προβολή και ενδυνάμωση του κύρους της  .