Mε τις τιμές κατανάλωσης των κατασκευαστών να βρίσκονται εκτός πραγματικότητας και με τον ACEA (Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) να ανακοινώνει πως οι τιμές αυτές απλά εκλαμβάνονται σαν μέτρο σύγκρισης, αντιλαμβάνεται κανείς ότι απλά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να τις «πιάσει» στην πραγματικότητα, ακόμη και αν αν κινείται με νεκρά όπου μπορεί.

Εμείς, εδώ και πολλά χρόνια πραγματοποιούμε μετρήσεις κατανάλωσης σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο, ενώ πρόσφατα προσαρμόσαμε αυτές τις μετρήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται περισσότερο στην πραγματικότητα. Στα link που ακολουθούν θα δείτε ποια μοντέλα, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας ,αποδείχθηκαν τα πιο οικονομικά. 

Οι μετρήσεις κατανάλωσης που πραγματοποιούμε σε κάθε δοκιμαζόμενο αυτοκίνητο, βασίζεται σε έναν κύκλο μέτρησης κατανάλωσης που έχουμε θεσπίσει, με την όλη διαδικασία να γίνεται σε πραγματικές συνθήκες, δηλαδή στο δρόμο.

Στα πλαίσια αυτού του κύκλου κινούμαστε για ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και έπειτα μας… πιάνει φανάρι για ένα λεπτό. Ανάβει πράσινο και συνεχίζουμε για άλλα 500 μέτρα με ταχύτητα πόλης. Μας ξαναπιάνει φανάρι για ένα λεπτό και όταν ανάψει πάλι πράσινο, πέφτουμε σε… κίνηση με αποτέλεσμα να κάνουμε 100 μέτρα, να σταματάμε για 20 δλ. και να ξαναξεκινάμε (η διαδικασία επαναλαμβάνεται πέντε φορές).

Μετά ο δρόμος «ανοίγει», κάνουμε άλλο ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα πόλης και αυξομειώσεις ταχύτητας και ξαναπέφτουμε σε φανάρια, τα οποία έχουν διάρκεια 30 δλ. και απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρων. Στο τέλος βάζουμε στο παιχνίδι και κίνηση σε ανοικτό δρόμο (π.χ. Λεωφόρος Κηφισού, Παραλιακή) κινούμενοι για 3 χλμ., με σταθερή ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα. Ακολουθεί και άλλο σετ μετρήσεων για κατανάλωση στην εθνική με 80,100,120 και 140 χλμ./ώρα (3 σετ και εύρεση του μέσου όρου) για να προκύψουν μέσα από αυτή τη διαδικασία στοιχεία, όπως η ελάχιστη κατανάλωση, αλλά και η ταχύτητα κίνησης με κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. (ή 6,0 λτ./100 χλμ. για τα crossover), μια μέτρηση που καθιέρωσε το ΑutoΤρίτη για τα δικίνητα diesel.

Βενζινοκίνητα

Πετρελαιοκίνητα

Εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης 

Η τυποποιημένη μέτρηση της κατανάλωσης κατά NEDC (New European Driving Cycle) την οποία ακολουθούν οι κατασκευαστές διαφέρει από την πραγματικότητα. Όχι μόνο λόγω του ότι οι μετρήσεις κατά NEDC γίνονται σε εργαστηριακές συνθήκες και υπάρχουν «παραθυράκια» που μπορούν να ακολουθηθούν για να μειωθεί η κατανάλωση, αλλά και επειδή η ίδια η μέτρηση εξομοιώνει οδηγικές συνθήκες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ενδεικτικό είναι πως ο κύκλος NEDC τροποποιήθηκε τελευταία φορά το 1997, ενώ η μέση ταχύτητα δοκιμής του είναι τα 33,6 χλμ./ώρα, νούμερο υψηλότερο από το σημερινό (η μέση ταχύτητα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είναι από 25 έως 30 χλμ./ώρα). Όσον αφορά στα παραθυράκια που υπάρχουν; Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική μπορούν να μπουν χαρτοταινίες στις ενώσεις ή στη μάσκα, να χρησιμοποιηθούν λιπαντικά χαμηλής τριβής, να αυξηθεί η πίεση των ελαστικών, να γίνουν οι μετρήσεις σε ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος και ου τω καθεξής.

autotriti.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook