Αυτοκίνητα πόλης υπάρχουν πολλά… πάρα πολλά. Τα περισσότερα από αυτά προσφέρουν οικονομία αλλά και την απαραίτητη ευελιξία στις εντός πόλης μετακινήσεις. Ωστόσο, τι γίνεται με τους εσωτερικούς χώρους; Μέχρι σήμερα -και βέβαια προ κρίσεως εποχές- όσοι είχαν τετραμελή οικογένεια, όπως και να το κάνουμε, αναγκάζονταν να έχουν δύο ή και τρία αυτοκίνητα: ένα μεγάλο για τις οικογενειακές βόλτες και ένα, δυο μικρά για τις καθημερινές μετακινήσεις. Τα δεδομένα όμως άλλαξαν όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για την υπόλοιπη Ευρώπη.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να αφουγκραστούν τα νέα δεδομένα κατασκευάζοντας αυτοκίνητα που να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες. Ετσι, όπως γράφει το car+speed, η Hyundai παρουσίασε το ix20, ένα αυτοκίνητο πόλης που χωράει με άνεση τέσσερις επιβάτες, ακόμα και πέντε, με μικρούς περιορισμούς. Παράλληλα το ix20 που οδηγήσαμε στην Κροατία επιβεβαιώνει αυτό που έχουμε ξαναγράψει: η Hyundai πλέον έχει μπει στην ελίτ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας…



Το μήκος του ix20 είναι 4,1 μέτρα. Είναι κατασκευασμένο από Ευρωπαίους (σχεδιάστηκε στη Γερμανία και κατασκευάζεται στην Τσεχία) γιατί απλά απευθύνεται στους Ευρωπαίους. Σχεδιαστικά είναι όμορφο, δυναμικό, με τους σχεδιαστές της Hyundai να καταφέρνουν να «ξεγελούν» το μάτι σε ό,τι αφορά τον όγκο του μοντέλου. Ναι, το ix20 δείχνει σαφώς μικρότερο από ό,τι είναι και βέβαια τους εσωτερικούς χώρους που διαθέτει θα ζήλευαν ακόμη και μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Για του λόγου το αληθές ο χώρος των αποσκευών είναι στα 440 λίτρα και φτάνει μέχρι και τα 1.486, ανάλογα με τη διαρρύθμιση των πίσω καθισμάτων. Αυτά, εύκολα και απλά, πέφτουν, αναδιπλώνονται και μετακινούνται εμπρός ή πίσω, επιβεβαιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την πολυμορφικότητα του αυτοκινήτου. Τα πλαστικά στο ταμπλό του είναι κορυφαία, ενώ η εργονομία του για σεμινάριο σε άλλα, πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα.

Κινητήρες
Το Hyundai ix20 διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου. Οι βενζίνης είναι οι γνωστοί μας των 1,4 και 1,6 λίτρων, απόδοσης 90 και 125 ίππων αντίστοιχα. Ο 1,4άρης συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και ο 1,6άρης με μηχανικό εξάρι ή αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων.

Στο Ντουμπρόβνικ είχαμε στα χέρια μας τον 1,4άρη κινητήρα όντας και ο πιο ενδιαφέροντας εμπορικά στη χώρα μας. Ο κινητήρας είναι έτσι ρυθμισμένος ώστε να κινεί απόλυτα ικανοποιητικά τα 1.178 κιλά του αμαξώματος. Αναμφίβολα δεν βάζει φωτιά στον δρόμο. O αγοραστής όμως θα μείνει ικανοποιημένος για τον σκοπό που το έχει επιλέξει και με το παραπάνω.

Σίγουρα πάντως θα ενθουσιαστεί από τη χαμηλή κατανάλωσή του, που είναι στα 6 λίτρα ανά 100 km (εργοστασιακή μέτρηση), αλλά και από την ποιότητα κύλισης που τη συναντάς σε μεγάλα και σαφώς πιο ακριβά αυτοκίνητα. Τo iX20 αναμένεται στη χώρα μας μέσα στους επόμενους τρεις μήνες με τιμή περίπου στα 14.000 ευρώ.



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc):
1.396, 1.591
Ισχύς (PS/rpm): 90/6.000, 125/6.300
Ροπή: (kgm/rpm): 14,9/4.000, 16,9/4.200
Κιβώτιο: 5 ή 6 σχέσεων, auto 4 σχ.
Τελική ταχύτητα (km/h): 168, 184
Επιτάχυνση 0-100 km (sec):
12,8, 10,9
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,0 lt, 6,4 lt
Εκπομπές CO2: 140 g/km, 148 g/km
Βάρος (kg): 1.178, 1.180
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.100/1.765/1.600 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμές (€): 14.000 (εκτίμηση)