Οι πιπεριές έχουν κατακτήσει την γαστρονομία παγκοσμίως και όχι άδικα αφού δίνουν το εκλεκτό άρωμα τους, την ιδιαίτερη γεύση τους και τα πλούσια θρεπτικά τους συστατικά. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε χρώμα, μέγεθος, σχήμα και φυσικά μεγάλες διαφοροποιήσεις στην γεύση, ειδικά όσο αφορά το κάψιμο που προκαλούν.

Οι φλάσκες πιπεριές που αγαπούν ιδιαίτερα οι Έλληνες γιατί είναι σημαντικό συστατικό των γεμιστών θεωρούνται ιδιαίτερης θρεπτικής αξίας τρόφιμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία μόνο ωμή πιπερία μπορεί να καλύψει 1 ½ φορά τις ημερήσιες ανάγκες ενός ενήλικα σε βιταμίνη C! Έρευνα έδειξε ότι η περιεκτικότητα τους σε βιταμίνη C και καροτενοειδή αυξάνεται κατά την ωρήμανση τους και κατά συνέπεια αυξάνεται και η αντιοξειδωτική τους ικανότητα.

Επίσης το προφίλ του Υπερ- Τροφίμου όπως έχει χαρακτηριστεί, συμπληρώνεται από την υψηλή περιεκτικότητα τους σε θειαμίνη, νιασίνη, φολικό οξύ, μαγνήσιο και χαλκό. Επίσης είναι καλή πηγή σε Βιταμίνη Κ, βιταμίνη Β6, κάλιο και μαγγάνιο. Ακόμα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτοχημικές ουσίες, συμπεριλαμβάνοντας φλαβονοειδή και 30 διαφορετικά καροτενοειδή!

Η κατανάλωση τους μπορεί να προσφέρει μεγάλα οφέλη στην υγεία του ανθρώπου. Η περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά συστατικά που προαναφέραμε, αναγάγει τις πιπεριές σε άριστο αντικαρκινικό και αντιοξειδωτικό τρόφιμο.
Επίσης κάνουν καλό στην όραση, προστατεύουν από καταράκτη και αποτρέπουν την εκφύλιση της ωχρά κηλίδας.

Μπορούν να βελτιώσουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύσουν από λοιμώξεις και τέλος επιδρούν στη λειτουργία του εγκεφάλου

Το μαγείρεμα τους σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να καταστρέψει τα φυτοχημικά συστατικά τους. Γι ' αυτό σας προτείνουμε να τις συμπεριλάβετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο, κυρίως στις σαλάτες σας ώστε να επωφεληθείτε στο μέγιστο τα θρεπτικά τους συστατικά.



Γεωργία Πετράκη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος