Στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την διάρκεια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και Βουλευτή Ηρακλείου, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου προς το Υπουργείο Υποδομών για το αδιέξοδο που έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες  και για το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν υπογραφθεί από το Υπουργείο Εργασίας οι συμβάσεις για την μετακίνηση των ΑμεΑ και των ευπαθών ομάδων για  το 2016.

Ο κ. Κεγκέρογλου κατέθεσε τα στοιχεία για το κλείσιμο του 2015 και για το 2016 που δείχνουν ότι οι αστικές συγκοινωνίες Αττικής οδηγούνται σε αδιέξοδο, κι αυτό όχι γιατί δεν έχουν τις δυνατότητες να είναι πλεονασματικές, αλλά λόγω των κυβερνητικών αποφάσεων, ολιγωριών και αδιεξόδων.

Συγκεκριμένα, το 2015 το έλλειμμα ήταν 117 εκατομμύρια ευρώ. Για το 2016 αναμένεται ότι αυτό το έλλειμμα με τα αισιόδοξα σενάρια του Υπουργείου και του Οργανισμού θα είναι 77 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στην πραγματικότητα θα κλείσει με περισσότερα, διότι ακόμα και σήμερα μπορούμε να το εκτιμήσουμε από τα στοιχεία του οκταμήνου.

Μέσω των απαντήσεων της, η κα Χρυσοβελώνη, επιβεβαίωσε ουσιαστικά τις καταγγελίες μας ότι η Κυβέρνηση ευθύνεται:

Για τα μεγάλα ελλείμματα που παρουσιάζουν οι οργανισμοί συγκοινωνιών λόγω της κυβερνητικής ολιγωρίας και πρακτικής της.
α. Για την μη πληρωμή των υποχρεώσεων του Υπουργείου Εργασίας, ύψους 29.5 εκ. Ευρώ για το β’ εξάμηνο του 2015 και δεν έχουν υπογραφθεί ακόμη οι συμβάσεις για το 2016, ύψους 69,5 εκ. Ευρώ. Και

β. γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πληρωμή των υπολοίπων οφειλών, όπως π.χ. για την μεταφορά των ανέργων  και δεν υπάρχει και καμία πρόβλεψη για την μεταφορά των ανέργων στην υπόλοιπη χώρα, τους οποίους ο κ. Σπίρτζης θεωρεί δεύτερης κατηγορίας .

Για το γεγονός ότι από τα 1380 οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2014, σήμερα χρησιμοποιούνται μόνο 938, αφού δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και διαλύονται συνεχώς αυτοκίνητα για να συντηρηθούν τα υπόλοιπα.
Για την κοστοβόρα τοποθέτηση συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ακινητοποιημένα λεωφορεία, που δεν πρόκειται να κυκλοφορήσουν ξανά. Ακόμη και σε καμένο  όχημα τοποθετήθηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία κοστίζουν για κάθε λεωφορείο 64.500 Ευρώ(27.500 ευρώ  η τηλεματική και 37.000 ευρώ το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου).

Τέλος, ο κ. Κεγκέρογλου τόνισε ότι η Κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για τη βελτίωση των δυνατοτήτων των οργανισμών συγκοινωνιών, τους αφήνει στην τύχη τους και αντί το κάθε Υπουργείο να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του προς αυτούς, έρχεται το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων και αυξάνει το εισιτήριο.

Όλα αυτά επιβεβαιώνονται από την απόφαση Τσίπρα να μετατρέψει το Υπουργείο Μεταφορών σε Γενική Γραμματεία, την οποία εντάσσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας αφού προφανώς «αναγνωρίζουν ότι τα έχουν κάνει θάλασσα και στο τομέα των αστικών συγκοινωνιών».