Στην άμεση διαχείριση των 14 ελληνικών αεροδρομίων από τη Fraport και στις αιτιάσεις συνδικάτων και φορέων αναφέρεται το Spiegel.

«Είναι κατακτητές δεν είναι επενδυτές» είναι ο τίτλος με τον οποίο επιγράφει το ρεπορτάζ του το Spiegel αναφερόμενο στην ανάληψη της διαχείρισης των 14 ελληνικών αεροδρομίων από τη γερμανική εταιρεία Fraport και καταγράφοντας τις αντιδράσεις που υπάρχουν για την συμφωνία.

To άρθρο αναφέρεται στην ανάληψη καταρχάς το αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη και στη σχετική ενημερωτική εκδήλωση που έγινε ενώ στη συνέχεια σημειώνει ότι από τον Νοέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο θα γίνει η ανάληψη και των 13 υπόλοιπων αεροδρομίων. «Με την εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη και άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις το επόμενο διάστημα, η Fraport θέλει να πείσει τις διάφορες περιοχές ότι θα επωφεληθούν και αυτές από τις επενδύσεις. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, τα αεροδρόμια θα επεκταθούν με στόχο να αναζωογονήσουν την τοπική οικονομία. Γύρω στα 330 εκατομμύρια ευρώ θέλουν να επενδύσουν μέχρι το 2020».

Στην ενημερωτική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη «η επίθεση γοητείας φαίνεται πως είχε αποτελέσματα. “Είναι μια πολύ καλή συμφωνία”», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. Ξενοδόχοι και επικεφαλής επιχειρήσεων δήλωσαν επίσης ικανοποιημένοι. Ελπίζουν τώρα σε περισσότερους επισκέπτες, πιο απλές εξαγωγές και μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη».

«Ωστόσο δεν είναι όλοι οι Έλληνες ενθουσιασμένοι με τη συνεργασία με τους Γερμανούς» υπογραμμίζει το άρθρο. «Τα ελληνικά συνδικάτα δεν θέλουν να τα παρατήσουν τόσο εύκολα». Σύμφωνα με έγγραφα που δόθηκαν στο Spiegel Online, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) θα προσφύγει από κοινού με άλλες οργανώσεις και θεσμούς εναντίον της συμφωνίας στην Κομισιόν, ενώ το θέμα απασχολεί και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η ΟΣΥΠΑ «θεωρεί πως η συμφωνία παραβιάζει το δημόσιο συμφέρον καθώς και τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού».

Ολόκληρο το άρθρο στο Spiegel