Κατά… 200% έχουν αυξηθεί μέσα σε ένα χρόνο οι διακανονισμοί σε δόσεις που αναγκάζεται να κάνει η ΕΠΑ Αττικής σε πελάτες της, οικιακούς και επαγγελματικούς, προκειμένου να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους.

Ενώ πέρυσι, όπως δημοσιεύει το energypress.gr, τέτοια εποχή οι περιπτώσεις που ζητούσαν ρύθμιση της οφειλής τους σε δόσεις από 6 έως 12 μήνες ανέρχονταν σε 100-200, πλέον, σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, φτάνουν τους 500-600, όσοι ζητούν διακανονισμό της οφειλής τους.

Εκείνη, δε, με το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι οι επαγγελματικοί πελάτες, τομέας όπου οι επισφάλειες αυξάνονται με ανησυχητικό ρυθμό. Πρόκειται για την κατηγορία όπου έχουμε και τις περισσότερες περιπτώσεις αφαίρεσης μετρητή, κάτι που κατά κανόνα δεν συμβαίνει στον οικιακό τομέα - όπως λένε τα στελέχη της ΕΠΑ- όπου μετά το πρώτο ειδοποιητήριο συνήθως βρίσκεται μια λύση.

Σταθερά στα 7-8 εκ.€ τα ληξιπρόθεσμα

Συνολικά, τα ληξιπρόθεσμα χρέη της ΕΠΑ Αττικής, διατηρούνται σταθερά τον τελευταίο χρόνο στα επίπεδα των 7-8 εκατ. €, εκ των οποίων η μερίδα του λέοντος, γύρω στα 6 εκ. € προέρχεται από δημόσιους οργανισμούς (π.χ. υπουργεία, σχολεία). Τα ποσά αυτά, παρά τους συνεχείς διακανονισμούς που γίνονται μεταξύ ΕΠΑ και δημοσίων φορέων, διατηρούνται σταθερά σε αυτά τα επίπεδα, αφού οι διαδικασίες του Δημοσίου είναι πολύ αργές.

Ενώ η τακτική της ΕΠΑ απέναντι σε κάθε οργανισμό του Δημοσίου είναι να έχει καταβάλει την οφειλή του το πολύ 2 μήνες μετά αφότου καταστεί ληξιπρόθεσμο το χρέος του, η γραφειοκρατία είναι τόσο μεγάλη (π.χ. χρονοβόρες διαδικασίες, ενταλματοποίηση) ώστε συνήθως περνά ένα 3μηνο μέχρι να τεθεί σε ισχύ ο διακανονισμός. Άρα, τα ποσά αυτά παραμένουν πάντα σε καθυστέρηση.

Τα πάγια του τελευταίου λογαριασμού

Επίσης όλο και περισσότεροι καταναλωτές μεταθέτουν πλέον για το χειμώνα τη καταβολή των παγίων του τελευταίου λογαριασμού της χειμερινής περιόδου - αυτού που ταχυδρομείται τον Απρίλιο (και αφορά στις καταναλώσεις Φεβρουαρίου- Μαρτίου, αφού κάθε λογαριασμός εκδίδεται ανά δίμηνο). Γι’ αυτό και η ΕΠΑ σκέφτεται να αλλάξει τακτική και αντί να εκδίδει τελευταίο λογαριασμό για τη σεζόν που έληξε μόνο με πάγια για τους οικιακούς, να τα προσθέτει στον πρώτο καινούργιο λογαριασμό τη χειμερινής περιόδου.

Γενικά ο κανόνας για όλους τους πελάτες της ΕΠΑ με ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι ότι 10 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την εξόφληση του λογαριασμού (η οποία είναι 30 ημέρες από την έκδοσή του), η εταιρεία αρχίζει να ταχυδρομεί τα πρώτα ειδοποιητήρια.

Επίσης, κάπου στο διάστημα Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου, η ΕΠΑ σκοπεύει να ανακοινώσει το κοινωνικό τιμολόγιο για τους πελάτες της, και αφού πρώτα αυτό θα έχει υποβληθεί στη ΡΑΕ και εγκριθεί από την Αρχή.