Tην άποψη ότι η πράξη νομοθετικού περιεχομένου της 18ης Ιουλίου 2015 και οι ακόλουθες 4 με τις οποίες διατηρήθηκαν σε ισχύ τα capital controls στη χώρα δεν είναι νόμιμη εκφράζει σε άρθρο του προς την «δημοκρατική» ο δικηγόρος κ. Στράτος Καρανικόλας, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι για τον ίδιο λόγο οι έρευνες που διενεργούνται για την δραστηριότητα της εταιρείας, που διέθετε στην αγορά τα myPos, τα τερματικά καρτών που ήταν συνδεδεμένα με τράπεζα στην Μάλτα, είναι νόμιμη.

Στο άρθρο αναφέρονται τα εξής:

«Νομικοί και τραπεζικοί κύκλοι (αναμένεται δε σύντομα η παρέμβαση τόσο της ΤτΕ όσο και της θιγόμενης Τράπεζας στην περίπτωση του MyPOS), έχουν πλέον την άποψη ότι η ΠΝΠ της 18-7-2015 (ΦΕΚ Α´84) – (όπως άλλωστε και οι ακόλουθες τέσσερις (4) ΠΝΠ σχετικές με τα capital controls) είναι ΜΗ νόμιμη, ΔΕΝ έχει ισχύ νόμου και ΔΕΝ παράγει έννομα αποτελέσματα (ιδίως ποινικά..!), λόγω μη κύρωσής της με νόμο εντός των χρονικών πλαισίων που ορίζονται από το αρθρο 44 του ισχύοντος Συντάγματος της Ελλάδας.

Η ΠΝΠ, ειδικότερα, της 18-7-2015 κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου από τη δημοσίευση της με το αρθρο 4 του Ν. 4350/2015 (ΦΕΚ Α´161) στις 30-11-2015.

Όπως προκύπτει από την ιστοσελίδα της Βουλής των Ελλήνων, η Σύνοδος της ΙΣΤ’ Περιόδου της Προεδρευομένης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας της Χώρας άρχισε στις 5-2-2015 και έληξε στις 28-8-2015.

Μετά τη δημοσίευση της ΠΝΠ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι στις 18-7-2015 (ΦΕΚ Α´84), σύμφωνα με το άρθρο 44 του Συντάγματος της Ελλάδος, αρχίζει το στάδιο της διαδικασίας για την κύρωσή της από τη Βουλή (δηλ. τη σύμπραξη του Κοινοβουλίου η οποία, σε αντίθεση με την τακτική εξουσιοδότηση, έπεται της σύμπραξης της Διοίκησης). Μετά την έκδοση – δημοσίευση της ΠΝΠ, η Κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να καταρτίσει σχετικό νομοσχέδιο και να το καταθέσει – υποβάλει στη Βουλή προς κύρωση εντός (σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 § 1 του Συντάγματος της Ελλάδας) σαράντα ημερών από την έκδοση ή από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο.

Από το εδάφιο β´ της § 1 του άρθρου 44 συνάγεται ότι αν η πράξη δημοσιευτεί κατά τη διάρκεια των εργασιών της Βουλής, όπως εν προκειμένω στις 18-7-2015, η Κυβέρνηση μέσα σε προθεσμία 40 ημερών από την επομένη της δημοσίευσης της πράξης οφείλει να καταθέσει στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, δηλ. έως τις 27-8-2015 (τελευταία ημέρα των εργασιών της συνόδου της Βουλής ήταν η 28-8-2015)! Ο Νόμος 4350, όμως, κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση στις 3-11-2015!

Εφόσον η Συνταγματικά προβλεπόμενη προθεσμία παρήλθε άπρακτη, η ΠΝΠ έχασε την ισχύ της ex nunc και όχι ex tunc, δηλαδή έπαυσε αυτόματα (έκτοτε) εφεξής η ισχύς της (όχι, βέβαια, αναδρομικά). Έπαυσε δηλ. η ισχύς της εν λόγω ΠΝΠ από τις 28-8-2015 και έκτοτε ΔΕΝ παράγει κανένα έννομο αποτέλεσμα!

Με την κύρωση δηλ. οι ρυθμίσεις της ΠΝΠ καθίστανται ρυθμίσεις νόμου με αναδρομική ισχύ (αν δηλαδή κυρωθούν, εξακολουθούν να ισχύουν και στον εφεξής χρόνο, σαν να υπήρξαν εξαρχής τυπικοί νόμοι). Αν, όμως, αυτή δεν κυρωθεί, οι ρυθμίσεις της εξομοιούνται με κρατικές πράξεις τύπου διοικητικού, οι οποίες όμως δεν έχουν πια ισχύ νόμου (και φυσικά δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υπερισχύσουν νόμων ή υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων όπως αυτές του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου)!

Οι διατάξεις, κατά συνέπεια, της εν λόγω ΠΝΠ περί capital controls ίσχυσαν στην Ελλάδα (και πάλι ΠΑΡΑΝΟΜΑ, αφού ούτως ή άλλως αντίκεινται σε υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου!) ΜΟΝΟ μέχρι τις 27-8-2015!

Για να ίσχυαν μέχρι σήμερα (τουλάχιστον από την ημερομηνία δημοσίευσης του σχετικού Νόμου, δηλ. από τις 30-11-2015, αφού ενδιάμεσα απώλεσαν την ισχύ τους) οι ρυθμίσεις – διατάξεις της εν λόγω ΠΝΠ περί capital controls (και πάλι ΠΑΡΑΝΟΜΑ, ως αντικείμενες σε υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου!) θα έπρεπε ο Νόμος 4350/2015, που επικύρωσε τις ρυθμίσεις – διατάξεις της, να είχε όχι απλά επικυρώσει την εν λόγω ΠΝΠ αλλά και να είχε εισαγάγει τις διατάξεις των capital controls αυτούσιες.

Ακόμη δε περαιτέρω, παρόλο που εκδόθηκαν πέντε (5) ΠΝΠ σχετικές με capital controls, ακόμη κι αν δεχόμαστε ότι η τελευταία εξ αυτών (από 31/07/2015 ΠΝΠ) ήταν πλήρης, δηλ. δεν παρέπεμπε σε ρυθμίσεις των προγενέστερων τεσσάρων (4), και πάλι τα ανωτέρω αναφερθέντα (όπως προκύπτει με απλούς υπολογισμούς) ισχύουν!

Έχουμε, συμπερασματικά, μία αντισυνταγματικά ακόμη εφαρμοζόμενη αλλά αυτοδίκαια ανίσχυρη ΠΝΠ (λόγω της μη έγκαιρης επικύρωσής της), το περιεχόμενο των ρυθμίσεων – διατάξεων της οποίας είναι και ουσιαστικά παράνομο ως αντικείμενο σε υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου!».

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook