Για τις προκλήσεις και τα προβλήματα της μαθηματικής εκπαίδευσης αλλά και τα μοντέλα που έχουν εφαρμοστεί στην εκπαίδευση τα οποία δεν έχουν σχέση με την ελληνική πραγματικότητα με αποτέλεσμα να "τραυματίζουν" την εκπαιδευτική κοινότητα, έκανε λόγο ο Υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, στο 33ο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στο Πλατανιά Χανίων.

Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε επίσης στην πολυπλοκότητα του ζητήματος της μαθηματικής εκπαίδευσης που υποχρεώνει τους φορείς να βαδίζουν προσεκτικά ως προς τις προσπάθειες μεταρρύθμισεων της ύλης, των βιβλίων, της κατάρτισης των εκπαιδευτικών.

"Πρέπει να αποφύγουμε την ασκησιολογία, να ελευθερώσουμε τη μαθηματική εκπαίδευση και τη μάθηση από τις πιέσεις μιας αγοράς που απλά ανακυκλώνει ασκήσεις και διαγωνίσματα. Η εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο η μαθηματική έχει τραυματιστεί από την επιβολή μοντέλων που δεν έχουν σχέση με την ελληνική πραγματικότητα" είπε ο κ. Φίλης

 

Επίσης, ο υπουργός ανακήρυξε το 2018 έτος μαθηματικών για την Ελλάδα.

Στο συνέδριο, εξέχουσα ήταν η παρουσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Χανιώτη μαθηματικού, Κωνσταντίνου Δασκαλάκη, ο οποίος έλυσε το άλυτο για 60 χρόνια, πρόβλημα του John Nash. Μάλιστα, ο κ. Δασκαλάκης τιμήθηκε λίγο πριν την έναρξη των εργασιών.

Επιπλέον δόθηκε αναμνηστικό δώρο τόσο στον πρόεδρο της Ελληνική Μαθηματικής Εταιρείας όσο και στον Υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη.

Το θέμα του Συνεδρίου είναι «Μαθηματικά Θεμέλιο της ανθρώπινης σκέψης»  και θα πραγματοποιείται στα Χανιά μέχρι κα την Κυριακή 6 Νοεμβρίου.

 

Νωρίτερα στον χώρο του συνεδρίου εκπαιδευτικοί είχαν υψώσει πανό και είχαν φωνάξει συνθήματα με αφορμή την παρουσία του υπουργού παιδείας.