Τον Απρίλιο του 2017 η Ε.Ε. όχι μόνο θα ανακοινώσει αυστηρότερα όρια ρύπων, αλλά και ένα ρεαλιστικότερο τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης. Οι κατασκευαστές κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα, ενώ όλα δείχνουν πως σε 5 χρόνια δεν θα κυκλοφορούν καινούρια diesel.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 1992 θέτει στους κατασκευαστές συγκεκριμένα όρια εκπομπών ρύπων (Euro). Από το Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι και σήμερα ισχύει το πρότυπο Euro6 (διαβάστε περισσότερα εδώ), ενώ τον Απρίλιο του 2017 θα ανακοινωθούν νέα, αυστηρότερα όρια Euro7, αλλά και νέα διαδικασία μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων.
 
Αυτό φοβίζει πολύ τους κατασκευαστές και τους έχει καθισμένους σε αναμμένα κάρβουνα, γιατί το να ρίξουν τις εκπομπές ρύπων -ειδικά στους diesel κινητήρες- θέλει πολύ χρόνο και χρήμα. Το καταφέρανε πριν μία 10ετία με τους βενζινοκινητήρες, αλλά τώρα το να ξεκινήσουν την έρευνα και εξέλιξη από την αρχή με τους diesel είναι κοστοβόρο.
 
Επίσης, ο νέος τρόπος μετρήσεων κατανάλωσης και ρύπων θα προσομοιώνει την πραγματική οδήγηση, θα γίνεται δηλαδή με φορητές συσκευές στο δρόμο και όχι στον πάγκο ενός εργαστηρίου, όπου μπορεί κάθε κατασκευαστής να εκμεταλλευτεί τα «παραθυράκια του νόμου». Όπως καταλαβαίνετε, η νέα διαδικασία που ορίζει η Ε.Ε. βάζει τα δύο πόδια των κατασκευαστών σε ένα παπούτσι.
 
Ακόμη, σημειώστε πως από το 2021 θα μπει σε ισχύ η δεύτερη φάση, όπου το όριο για τους ρύπους NOx θα πέσει ακόμη περισσότερο.
Τότε, οι κατασκευαστές αναγκαστικά θα σταματήσουν την εξέλιξη και προώθηση των πετρελαιοκινητήρων, αφού δεν μπορούν να εξελίξουν νέες και φθηνές τεχνολογίες που θα μειώνουν τις εκπομπές NOx (διαβάστε περισσότερα εδώ)
 
Αν τώρα όλα τα παραπάνω σας φαίνονται απίθανα, διαβάστε παρακάτω τα γεγονότα του τελευταίου διαστήματος τα οποία δείχνουν πως το τέλος των πετρελαιοκινητήρων πλησιάζει.
 
1. Η Ειδική Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κα. Vera Jourova ήρθε σε επαφή με τις Γ.Γ. Προστασίας των Καταναλωτών σε 20 χώρες (από τις 28) προαναγγέλλοντας σκληρά πρόστιμα για τις εταιρείες που θα πιάνονται να ρυπαίνουν.
 
2. Η αντίδραση της Renault (που δίνει diesel κινητήρες και στη Nissan και στη Mercedes) ήταν άμεση. Ανακοίνωσε πως με τα νέα δεδομένα εγκαταλείπει την εξέλιξη των diesel για τα καθημερινά αυτοκίνητα (μικρά-μικρομεσαία) και πως μετά το 2020 θα έχει diesel κινητήρες μόνο στα πολύ ακριβά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (διαβάστε εδώ τη σχετική είδηση).
 
3. Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα η Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι τελικά δεν θα προχωρήσει στην αύξηση της τιμής του diesel, αλλά θα το κάνει αν δεν πιαστούν οι στόχοι των εσόδων. Αρα όπου να ναι έρχεται και η αύξηση αυτή (διαβάστε περισσότερα εδώ).
 
Το συμπέρασμα μετά από όλα αυτά είναι εύκολο. Το Diesel πέθανε. Εσείς το πήρατε είδηση; 

autotriti.gr