Άνοιγμα προς τις ασιατικές αγορές επιχειρούν τα τελευταία χρόνια οι Κρητικοί επιχειρηματίες με στόχο να καθιερώσουν έναν σταθερό εμπορικό δίαυλο εξαγωγών ντόπιων προϊόντων.

Και φέτος, το ΕΒΕΧ θα συμμετάσχει στη διεθνή έκθεση WINE & GOYRMET 2017 που πραγματοποιείται τον Απρίλιο στο Τόκιο, μια και πέρσι η συμμετοχή τόσο του ΕΒΕΧ όσο και του ΕΒΕΡ, απέφερε θετικά αποτελέσματα με το κλείσιμο 4 συμφωνιών. 

Φυσικά, στην περίπτωση των συγκεκριμένων αγορών που δεν είναι εξοικειωμένες με το κρητικό προϊόν απαιτείται επιμονή, επαγγελματισμος και υπομονή προκειμένου τα ντόπια προϊόντα να καταφέρουν να διεισδύσουν σε αυτές.

Τα κρητικά προϊόντα που έχουν πέραση στην Ανατολή

Τα κρητικά προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση σύμφωνα με την  Ηρώ Τσαγράκη, Σύμβουλο Εξαγωγών Εταιρείας OECON που διοργανώνει στην Ιαπωνία το ελληνικό περίπτερο υπό την υπό την Αιγίδα του ΥΠΑΑΤ και ΥΠΕΞ είναι:

Το κρητικό ελαιόλαδο ήδη το γνωρίζουν και ξέρουν τις ιδιότητές του και το θέλουν, το κρασί, το σταμναγκάθι που είχε πάει πέρσι είχε επιτυχία, μέλι, χυμούς, το νερό μας και μάλιστα κλείστηκε συμφωνία με την Κίνα για νερό από τα Χανιά. Γενικώς τα κρητικά προϊόντα στην ιαπωνική αγορά έχουν μεγάλη πέραση γιατί τους αρέσει πολύ η υγιεινή διατροφή, τα βιολογικά προϊόντα.

Πέρσι κλείστηκαν 4 συμφωνίες. Υπάρχει μαγάλη ζήτηση και αν εμείς εχουμε σωστή συμπεριφορά θα πετύχουμε πολλά. Δεν σημαίνει ότι πας σε μια έκθεση και κατευθείαν κλείνει η συμφωνία, χρειάζεται υπομονή και σταθερότητα.

Δεν τους ενδιαφέρουν τόσο οι μεγάλες ποσότητες, τους ενδιαφέρει η συνέπεια. Τώρα ανοίγει η αγορά για το χοιρινό κρέας όπως το απάκι. Μπορείς να στείλεις τυριά, τα σαλιγκάρια, τα βότανα, ξέρουν πια τις ιδιότητες του δίκταμου.

 

Χρειάζεται χρόνος μέχρι να εξοικειωθούν γευστικά με τα νέα προϊόντα

Χαρακτηριστική περίπτωση κρητικής επιχειρηματικότητας που έχει επενδύσει στις εξαγωγές σε χώρες της Ανατολής, είναι η "Ανώσκελη ΑΕ", η οποία επιχειρεί με συνέπεια τα τελευταία χρόνια να εξαγάγει κρητικό ελαιόλαδο στην Κορέα, την Κίνα, την Ιαπωνία αλλά και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Βέβαια, όπως λέει η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, χρειάζεται μεθοδικότητα και επιμονή καθώς απαιτείται πρώτα να εξοικειωθούν γευστικά με το ελαιόλαδο πολιτισμοί που δεν το έχουν στη διατροφή τους, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολύ ισχυρός ανταγωνιστής σε εκείνες τις περιοχές είναι το ιταλικό ελαιόλαδο.  Όπως είπε η κα Γαλάνη:

Έχουμε ξεκινήσει ενεργά τις εξαγωγές. Έχουμε καταφέρει πέρα από την Ευρώπη να μπούμε εδώ και 4 χρόνια στη Νότια Κορέα με βιολογικό λάδι, στην Κίνα και τώρα προσπαθούμε να μπούμε στην αγορά της Ιαπωνίας. Δειγματίσαμε δηλαδή και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Επίσης προσπαθούμε να μπούμε και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μια άλλη πολύ δυναμική αγορά.

Το πρόβλημα με αυτές τις αγορές είναι ότι δεν γνωρίζουν το λάδι, είναι έξω από τη δική τους νοοτροπία, δεν είναι μέσα στις δικές τους συνήθειες εστίασης. Άρα αυτό που πρέπει να γίνει και θέλει τουλάχιστον ένα χρόνο προετοιμασία, είναι να μάθουν να χρησιμοποιούν το λάδι. Ήδη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εδώ και ένα χρόνο από την εταιρεία με την οποία συνεργαζόμαστε, τα ντόπια πανεπιστήμια και πολλούς Έλληνες που είναι ήδη εκεί γίνεται προσπάθεια να εκπαιδευτούν οι σεφ στο πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν το λάδι.

Όλα αυτά προϋποθέτουν μια μακροχρόνια επένδυση και μετά εμείς θα πάμε στα ράφια. Βέβαια όπως ξέρουμε, οι Ιταλοί είναι πάντα μπροστά μας. Το ιταλικό μάρκετινγκ στο λάδι είναι εκπληκτικό, έχει γίνει brand και εμείς προσπαθούμε παρόλο που έχουμε ένα εξαιρετικό προϊόν προσπαθούμε με πολύ δυσκολία να μπούμε σε αυτές τις αγορές.

Οι συσκευασίες που παίρνουν είναι μικρές, των 250-500ml γιατί δεν το χρησιμοποιούν πολύ, το βάζουν πχ στη σαλάτα τους. Κατά συνέπεια οι πρώτες παραγγελίες είναι μικρές αλλά επιμένοντας μπαίνεις σιγά σιγά, αυτό το έχουμε δει στην Κορέα. Οι παραγγελίες είναι αυξανόμενες κάθε χρόνο. Στην Κίνα πιο πολύ μας παίρνουν στα ιταλικά εστιατόρια για το λάδι που χρησιμοποιούν στην κουζίνα.

 

Στο ΕΒΕΧ το οποίο συμμετέχει και φέτος στη διεθνή έκθεση της Ιαπωνίας, πραγματοποιήθηκε σήμερα σχετική ενημερωτική συνάντηση. ΄'Οπως αναφέρθηκε από την κα. Τσαγράκη:

Το περίπτερο της Ελλάδας πέρσι στη συγκεκριμένη έκθεση ήταν πόλος έλξης για πολυάριθμους και στοχευμένους επισκέπτες εκ των οποίων οι περισσότεροι εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για τα κρητικά προϊόντα.  Η διερμηνέας η οποία ήταν ειδικά εκπαιδευμένη στα ελληνικά προϊόντα τους εξηγούσε τα συστατικά και τις ιδιότητες του κάθε προϊόντος.  

Από στατιστικά στοιχεία…
Σκοπός των εμπορικών επισκεπτών κατά δήλωσή τους το 2016 ήταν:

34%​να βρουν νέα προϊόντα, 
30%​να κάνουν έρευνα αγοράς,
20%​να βρουν νέους  συνεργάτες,
8%​να επισκεφθούν υπάρχοντες πελάτες ή συνεργάτες,
8%​να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια που διοργανώνονται κατά την διάρκεια της έκθεσης.

Ποια είναι η Διεθνής έκθεση  Wine & Gourmet Japan;

* Τον Απρίλιο του 2016 ήταν η 7η συνεχόμενη ετήσια έκθεση με την συμμετοχή   εκθετών από 22 διαφορετικές χώρες.
* 93% από τους συμμετέχοντες δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν και το 2017 στην 8η έκθεση.
* 60% από τους συμμετέχοντες ήταν μη Ιαπωνικές εταιρείες.
* 76.000 αποκλειστικά εμπορικοί επισκέπτες.
* 81% από αυτούς έκαναν κάποια εμπορική συμφωνία.