Το ασβέστιο είναι ένα από τα σημαντικότερα ιχνοστοιχεία για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Έχει όμως ''εχθρούς'' που εμποδίζουν την απορρόφηση ασβεστίου στο σώμα μας!

Έχει διαπιστωθεί ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν το ασβέστιο και θα πρέπει να περιοριστούν είναι οι εξής:

• Το οξαλικό οξύ που το συναντάμε στο σπανάκι, τη σοκολάτα, το μαϊντανό, το παντζάρι, του ξηρούς καρπούς, την γλυκοπατάτα κ.α μειώνει την απορρόφηση του.

• Το φυτικό οξύ που συναντάται στο κουάκερ, το πύτουρο και τα ξερά φασόλια, αλλά δεν είναι εξίσου ισχυρός με το οξαλικό οξύ και χρειάζεται συγκεκριμένες ποσότητες ώστω να μπορέσει να επηρεάσει την απορροφησιμότητα.

• Ο φώσφορος που εντοπίζεται σε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη μπορεί να επηρεάσει την αποβαλλόμενη ποσότητα του από τα κόπρανα

• Η υπερβολική λήψη ή η υπερβολική αποφυγή της πρωτεΐνης μπορεί να αυξήσει τον ρυθμό απώλειας στο ασβεστίου από τα οστά σας. Φροντίστε να λαμβάνετε περίπου 1 γρ πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρου

• Η καφεΐνη είναι σοβαρός ''εχθρός'' του ασβεστίου και δυστυχώς κρύβεται σε πολλά τρόφιμα. Οπότε περιορίστε για ένα ακόμα λόγο την κατανάλωση καφέ, τσαγιού, σοκολάτας, αναψυκτικών τύπου κόλα κ.α

• Το νάτριο σε αυξημένη ποσότητα μπορεί να προκαλέσει απώλεια ασβεστίου από τα ούρα.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα