Πλήρης καταγραφή των γεγονότων που αναδεικνύουν τις ευθύνες των πρώην υπουργών κ.κ. Γιάννου Παπαντωνίου, Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου και Ευάγγελου Μεϊμαράκη θα περιλαμβάνει η έκθεση της επιτροπής Εξοπλισμών της Βουλής τα μέλη της οποίας ερευνούν την υπόθεση των υποβρυχίων για την περίοδο 2002- 2009.


Η έκθεση που θα κατατεθεί από τον πρόεδρο της επιτροπής κ. Ευτύχιο Δαμιανάκη, το αργότερο έως την ερχόμενη Τετάρτη και θα συνοδεύεται από το συμπληρωματικό πόρισμα του ΣΔΟΕ που παρουσιάζει σήμερα το protothema.gr και καταγράφει όλη την «αμαρτωλή» ιστορία των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (Α/Ω).

Πάντως, βουλευτές της ΝΔ ανέφεραν ότι στην περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ μιλήσει για ευθύνες του κ. Μεϊμαράκη τότε θα καταθέσουν διαφορετικό κείμενο στο οποίο θα επικρίνουν την σύμβαση που υπέγραψε ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος.

Αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το protothema.gr, το νομικό επιτελείο της ομάδας βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, το οποίο αποτελείται από τους νομικούς κ.κ. Άγγελο Καραχάλιο, Φραγκίσκο Κοτσώνη και Χρήστο Μυλωνά,  διαπίστωσε ότι η σύμβαση που υπέγραψε ο κ. Παπαντωνίου το 2002 και που αφορά στον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων, δεν συντάσσεται πλήρως με το Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει την σύνταξη συμβάσεων για εξοπλισμούς.

Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι γίνεται επιλεκτική χρήση άρθρων καθώς «όσες διατάξεις τους άρεσαν τις κράτησαν ενώ άλλες τις παρέβλεψαν εντελώς».
 
Καταλήγουν μάλιστα στο συμπέρασμα ότι η τελική μορφή της σύμβασης άφηνε ακάλυπτα τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου σε μεγάλο ποσοστό. Προσθέτουν δε πως η ίδια μέθοδος ακολουθήθηκε και για την αρχική σύμβαση, αυτή που υπέγραψε ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος το 2000.

Πάντως, κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να πει ότι η πλημμελής θωράκιση της σύμβασης κρύβει σκοπιμότητες ή πολύ περισσότερο παράνομους χρηματισμούς και αυτό γιατί δεν έχουν ανοίξει λογαριασμοί.

Αρκετοί όμως είναι εκείνοι που λένε πως τα στοιχεία του πορίσματος της προανακριτικής επιτροπής που ερεύνησε τον κ. Τσοχατζόπουλο αλλά και τα ευρήματα της γερμανικής δικαιοσύνης παρέχουν ενδείξεις για τέλεση αδικημάτων τόσο κατά την υπογραφή των συμβάσεων όσο και κατά την υλοποίησή τους.

Άλλωστε, η έκθεση της επιτροπής θα περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια όλες εκείνες τις ευκαιρίες που είχαν τόσο ο κ. Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος όσο και ο κ. Ευάγγελος Μεϊμαράκης ώστε να προστατεύσουν τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου αλλά δεν το έπραξαν.

Συγκεκριμένα, το κείμενο θα αναφέρει πως «μπορεί η σύμβαση να ήταν ελλιπής αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν παρείχε ορισμένα νομικά όπλα για την υπεράσπιση των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου» και θα προσθέτει ότι «αν και οι αντισυμβαλλόμενοι ήταν ασυνεπείς, υπήρχαν τεχνικά προβλήματα και καθυστερήσεις στις παραδόσεις το υπουργείο ουδέποτε άσκησε τα δικαιώματά του».

Θα γίνεται μάλιστα ειδική αναφορά στην περίοδο «από το 2005 και μετά οπότε και είχαμε πολλές ευκαιρίες να ασκήσουμε τα δικαιώματά μας αλλά δεν το κάναμε»εκθέτοντας με τον τρόπο αυτό τους δύο «γαλάζιους» υπουργούς Εθνικής Άμυνας.

«Μαύρη τρύπα» εκατομμυρίων εντόπισε το ΣΔΟΕ

Παρατυπίες, «μαύρες» τρύπες και ύποπτες παραλήψεις που ζημίωσαν το ελληνικό δημόσιο περιλαμβάνονται στο επικαιροποιημένο πόρισμα του ΣΔΟΕ το οποίο αποκαλύπτει σήμερα το protothema.gr. Τα βασικά σημεία του πορίσματος αναφέρουν :

  • Από την έρευνα των ανδρών του ΣΔΟΕ για την κατασκευή βαγονιών του ΟΣΕ ως Α/Ω από τα «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ» προέκυψε πως «το πρόγραμμα δεν εκτελέστηκε ποτέ» με αποτέλεσμα το ελληνικό δημόσιο να ζημιωθεί κατά  40.918.689 ευρώ.

 

  • ΟΙ εκλεκτές πραγματοποίησαν ελέγχους και στα βιβλία της  «ΓΕΡΜΑΝΟΣ Α.Ε.» και διαπίστωσαν πως ορισμένα προγράμματα ή δεν εκτελέστηκαν καθόλου ή υλοποιήθηκαν σε πολύ μικρό ποσοστό. Αναλυτικά σύμφωνα με το πόρισμα  «η διαφορά η οποία προκύπτει από τις ονομαστικές αξίες και η οποία δεν αφορά έργα ως Α/Ω ανέρχεται στο ποσό των 79.568.348 ευρω» ενώ σε άλλο σημείο για άλλο πρόγραμμα που είχε αναλάβει να εκτελέσει η εν λόγω εταιρεία αναφέρεται  «Η διαφορά της αξίας μεταξύ της ονομαστικής αξίας των : 28.532.712 – 7.102.000 (των 2 τιμολογίων) = 21.430.712 ευρώ, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υλοποιήθηκε και αποτελεί έργο Α/Ω».

 

  • Απίστευτες παρατυπίες και «ύποπτη» προχειρότητα προκύπτει και από τον διασταυρωτικό έλεγχο στην εταιρεία «SIEMENS SA» και στο ΥΠΕΘΑ. Οι ελεγκτές έπεσαν πάνω σε «μαύρη τρύπα» σχεδόν 2 εκατομμυρίων ευρώ καθώς η εταιρεία λέει ότι παρέδωσε ηλεκτρικούς πίνακες αξίας 900.000 ευρώ ενώ «από τα έγγραφα του ΥΠΕΘΑ προκύπτουν έργα ονομαστικής αξίας : 2.700.000 ευρώ»!.