Τρια οδικά έργα και ένα που αφορά στη διαχείριση των υδάτων φαίνεται ότι έχουν κλειδώσει για τον νομό Χανίων.

Πρόκειται για παρεμβάσεις, αναβάθμιση και βελτιώσεις 

  • στο τμήμα του ΒΟΑΚ Γεωργιούπολης – Πετρέ με αερογέφυρες και υπόγειες διαβάσεις,

  • στον δρόμο Παλαιόχωρα – Κουντούρα

  • στον δρόμο Χανίων – Σφακίων

Καθώς και στη δημιουργία ενός master plan που θα αποτελεί τον “χάρτη” των έργων και των υποδομών διαχείρισης υδάτων, μέσα από τον οποίο θα ορίζονται και θα ιεραρχούνται οι ανάγκες για το τι πρέπει να βελτιωθεί και τι πρέπει να σχεδιαστεί.

Για τα έργα αυτά καθώς και για πολλά μικρότερα είχε συνάντηση στα Χανιά σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, με τον αντιπεριφερειάρχη, Απόστολο Βουλγαράκη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΚ, Φώτη Καζάση.

Αερογέφυρες και υπόγειες διαβάσεις σχεδιάζουν στον ΒΟΑΚ Γεωργιούπολης – Πετρέ

Από το σύνολο των 25 εκατ. που έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ για το σύνολο του ΒΟΑΚ, τα 10 εκατ. θα διατεθούν στην εθνική οδό εντός του νομού Χανίων. 

“Υπάρχει ήδη ολοκληρωμένη μελέτη. Το πρώτο εξάμηνο του 2017 θα είμαστε έτοιμοι και εμείς και η διαχειριστική αρχή ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση. Δεν θα δημοπρατηθεί το σύνολο του προϋπολογισμού, επειδή βιαζόμαστε θα δημοπρατήσουμε τα τμήματα εκείνα για τα οποία υπάρχουν ώριμες μελέτες, όπως αυτή της Γεωργιούπολης και ταυτόχρονα θα καταστρώσουμε νέες μελέτες για τα υπόλοιπα χρήματα.” τόνισε ο κ. Δέδες.

Συγκεκριμένα, πρόκειται να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Γεωργιούπολης, όπως προβλέπει η μελέτη. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Απόστολο Βουλγαράκη:

“Περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε 11,5 χιλιόμετρα, από τη Γεωργιούπολη μέχρι τον Πετρέ, είναι αερογέφυρες, υπόγειες διαβάσεις, βελτιώσεις του εθνικού δικτύου. Αν αυτό το κομμάτι ολοκληρωθεί ίσως θα είναι το πιο ολοκληρωμένο που γίνεται στο ΒΟΑΚ, αν εξαιρέσουμε τα κομμάτια εκείνα στα οποία θα μπει στηθαίο στη μέση.”

Χρηματοδοτείται ο οδικός άξονας Παλαιόχωρας – Κουντούρας

Οι πιστώσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ ενεγράφησαν στο πρόγραμμα επενδύσεων και έτσι εκτιμάται ότι στα τέλη του 2016 με αρχές του επόμενου χρόνου το έργο για τη βελτίωση του οδικού άξονα Παλαιόχωρας – Κουντούρας, που διαθέτει ώριμες μελέτες θα πάρει τον δρόμο της δημοπράτησης.

Αναβαθμίζεται ο δρόμος Χανίων – Σφακίων

Μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων θα διατεθούν πόροι για την αναβάθμιση και συντήρηση του δρόμου από τα Χανιά. Συγκεκριμένα θα δοθεί με ένα ποσό της τάξης των 3 εκατομ. ευρώ σε δυο χρόνια. Φέτος θα διατεθεί στην περιφέρεια και αντιπεριφέρεια περίπου 1,5 εκατ. ευρώ για την πρώτη μεγάλη παρέμβαση και τον επόμενο χρόνο ακόμα 1,5 εκατομ. ευρώ.

Δημιουργείται Master Plan για ενιαία διαχείριση υδάτων

Την εκπόνηση ενός master  plan την οποία θα αναθέσει στον ΟΑΚ, πρόκειται να χρηματοδοτήσει με 800.000 ευρώ η Γ.Γ. Υποδομών, από εθνικού πόρους, προκειμένου να διαμορφωθεί ένας στρατηγικός σχεδιασμός για την ενιαία διαχείριση υδάτων στο νησί.

“Αυτό που μπορεί να χαρακτηρίσει ως αρνητική τη σημερινή κατάσταση είναι το γεγονός ότι υπάρχουν πάρα πολλά έργα διάσπαρτα στην Κρήτη είτε φράγματα είτε λιμνοδεξαμενές, είτε αρδευτικά, κάποια από αυτά δεν λειτουργούν, κάποια από αυτά αντιμετωπίζουν προβλήματα, κάποια δεν είναι διασυνδεδεμένα με τα υπόλοιπα έργα. Άρα αυτό που είναι επείγον είναι να υπαρξει ένας εξειδικευμένος σχεδιασμός για ολόκληρη την Κρήτη, αποτιμώντας τα υπάρχοντα έργα και ιεραρχώντας και αξιολογώντας τις λύσεις για την ενιαία διαχείρηση των νερών και ύδρευσης και άρδευσης” δήλωσε ο κ. Δέδες.

Από την πλευρά του ο Δ/νων Σύμβουλος του ΟΑΚ, Φώτης Καζάσης, συμπλήρωσε:

“Πρόκειται για στρατηγικό θέμα που αφορά στην κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της τα επόμενα χρόνια. Για πρώτη φορά δομολογείται σε επίπεδο περιφέρειας που αφορά το σύνολο των έργων διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Θα καταγραφούν, θα ιεραρχηθούν, θα τεθούν προτεραιότητες και θα δούμε τι μπορούμε να διεκδικήσουμε ώστε να θωρακίσουμε την Κρήτη στις δύσκολες εποχές που έρχονται λόγω και της κλιματικής αλλαγής”.

Αιχμές Δέδε για την κριτική του ΤΕΕ ότι ο ΒΟΑΚ δεν θα είναι έτοιμος ούτε σε 10 χρονια

Ο κ. Δέδες επανέλαβε το στόχο δημιουργίας μιας ενιαίας παρέμβασης μεγάλου αυτοκινητόδρομου με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με την οποία οι συζητήσεις βρίσκονται όπως είπε, σε θετικό κλίμα και εκτιμάται ότι μέχρι τέλος αυτής της χρονιάς ή αρχές της επόμενης θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαβουλεύσεις. Το θέμα ΕΣΠΑ έχει κλείσει καθώς σε αυτή την προγραμματική περίοδο είναι το μισό σε σχέση με την προηγούμενη. Συγκεκριμένα, οι διαθέσιμοι πόροι για την περίοδο 2014-2020 είναι 2,3 δις ενώ για την περίοδο 2007-2014 ήταν 4,3δις . Από αυτά περίπου 800 εκατ. θα αφορούν συνεχιζόμενα έργα, οπότε οι εναπομείνασες χρηματοδοτήσεις είναι πολύ μικρές.

Ωστόσο, ο Γ.Γ. Υποδομών, χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα για τις δηλώσεις που είχαν γίνει πρόσφατα σε ημερίδα στο ΤΕΕ ΤΔΚ, κατά τη διάρκεια της οποίας είχε τονιστεί ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ δεν θα είναι είναι εφικτή ούτε σε 10 χρόνια και ότι κοστίζει όσο μια στάση του μετρό στην Αττική. Συγκεκριμένα έκανε λόγο για δηλώσεις που δείχνουν άγνοια των τεχνικών πάνω στο θέμα.

“Δεν μπορώ να καταλάβω πώς υπάρχουν τεχνικοί επιστήμονες, γνώστες που διατυπώνουν τέτοια σενάρια. Ο ΒΟΑΚ όντως δεν θα μπορούσε να κατασκευαστεί αν ακολουθούσαμε την πεπατημένη των τελευταίων 30 χρόνων. Θα κατασκευαστεί όμως γιατί για πρώτη φορά υπάρχει σοβαρή θεσμική διαδικασία κατά την οποία αναζητείται η χρηματοδότησή του με συγεκριμένους φορείς και παράγοντες υψηλής αξιοπιστίας. Κανείς δεν αμφισβήτησε τη διαδικασία που ξεκινήσαμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που μπορεί να εγγυηθεί συγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις και με προνομιακούς όρους”.

Ως προς την άποψη ότι κοστίζει όσο ένας σταθμός του μετρό ανέφερε:

“Θα δημοπρατηθεί ένα μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 που περιλαμβάνει 13 στάσεις του μετρό, από το Γαλάτσι μέχρι το Γουδί. Το έργο αυτό κοστίζει 1,3 δις. Δεν μπορεί να μιλά συνάδελφος τεχνικός και να λέει ότι ο ΒΟΑΚ κοστίζει όσο μια στάση του μετρό, όταν είναι γνωστό ότι το σύνολο του ΒΟΑΚ είναι πάνω από 1,6 δις, αν συμπεριλάβουμε σε αυτό και τις απαλλοτροιώσεις που εκτιμήθηκαν από τις υπηρεσίες μας περίπου στα 300 εκατ. Είναι έργα διαφορετικής κλίμακας”

Παράλληλα στο περιθώριο της συνάντησης, αναφέρθηκε πως στα τέλη Ιανουαρίο το αεροδρόμιο στο σύνολό του θα έχει ολοκληρωθεί και αποδοθεί σε λειτουργία και χρήση.

Επιπλέον, από πλευράς αντιπεριφερειάρχη έγινε λόγος για το θέμα του κόμβου των Μουρνιών στον οποίο θα εγκατασταθεί εργολάβος καθώς οι εκκρεμμότητες με το δικαστήριο λύθηκαν, ενώ έθεσε ως προτεραιότητα στον κ. Δέδε,  το θέμα της παράκαμψης στον δρόμο της Αγίας Μαρίνας στις Μουρνιές. Είναι ένα σημείο στο οποίο δεν ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτροιώσεις ούτε από την προηγούμενη ούτε από την τωρινή δημοτική αρχή. Για τον λόγο αυτό πρότεινε ο κ. Βουλγαράκης να αρχίσουν οι διαδικασίες με 5 εκατομ. ευρώ καθώς υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων σε βαθος χρόνου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Βουλγαράκης ανέφερε πώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ για τον καθαρισμό των ποταμών και των χειμάρρων και είμαστε οδεύουμε στην καρδιά του φθινοπώρου.

“Έχουμε την υπόσχεση του κ. Δέδε ότι θα μας ενισχύσει μέσω ενός ποσού που έχει οριστεί για την περιφέρειας Κρήτης. Μέσα από αυτά τα χρήματα θα έχουμε ποσό και για την βελτίωση του οδικού δικτύου, το οποίο ζητάμε να είναι το 30% των χρημάτων.” είπε ο αντιπεριφερειάρχης.

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook