Γραπτή Ερώτηση κατέθεσε την Τρίτη 29 Νοεμβρίου στην Ευρωβουλή, ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Καθηγητής, Νότης Μαριάς, με την οποία ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την άρση της απαγόρευσης ναυπήγησης εμπορικών σκαφών στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ) και την λήψη μέτρων για την ανασυγκρότηση της Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας.

Ειδικότερα, στην Γραπτή Ερώτησή του απευθυνόμενος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επισημαίνει ότι «η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απαγορεύσει ναυπηγήσεις εμπορικών σκαφών σε πολλά ναυπηγεία κρατών-μελών με την δικαιολογία της παραβίασης των διατάξεων που αφορούν τις κρατικές ενισχύσεις, εκ των πραγμάτων εντείνει την κρίση του κλάδου και μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών εταιριών προς όφελος τρίτων κρατών.»

Στη συνέχεια, τονίζει ότι «χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η απόφαση σε βάρος των  Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. (ΕΝΑΕ) με την οποία, από το 2010 και για δεκαπέντε χρόνια, η δραστηριότητά τους βρίσκεται υπό περιορισμό και ενώ η Ελληνική οικονομία γνωρίζει τις επιπτώσεις της μνημονιακής λαίλαπας.»

Τέλος, ο Νότης Μαριάς, αφού επισημαίνει την τόνωση που θα επιφέρει στην ελληνική οικονομία η ανασυγκρότηση του κλάδου της ναυπηγικής, καλεί την Επιτροπή αφενός μεν να άρει την απαγόρευση ναυπήγησης εμπορικών σκαφών στα ΕΝΑΕ παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί η ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων από την παραπάνω εταιρία και αφετέρου να λάβει μέτρα προκειμένου να ενισχύσει την ανασυγκρότηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Γραπτής Ερώτησης του Νότη Μαριά προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

«Ο κλάδος της ναυπηγικής στην Ευρώπη γενικότερα και στην Ελλάδα ειδικότερα γνωρίζει ραγδαία ύφεση και η μερίδα του στην παγκόσμια αγορά συρρικνώνεται. Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απαγορεύσει ναυπηγήσεις εμπορικών σκαφών σε πολλά ναυπηγεία κρατών μελών με την δικαιολογία της παραβίασης των διατάξεων που αφορούν τις κρατικές ενισχύσεις, εκ των πραγμάτων εντείνει την κρίση του κλάδου και μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών εταιριών προς όφελος τρίτων κρατών. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η απόφαση σε βάρος των  Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.(ΕΝΑΕ) με την οποία, από το 2010 και για δεκαπέντε χρόνια, η δραστηριότητά τους βρίσκεται υπό περιορισμό και ενώ η ελληνική οικονομία γνωρίζει τις επιπτώσεις της μνημονιακής λαίλαπας.

Λαμβάνοντας υπόψη:

α)την στρατηγική για τον κλάδο της ναυπηγικής όπως ορίζεται στο LeaderSHIP 2020 που στοχεύει μεταξύ άλλων, στη μείωση του οικολογικού αντικτύπου και στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων

β)την τόνωση στην οικονομία που θα προσφέρει η ανασυγκρότηση του κλάδου της ναυπηγικής στην Ελλάδα

Ερωτάται η Επιτροπή:

1.Σε ποιες ενέργειες μπορεί να προβεί προκειμένου να αρθεί η απαγόρευση ναυπήγησης εμπορικών σκαφών στα ΕΝΑΕ παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί η ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων από την παραπάνω εταιρία;

2.Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου να ενισχύσει την ανασυγκρότηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας;»