Το βίντεο αναρτήθηκε σε blog οδηγών της ΟΣΥ, οι οποίοι θέλησαν να δείξουν έτσι ότι υπάρχει η εκδοχή μηχανικής βλάβης για το τραγικό τροχαίο στον Πειραιά

Έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει το τραγικό τροχαίο που σημειώθηκε το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης στον Πειραιά, όταν ένα ακυβέρνητο λεωφορείο της ΟΣΥ ακολούθησε μια ξέφρενη πορεία επί τουλάχιστον δύο τετράγωνα, παρασύροντας όσα οχήματα βρέθηκαν στο διάβα του και ακρωτηριάζοντας έναν ηλικιωμένο άνδρα. 

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, μια σύγκρουση αυτοκινήτων στάθηκε αφορμή για να κατέβει από το όχημα ο οδηγός του λεωφορείου 915, προκειμένου να δει πώς θα μπορούσε να περάσει. Εκείνη τη στιγμή το λεωφορείο άρχισε να κατηφορίζει ακυβέρνητο, σπέρνοντας τον πανικό στον δρόμο. Τελικά, σταμάτησε μετά από αρκετή ώρα, όταν του έφραξαν τον δρόμο δύο παρκαρισμένα αυτοκίνητα, έχοντας προκαλέσει ζημιές σε 12 οχήματα. 

Το γεγονός ότι πολλοί κατηγορούν τον οδηγό ότι δεν ασφάλισε με χειρόφρενο το λεωφορείο είναι κάτι που θεωρούν άδικο πολλοί συναδέλφοι του, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα τονίσει την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται πολλά από τα οχήματα που οδηγούν. 

Κάποιοι από αυτούς μάλιστα ανέβασαν ένα απίστευτο βίντεο στο blog που διατηρούν για την ανάδειξη των προβλημάτων του κλάδου τους, προκειμένου να δείξουν ότι υπάρχει και η εκδοχή της μηχανικής βλάβης εκτός του ανθρώπινου λάθους. 

«Σε κάθε παρόμοιο συμβάν ο οδηγός είναι εκτεθειμένος καθώς μόνο η μαρτυρία του δεν αρκεί για να γίνει πιστευτός. Τα αποτελέσματα των ελέγχων από τους εμπειρογνώμονες δεν βγαίνουν στην δημοσιότητα και έτσι η «ρετσινιά» στην κοινή γνώμη μένει στον οδηγό ως ο υπαίτιος του ατυχήματος το οποίο επιβαρύνει τον κλάδο μας και πολλοί είναι αυτοί που μας χαρακτηρίζουν μη επαγγελματίες οι οποίοι πιάσαμε μία θέση στο δημόσιο για να βολευτούμε», αναφέρει το blog. 

Στο ντοκουμέντο το οποίο είναι τραβηγμένο κατά την διάρκεια της απόσυρσης του λεωφορείου, δεν λειτουργεί κανένα από τα συστήματα ασφαλείας του οχήματος, δηλαδή ούτε το χειρόφρενο ούτε το ηλεκτρόφρενο και όντας με ανοιχτές τις πόρτες αρχίζει να κυλά στην κατηφόρα που βρίσκεται συγκεκριμένα στο τέρμα της γραμμής 237. 


 
Σύμφωνα με πληροφορίες το λεωφορείο εκτελούσε δρομολόγιο τις 28/11/16 στην γραμμή 237 Άνω Ηλιούπολη - Δάφνη. Όταν ο οδηγός έφτασε στο Τέρμα της γραμμής άνοιξε τις πόρτες για επιβίβαση - αποβίβαση και τραβώντας το χειρόφρενο για να πάει να κάνει την φυσική του ανάγκη λίγο πριν κατέβει από το λεωφορείο διαπίστωσε ότι το λεωφορείο κινούνταν!

Αμέσως το ακινητοποίησε και κατέβασε τους επιβάτες για να αποσύρει το λεωφορείο. Ο οδηγός στάθηκε πολύ τυχερός διότι αν είχε απομακρυνθεί δεν θα προλάβαινε να ακινητοποιήσει το όχημα και με τρεις επιβάτες θα έφευγε στην κατηφόρα με ότι αυτό συνεπάγεται! Όπως θα δείτε στο βίντεο το χειρόφρενο είναι τραβηγμένο, οι πόρτες ανοιχτές και το ηλεκτρόφρενο πατημένο. Ο αέρας είναι στα προβλεπόμενα επίπεδα, και η πίεση λαδιού στο 2 δηλαδή, είναι ρελαντί. 

Η πίεση λαδιού στην πορεία ανεβαίνει καθώς με την φόρα που παίρνει το λεωφορείο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα λόγω του ότι το D είναι πατημένο, δηλαδή το όχημα έχει ταχύτητα. Η ενδεικτική λυχνία του χειρόφρενου αναμμένη, όπως επίσης και του ηλεκτρόφρενου που σημαίνει ότι το not aus δεν είναι απενεργοποιημένο και οι τρεις πόρτες είναι ανοικτές. 

Οι προδιαγραφές του κατασκευαστή σημειώνουν πως όταν είναι ανοιχτές οι πόρτες ή είναι ενεργοποιημένο το ηλεκτρόφρενο και είναι πατημένο το D, το λεωφορείο ακινητοποιείται και απομονώνεται το γκάζι έστω και αν κάποιος πατήσει το γκάζι. Με ο χειρόφρενο να είναι πατημένο ακόμα και αν είναι πατημένο το γκάζι, το λεωφορείο πρέπει να είναι ακινητοποιημένο. 

Πηγή: citybus-drivers.blogspot.gr