Τα 10 σημεία που πρέπει να προσέξουν οι δανειολήπτες πριν υπογράψουν ασφαλιστική σύμβαση για το ενυπόθηκο δάνειό τους

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, με αφορμή την πίεση κάποιων τραπεζικών υπαλλήλων, να πουλήσουν ασφαλιστικά συμβόλαια προς δανειολήπτες που έχουν ενυπόθηκο δάνειο για το σπίτι τους και θέλοντας να ενημερώσει τους καταναλωτές- δανειολήπτες για τα δικαιώματά τους,  επισημαίνει 10 σημεία τα οποία θα πρέπει να προσέξουν πριν υπογράψουν την ασφαλιστική σύμβαση: 

1)  Προκειμένου να σας εξυπηρετήσει ο τραπεζικός υπάλληλος ,για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης ,θα πρέπει να έχει την ανάλογη πιστοποίηση. από την ΤτΕ, Λέγεται Πιστοποιητικό Α, ζητήστε το!

2) Οι τράπεζες δεν δικαιούται ,να σας επιβάλουν συγκεκριμένη ασφάλιση για το ενυπόθηκο δάνειο σας.

3) Ο καταναλωτής ή δανειολήπτης έχει το δικαίωμα, εφόσον το επιθυμεί ή εφόσον η υποχρέωση αυτή απορρέει από τη δανειακή του σύμβαση. να επιλέξει σε ποια Ασφαλιστική εταιρεία και με ποιον Διαμεσολαβητή .θα συνεργαστεί για να ασφαλιστεί 

4) Απαγορεύεται η χρέωση από πλευράς τράπεζας, κάποιου ποσού, για να μελετήσει το συμβόλαιο από εταιρεία της επιλογής σας.

5) Έχετε το δικαίωμα να τους ζητήσετε έγγραφη αιτιολόγηση, αν απορρίψουν το συμβόλαιο επιλογής σας. Αν σας την αρνηθούν αποφεύγουν να παραδεχτούν ότι πράττουν παράνομα.

6) Έχετε κάθε δικαίωμα., αν νιώσετε ότι σας πιέζουν, λόγω τραπεζικών συναλλαγών μαζί τους,να αρνηθείτε την αγορά ασφαλιστικού συμβολαίου, και επίσης μπορείτε να καταγγείλετε αυτή την συμπεριφορά, στην ΤτΕ, απευθείας ή μέσω της ΄Ενωσης Καταναλωτικών της οποίας είστε μέλος.

7) Ξεχωρίστε τις ασφαλιστικές σας συναλλαγές , με τις τραπεζικές σας συναλλαγές, δεν είναι ένα και το αυτό. Είναι δύο διαφορετικές δραστηριότητες, δεν είναι υποχρεωτικό .να συνδυάζονται.

8) Αν η τράπεζα, σας προσεγγίσει με κάποιο ασφαλιστικό πρόγραμμα που ταιριάζει με τις ανάγκες σας, πιθανώς να έχουν κάνει χρήση των προσωπικών σας στοιχείων ,που διατηρούν στα αρχεία τους. Αν δεν έχουν τη γραπτή σας συγκατάθεση για χρήση αυτών των στοιχείων τότε πράττουν παράνομα.Μην  συναινέσετε!!!

9) Ο τραπεζικός υπάλληλος, που σας εξυπηρέτησε είναι και ο ασφαλιστής σας, σαυτόν πρέπει να απευθύνεστε.

10) Κατά τη σύναψη του συμβολαίου, πρέπει να γίνεται ανάλυση αναγκών η οποία απαιτεί χρόνο και γνώσεις από τη μεριά του Ασφαλιστή. Δεν είναι μια εύκολη διαδικασία καθώς αν συμπληρωθούν λάθος τα στοιχεία η Ασφαλιστική Εταιρεία, έχει το δικαίωμα στο μέλλον να καταγγείλει τη σύμβαση.

Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συνεχίζοντας να στέκεται δίπλα στον καταναλωτή -ασφαλιζόμενο, και στην Ιδιωτική Ασφάλιση, ως Πιστοποιημένος Εθνικός Φορέας ,για τα δικαιώματα του καταναλωτή, επιστήνει την Προσοχή των καταναλωτών στην επιλογή Ασφαλιστικής Εταιρείας, τονίζοντας ακόμα ότι :” Η σύναψη ενός ασφαλιστικού συμβολαίου και δη ασφάλειας ζωής, υγείας ή αποταμιευτικού που έχουν να κάνουν με την αξιοπρέπεια και το μέλλον μας, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση ή απόφαση. Σιγουρευτείτε σε ποιον ασφαλιστή ή εταιρεία επενδύετε και συνεργάζεστε και σιγουρευτείτε ότι εξ αντλείτε όλα τα νόμιμα δικαιώματά σας ,προτού υπογράψετε. Εάν έχετε γνωστική αδυναμία του αντικειμένου της ασφάλισης,, για να καλύψετε τα δικαιώματα σας, απευθυνθείτε στην κοντινότερη με σας, Πιστοποιημένη ΄Ενωση Καταναλωτών, για να σας καθοδηγήσει.

Για την Κρήτη μπορείτε να συμβουλεύεστε την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , στα τηλ.2821092666 ,2821092306 email.epkxan@gmail.com

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook