Η πρόθεση της εγχώριας κυβέρνησης να μειώσει άμεσα -στο μισό- τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ., ακόμη και εκείνα που αφορούν σοβαρότατες και επικίνδυνες παραβάσεις όπως η υπερβολική ταχύτητα, η χρήση κινητών τηλεφώνων και η μη χρήση ζώνης-κράνους, δημιουργεί αντιδράσεις στην Ευρώπη.

Η μείωση των προστίμων στις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θα υπονομεύσουν -αν όχι θα αναχαιτίσουν- τις μέχρι σήμερα σημαντικές προσπάθειες που έχουν γίνει, για την αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων συμβάντων στον τόπο μας.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) αντιτίθεται στην εξαγγελία της Ελληνικής Κυβέρνησης για την πρόθεση μείωσης των προστίμων. Με δήλωση που εξέδωσε τονίζει τα εξής: «Η απόφαση αυτή θα είναι ένα βήμα πίσω για την Ελλάδα. Η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση προσοχής αποτελούν κύριες αιτίες πρόκλησης συγκρούσεων και θανάτων στο δρόμο. Η μείωση των προστίμων στέλνει εντελώς λάθος μήνυμα. Καλούμε την Ελληνική Κυβέρνηση να αναθεωρήσει την απόφασή της».

Την ώρα που στην Ευρώπη και σε δεκάδες κράτη διεθνώς, αξιωματούχοι και φορείς κρούουν τον κώδωνα για τους κινδύνους από τις περικοπές στην αστυνόμευση και τη χαλάρωση των μέτρων για την οδική ασφάλεια, και ενώ η μία χώρα μετά την άλλη προχωρά σε αυστηροποίηση ποινών και αύξηση προστίμων (βλ. Αγγλία, Μάλτα κ.α.), η ελληνική κυβέρνηση αποφασίζει να κινηθεί αντίθετα στο ρεύμα, μειώνοντας δραστικά τα χρηματικά ποσά για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. χωρίς να ανακοινώνει ταυτόχρονα και αύξηση της αστυνόμευσης ή, έστω, ενός αυστηρότερου πλαισίου για την επιβολή των προστίμων αυτών.

Το ύψος του προστίμου δεν μπορεί από μόνο του να επηρεάσει τη συμπεριφορά του οδηγού εάν δεν λειτουργούν και οι άλλοι μηχανισμοί του κράτους. Συνεπώς, οι αυστηρές ποινές τρομάζουν πράγματι τους εν δυνάμει παραβάτες, ωστόσο για να λειτουργήσουν αποτρεπτικά οι χρήστες του δρόμου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υλοποιούνται συστηματικά συχνοί τροχονομικοί έλεγχοι και επιβάλλεται ο νόμος.

Η απουσία επαρκούς αστυνόμευσης σε συνδυασμό με «ευκολίες πληρωμής» και μικρά αντίτιμα, θα υπονομεύσει περαιτέρω και εν τέλει θα απαξιώσει τον ρυθμιστικό χαρακτήρα του ίδιου του Κ.Ο.Κ. Το αποτέλεσμα; Η σωστή και υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο θα γίνει συνώνυμη της ιδιοσυγκρασίας ή της προσωπικής επιλογής του κάθε οδηγού.

newsauto.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook