Στην ανάγκη άμεσης κάλυψης των κενών στα δημοτικά σχολεία της Μεσαράς, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκο Φίλη.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι «Έχει συμπληρωθεί σχεδόν ένας μήνας από την έναρξη του σχολικού έτους και η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Χώρα μας συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα αναφορικά με τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας. Παρά τις πανηγυρικές δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού ότι «μετά από 30 χρόνια, τα σχολεία ξεκινούν χωρίς κενά, όλοι οι δάσκαλοι και τα βιβλία είναι στις αίθουσες και περιμένουν τα παιδιά», η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει τον Υπουργό, αφού τα κενά στα σχολεία καθιστούν δύσκολη την αποτελεσματική λειτουργία τους, ιδίως στα ολοήμερα τμήματα. 

Ειδικότερα στην περιοχή της Μεσαράς τα ολοήμερα τμήματα δεν έχουν ακόμη στελεχωθεί, ενώ σημαντικά κενά παραμένουν στην παράλληλη στήριξη (140 κενά μόνο στο ν. Ηρακλείου), καθώς και στα τμήματα ένταξης. Η προβληματική αυτή κατάσταση χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης, ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία του νομού και να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία που υπολειτουργούν.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξακολουθεί να ολιγωρεί καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που ασκεί τα καθήκοντά της, χωρίς να ενεργήσει τα δέοντα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με αποφασιστικότητα. … Με θεωρίες, «αριστερά ευχολόγια» και «πανηγυρικές δηλώσεις» περί επιστροφής «στην κανονικότητα» δεν λύνονται τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης. Η κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών είναι το ελάχιστο που πρέπει να γίνει για την διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σχολείων».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα εξής ερωτήματα:

«1. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Μεσαράς και την κάλυψη των θέσεων;

2. Ποια συγκεκριμένα μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας το ταχύτερο δυνατό για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα ολοήμερα τμήματα, την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης;

3. Ποιος ο προγραμματισμός του Υπουργείου για την ουσιαστική στήριξη της λειτουργίας των σχολείων της Α’ βάθμιας εκπαίδευσης;».