Τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα μικρά ξενοδοχεία κατανοούν την αξία της διαδικτυακής παρουσίας, αφιερώνοντας πόρους και χρόνο για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας που θα προωθήσει την περιουσία τους.

Παρόλα αυτά το να έχει κανείς απλά μία ιστοσελίδα δεν είναι αρκετό. Αν ένας δυνητικός επισκέπτης δεν μπορέσει να βρει εύκολα στο site σας την πληροφορία που αναζητά , θα κάνει άμεσα κράτηση κάπου αλλού. Προκειμένου να αποφύγετε την απώλεια δυνητικών επισκεπτών υπάρχουν 7 θεμελιώδεις κανόνες που κάθε μικρό ξενοδοχείο, θα πρέπει να ακολουθεί, για να εξασφαλίσουν την μέγιστη πληρότητα κατά την διάρκεια όλου του έτους.

1.Πλήκτρο online κράτησης

Πρωτίστως, έχουν οι επισκέπτες σας την δυνατότητα να κάνουν κράτηση μέσω της ιστοσελίδας σας; Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό, όμως πολλοί ξενοδόχοι χάνουν κρατήσεις όταν δεν υπάρχει η επιλογή κράτησης σε πραγματικό χρόνο. Ένα εργαλείο booking engine καθιστά δυνατή την αναζήτηση διαθεσιμότητας και τιμής των δωματίων σας σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Συνήθως περιλαμβάνεται στα προγράμματα διαχείρισης κρατήσεων. Η δυνατότητα του ταξιδιώτη να κάνει άμεση κράτηση είναι ένα ουσιώδες κομμάτι οποιασδήποτε ξενοδοχειακής ιστοσελίδας.

2.Τιμές και διαθεσιμότητα

Υπάρχουν πολλά μικρά ξενοδοχεία που απωθούν τις απευθείας κρατήσεις από την ιστοσελίδα τους, γιατί η τιμή που προβάλλουν είναι ακριβότερη από εκείνη που διαφημίζεται σε άλλες ιστοσελίδες. Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί το booking engine που χρησιμοποιεί η ιστοσελίδα δεν έχει ενοποιηθεί με το σύστημα που διαχειρίζεται όλα τα online κανάλια και εμφανίζεται μόνο μία φόρμα κράτησης. Εάν διαφημίζεστε σε πολλαπλά κανάλια κρατήσεων, τότε θα είναι αδύνατον να παρακολουθήσετε με χειροκίνητο τρόπο τις τιμές και την διαθεσιμότητά σας. Εδώ λοιπόν ο έξυπνος ξενοδόχος θα πάει σε μία λύση συστήματος «όλα σε ένα» για να διαχειριστεί αυτά τα κανάλια. Το channel manager είναι εκείνο το μέρος του συστήματος που σας επιτρέπει να συγκεντρώσετε και να αυτοματοποιήσετε την διανομή στα κανάλια κρατήσεων.

3.Συμβατότητα με κινητό τηλέφωνο

Γνωρίζατε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν αποκλειστικά και μόνο τα κινητά τους τηλέφωνα προκειμένου να διεξάγουν την ταξιδιωτική τους έρευνα; Παράγετε περισσότερες κρατήσεις δωματίων και μετατρέψτε τους δυνητικούς επισκέπτες σε πραγματικούς πελάτες με τους ακόλουθους τρόπους:

•    Δημιουργήστε μία ιστοσελίδα που προσαρμόζεται αυτόματα, ανάλογα με το μέγεθος του smartphone ή του tablet (mobile optimized)
•    Τοποθετήστε έξυπνα πληροφορίες, όπως το πλήκτρο “click-to-book” σε σημεία ευδιάκριτα και με εύκολη πρόσβαση.
•    Προσθέστε συνδέσμους με χάρτες και οδηγίες.
•    Βεβαιωθείτε ότι ολόκληρη η online εμπειρία, από την αναζήτηση ως και την κράτηση είναι προσβάσιμη από το κινητό τηλέφωνο.

4.Εμπιστοσύνη και ασφάλεια

Οι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές γίνονται όλο και προσεκτικοί με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, ειδικά όταν πρόκειται για την χρήση της πιστωτικής τους κάρτας. Αν η ιστοσελίδα σας δεν συνεργάζεται με PCI (Payment Cards Industry)συμβατό με την μηχανή κρατήσεων (booking engine), οι πελάτες σας θα νιώθουν εκτεθειμένοι όσον αφορά τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας και μεγάλο ποσοστό δεν θα ολοκληρώσει την διαδικασία της κράτησης. Οι ταξιδιώτες περιμένουν από εσάς να διαθέτετε την σωστή τεχνολογία στην ιστοσελίδα σας και αυτό προσδίδει αξιοπιστία στο ξενοδοχείο σας. Ενσωματώνοντας σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα την μηχανή κρατήσεων που είναι συμβατή με αυτά τα πρότυπα ασφάλειας, θα μπορέσετε να επιτύχετε τον στόχο σας.

5.Ποιότητα ιστοσελίδας και εμπειρία χρήστη

Στις μέρες μας η ιστοσελίδα σας είναι η βιτρίνα σας. Η εμπειρία του χρήστη είναι το παν. Μια καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα μπορεί να απεικονίσει τα πρότυπα και τις αξίες του ξενοδοχείου σας. Αυτό βέβαια δεν εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί η ιστοσελίδα σας, αλλά επεκτείνεται και στο περιεχόμενό της (π.χ. φωτογραφίες και video). Μία έξυπνη ιδέα είναι να επενδύσετε σε έναν ποιοτικό φωτογράφο που θα φωτογραφίσει το ξενοδοχείο σας, τα δωμάτια και τις εγκαταστάσεις σας. Οι ταξιδιώτες θέλουν να γνωρίζουν τι παίρνουν και ειδικά στην περίπτωση των μικρών ξενοδοχείων από ποιον. Κάποια συγκεκριμένα σημεία που θα κάνουν την ιστοσελίδα σας ακόμη καλύτερη από άποψη εμπειρίας χρήστη είναι:

Κάνετε την περιήγηση απλή

Αν ο χρήστης θέλει να περιηγηθεί σε άλλες σελίδες κλειδιά της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας, φροντίστε να το κάνετε απλό και οι επιλογές περιήγησης να είναι προφανείς.

Τοποθετήστε στο πάνω μέρος την καλύτερη πληροφορία

Τοποθετήστε τα καλύτερα στοιχεία της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας στο πάνω μέρος της σελίδας, περιλαμβάνοντας και ένα πλήκτρο κράτησης. Με τον τρόπο αυτό ο επισκέπτης παρακινείται να κάνει κράτηση από την πρώτη στιγμή.

6.Κατευθύνοντας τους πελάτες στην διαδικασία κράτησης

Πολλές ιστοσελίδες ξενοδοχείων εξηγούν στον πελάτη πως ακριβώς να κάνει κράτηση. Αυτή είναι η θεμελιώδης αρχή του αποτελεσματικού ηλεκτρονικού εμπορίου και θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να δείξετε στους πιθανούς πελάτες σας πώς να κάνουν μια κράτηση. Αρχικά μπορείτε να δημιουργήσετε μια σελίδα που να εξηγεί την διαδικασία της κράτησης. Όσο απλή και να είναι η σελίδα , σε κάποιους λιγότερο εξοικειωμένους χρήστες, θα δώσει την αυτοπεποίθηση να προχωρήσουν με ευκολία στην διαδικασία της κράτησης. Ένας άλλος καλός τρόπος είναι να βεβαιωθείτε ότι η μηχανή κρατήσεων της ιστοσελίδας λειτουργεί με ένα click. Αυτό θα επιτρέψει στον επισκέπτη σας να μετακινηθεί προς τα κάτω στην σελίδα της κράτησης και να δει ακριβώς τι απαιτείται.

7.Παρακολούθηση και προσαρμογή της ιστοσελίδας σας

Γιατί να μην ελέγξετε πόσο αποτελεσματική είναι η μηχανή κρατήσεών σας, με το να ζητήσετε από μερικούς φίλους και επαγγελματίες να κάνουν μια κράτηση στην ιστοσελίδα σας ; Αν ο φίλος σας μπορέσει να πραγματοποιήσει την κράτηση δίχως να σας κάνει ερωτήσεις, τότε θα γνωρίζετε ότι η μηχανή κρατήσεών σας είναι εύκολη στην χρήση και οι πιθανότητες των online κρατήσεων μέσω της ιστοσελίδας σας είναι σαφώς περισσότερες. Παρακολουθήστε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο όπως το Google Analytics και δείτε που «κολλάνε» οι πιθανοί πελάτες στην ιστοσελίδα σας. Προσαρμόστε τις σελίδες αυτές και βελτιώστε το περιεχόμενο, κάνετε ευκολότερη την περιήγηση και τοποθετήστε ξεκάθαρο πλήκτρο “click-to-book”. Κάνετε την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας έναν μαγνήτη κρατήσεων εφαρμόζοντας τις παραπάνω συμβουλές και ενισχύστε τις πιθανότητες να κερδίσετε άμεσα κρατήσεις δίχως να χρειάζεται να επιβαρυνθείτε με προμήθειες. Κατά συνέπεια λοιπόν θα μεγιστοποιήσετε την επένδυση που έχετε πραγματοποιήσει για τα πιο σημαντικά εργαλεία των online κρατήσεων σήμερα, που δεν είναι άλλα από την ιστοσελίδα και το booking software. 

Ο Χριστόφορος Μαυρομάτης είναι Hotel Digital Expert με μακρόχρονη εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Εχει Master (MSc) σε eTourism από το University of Surrey,  και είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Είναι συνιδρυτής της «Web Hotel Direct» και μαζί με την ομάδα του (Developers, Consultants & Marketing team) έχει στόχο να βοηθήσει τις ξενοδοχειακές μονάδες να βελτιώσουν την online παρουσία τους και να αυξήσουν τις απευθείας κρατήσεις, αξιοποιώντας τις νέες Τεχνολογίες και τις τεράστιες δυνατότητες που δίνονται μέσα από αυτές. Ο Χριστόφορος δραστηριοποιείται παράλληλα και στο Retail Travel στην Μεγάλη Βρετανία (Είναι Founder της Purple Travel) και συνιδρυτής της nelios.com στην οποία ήταν Director μέχρι τον Οκτώβριο το 2015. Μοιράζει το χρονο του ταξιδεύοντας σε σταθερή περιοδική βάση στο Ηρακλείο Κρήτης, την Αθήνα και το Λονδίνο. (Τηλέφωνο επικοινωνίας- Contact: 6932255686)