Η εμφάνιση τερηδόνας έχει άμεση σχέση με την κατανάλωση γλυκών, ζάχαρης και υδατανθράκων και θα κάνει την εμφάνισή της σε περιόδους μη σχολαστικής υγιεινής των δοντιών.

Μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες (ζυμαρικά, ψωμί, πατάτες, μέλι, ζάχαρη κ.α.) τροφοδοτεί συνέχεια τους μικροοργανισμούς που βρίσκονται στη στοματική κοιλότητα με πρώτη ύλη για την πραγματοποίηση της ζύμωσης και την παραγωγή οργανικών οξέων. Η παραγωγή των οργανικών οξέων έχει σαν αποτέλεσμα την πτώση του pH στην στοματική κοιλότητα και καταστροφή των δοντιών.

Προσπαθήστε να αποφύγετε την κατανάλωση ζάχαρης, γλυκών, αναψυκτικών, μαλακών υδατανθρακούχων τροφών και ροφημάτων με ζάχαρη, ιδιαίτερα ενδιάμεσα των γευμάτων και φροντίστε για το βούρτσισμα των δοντιών αμέσως μετά την κατανάλωσή τους. Μην ξεχνάτε ότι υγιεινές επιλογές γευμάτων όπως το γάλα ή το γιαούρτι αν καταναλωθούν με μέλι ή ζάχαρη βοηθούν την ανάπτυξη τερηδόνας.

Παγίδα αποτελούν αρκετοί από τους συσκευασμένους χυμούς φρούτων. Αν δεν μπορείτε να καταναλώσετε φυσικούς χυμούς επιλέξτε τουλάχιστον συσκευασμένους χυμούς, οι οποίοι αναγράφουν στη συσκευασία τις ενδείξεις «100% φυσικός χυμός» και «χωρίς προσθήκη ζάχαρης». Σίγουρα δεν είναι φυσικός χυμός, όμως δεν είναι και φρουτοποτό με υψηλή περιεκτικότατα σε ζάχαρη.

Το βούρτσισμα των δοντιών μετά από κάθε γεύμα καθώς και το βραδινό βούρτσισμα απαραιτήτως αποτελούν το πιο ισχυρό όπλο για την πρόληψη της τερηδόνας.

Παγωμένου Ελευθερία 
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα