Σκληρή επιστολή στην Ελληνική Δερματολογική Εταιρεία αναφορικά με τη νέα διαφημιστική εκστρατεία με τίτλο "Καθαρό Δέρμα" απέστειλε ο Ιατρικός Σύλλογος Ηρακλείου.

Ο ΙΣΗ με την επιστολή του ζητά την απόσυρση της εκστρατείας που απευθύνεται σε ασθενείς με δερματική ψωρίαση και κάνει λόγο για χρήση όρων που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές.

"Η καθαρότητα, ακόμα και στην κοσμητική ιατρική, είναι μία έννοια απαράδεκτη, ρατσιστική και κατακριτέα!", αναφέρει ο Ιατρικός Σύλλογος, τονίζοντας πως μια τέτοι εκστρατεία "σίγουρα δεν θα βοηθήσει την εικόνα που έχουν οι ασθενείς με ψωρίαση για τον εαυτό τους και σίγουρα θα τους οδηγήσει σε γκετοποίηση".

Αναλυτικά η επιστολή του Ιατρικού Συλλόγου Ηρακλείου:

"Αξιότιμοι κύριοι,

Έκπληκτοι παρακολουθήσαμε την έναρξη της διαφημιστικής εκστρατείας της Ελληνικής Δερματολογικής Εταιρείας με τον τίτλο «Καθαρό Δέρμα». Η διαφημιστική εκστρατεία αυτή απευθύνεται σε ασθενείς με δερματική ψωρίαση και μάλιστα δηκτικά αναφέρεστε στις 2 αφίσες ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχει κάποιος μία αγκαλιά ή τη δουλειά των ονείρων του, είναι το καθαρό δέρμα, το απαλλαγμένο  από ψωριασικές βλάβες.

Εύλογα λοιπόν αναρωτιόμαστε τι σημαίνει καθαρό δέρμα και πως μία δερματολογική μη μεταδιδόμενη νόσος, είναι τροχοπέδη για την οικογενειακή ευτυχία και την επαγγελματική καταξίωση. Φαντάζεστε να μιλάμε για καθαρό πάγκρεας σε μη διαβητικούς και μη  καθαρούς πνεύμονες σε ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα!

Εκφράζουμε την ανησυχία μας πως μία επιστημονική εταιρεία επέτρεψε να γίνει αυτή η εκστρατεία και είμαστε έντονα προβληματισμένοι για τη χρήση στην ιατρική όρων όπως το καθαρό δέρμα, που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές.

Και φυσικά αναλογιζόμαστε τον αντίκτυπο που θα έχει στην κοινή γνώμη και στους ασθενείς με ψωρίαση αυτό το σύνθημα. Σίγουρα δεν θα βοηθήσει την εικόνα που έχουν οι ασθενείς με ψωρίαση για τον εαυτό τους και σίγουρα θα τους οδηγήσει σε γκετοποίηση. Η καθαρότητα, ακόμα και στην κοσμητική ιατρική, είναι μία έννοια απαράδεκτη, ρατσιστική και κατακριτέα! Ελπίζουμε να την αποσύρετε και να βρείτε έναν άλλο τρόπο να παρουσιάσετε τα σπουδαία αποτελέσματα της έρευνας της χορηγού εταιρείας!"