Οποιαδήποτε ευθύνη για την τροπή που πήρε η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων, αποποιείται ο δήμος Χανίων σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Ο δήμος Χανίων υποστηρίζει ότι κινήθηκε άμεσα και ότι δεν υποχώρησε σε κανένα σημείο από τις αρχικές απόψεις της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του δήμου Χανίων:

“Επειδή στο δημόσιο διάλογο τελευταία συνηθίζεται να γίνεται κριτική προς τη δημοτική αρχή για τη στάση της στο θέμα της παραχώρησης του Αεροδρομίου Χανίων, καθώς όπως αποδεικνύεται το εν λόγω θέμα με καθυστέρηση προσφέρεται για μία ακόμη ανέξοδη κριτική, έχουμε να δηλώσουμε προς τους δημότες μας τα εξής:

  • Όταν αναλάβαμε τον Σεπτέμβριο του 2014, το θέμα είχε ήδη προχωρήσει.

  • Από τις πρώτες μέρες ανάληψης των καθηκόντων μας το Δημοτικό Συμβούλιο υιοθέτησε την πρόταση του Δημάρχου για τη συμμετοχή του Δήμου Χανίων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων, ώστε το Αεροδρόμιο Χανίων να συνεχίσει να λειτουργεί υπό δημόσιο έλεγχο, το ελληνικό κράτος να εισπράττει τα οικονομικά οφέλη από την παραχώρηση και το Αεροδρόμιο να λειτουργεί με κριτήρια, που θα διασφαλίζουν την καλύτερη οργάνωσή του και την ύπαρξη δημοσίου ελέγχου στην τιμολογιακή πολιτική του. Η πρόταση αυτή, η οποία περιλαμβάνει πρακτικές, που εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες, κοινοποιήθηκε στην τότε Κυβέρνηση, αλλά ουδέποτε υπήρξε ανταπόκριση. Μάλιστα, η εταιρεία, που πλειοδότησε στον διαγωνισμό, ελέγχεται από αυτοδιοικητικούς φορείς της Γερμανίας. 

  • Ο Δήμος Χανίων κινητοποιήθηκε άμεσα και σε συνεργασία με τους φορείς των Χανίων και του Ρεθύμνου κατέθεσε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Σ.Τ.Ε. κατά των σχετικών αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ και κατά της κατακυρωτικής έκθεσης στην κοινοπραξία FRAPORT – SLENTEL. Η αίτηση αυτή μάλιστα συνετάγη από τη Νομική Υπηρεσία του Δήμου Χανίων και τον πρώην Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων, Δ. Ποντικάκη. 

  • Αμέσως μετά την Απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), που ενέκρινε την υπογραφή της Σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και κοινοπραξίας FRAPORT – SLENTEL, o Δήμος Χανίων ήταν ο μόνος φορέας, που άσκησε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ΣΤΕ κατά της απόφασης αυτής. Και οι δύο παραπάνω αιτήσεις ακύρωσης καθώς και οι λοιπές σχετικές αιτήσεις ακύρωσης συνεκδικάστηκαν και απορρίφθηκαν από την Ολομέλεια του Σ.Τ.Ε.  

Το Αεροδρόμιο των Χανίων δόθηκε στη συγκεκριμένη εταιρεία από τις διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις και σε συμφωνία προφανώς με τους δανειστές της χώρας μας. Είναι δε προφανές ότι τόσο η δημοτική αρχή όσο και ο Δήμος κινητοποιήθηκαν άμεσα και προέβησαν στις απαιτούμενες ενέργειες και δεν τους αναλογεί μερίδιο ευθύνης για την πώληση. 

Τα νεότερα στοιχεία, που εμφανίστηκαν από την Επιτροπή, που έχει συσταθεί, έχουν τύχει της προσοχής μας παρά το ό,τι η διαδικασία είναι πλέον προχωρημένη. Η δημοτική αρχή ουδόλως υποχωρεί στις απόψεις της, καθώς η εταιρεία, που πλειοδότησε, διαθέτει τα χαρακτηριστικά αυτής, που αρχικά είχε προταθεί. 

Βρισκόμαστε σε ετοιμότητα και εφόσον τα νεότερα πραγματικά στοιχεία αποτελούν βάσιμο λόγο ανάληψης νέων πρωτοβουλιών, θα το πράξουμε”.