Εκδικάστηκε σήμερα η υπόθεση για τον δρόμο της Χρυσής Ακτής - Αγίων Αποστόλων στα Χανιά - Αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα η απόφαση

Τη Δευτέρα κλείνει οριστικά ο φάκελος της υπόθεσης της Χρυσής Ακτής που εκδικάστηκε σήμερα στο Μονομελές Πρωτοδικείο Χανίων. Πρόκειται για το θέμα της αποξήλωσης ή της διατήρησης του δρόμου που συνδέει δύο σημαντικές παραλιακές περιοχές του Δήμου Χανίων εκδικάζεται στο Μονομελές Πρωτοδικείο Χανίων.

Συγκεκριμένα συνεκδικάζονται δύο προσφυγές. Εκείνη δύο κατοίκων  που ζητούν την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης για αποξήλωση του δρόμου και εκείνη του Δήμου Χανίων, ο οποίος μαζί με πολλούς φορείς και κατοίκους,  ζητούν τη διατήρηση του δρόμου.

Όλες οι πτυχές της υπόθεσης αναλύθηκαν και πλέον το δικαστήριο θα αξιολογήσει το υλικό για την έκδοση απόφασης.

Για τις πτυχές της υπόθεσης μίλησε στο Flashnews.gr η δικηγόρος του Δήμου Χανίων, Έλβη Στασσίνου:

 

 

Όπως ανέφερε μετά το τέλος της δίκης ο δήμαρχος Χανίων, εκτίμηση είναι ότι το δικαστήριο θα λάβει υπ' όψιν τις συνθήκες. έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου να σκάσιμο του δικτύου και διοχέτευση των λυμάτων στην τουριστική περιοχή, ενώ τόνισε ότι αν παρελπίδα καταργηθεί ο δρόμος, τότε αναγκαστικά ο δήμος θα αναζητήσει νέο δρόμο και νέο μέρος για το δίκτυο μέσω απαλλοτροιώσεων παρακείμενων περιουσιών.

Συγκεκριμένα ο κ. Βάμβουκας δήλωσε:

"Θεωρώ ότι δεν μπορεί το δικαστήριο για ένα τόσο σοβαρό θέμα να μην λάβει υπόψιν του τις πραγματικές συνθήκες, ότι υπάρχει ένα δίκτυο, ευαίσθητο, αυτό της ΔΕΥΑΧ που είναι αποχετευτικό και έχει μεγάλη πίεση και βρίσκεται περίπου στους 60-70 πόντους κάτω από το οδόστρωμα, που σημαίνει ότι αν φύγει το οδόστρωμα το δίκτυο θα είναι απολύτως εκτεθειμένο σε κάθε κίνδυνο, όπως εξήγησε και ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΧ. Ο κίνδυνος το δίκτυο αυτό να σκάσει και τα λύματα να χυθούν στην πιο τουριστική περιοχή των Χανίων, καθένας καταλαβαίνει ότι παίρνει μεγάλη ευθύνη εφόσον αυτό συμβεί. Επίσης, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι αυτός ο δρόμος εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες χρησιμοποιείται ως ένας κύριος εναλλακτικός δρόμος στο υπερφορτωμένο δίκτυο και σε μια περιοχή ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη της περιοχής.

Είναι καταστροφικό να μην υπάρχει αυτός ο δρόμος. Αν αυτός ο δρόμος έπρεπε να καταργηθεί έπρεπε πρώτον να εξασφαλίσουμε ότι το δίκτυο της ΔΕΥΑΧ θα βρει όδευση, που σημαίνει ότι θα πρέπει να προσωρήσουμε σε απαλλοτριώσεις, είναι μια ολόκληρη χρονοβόρος διαδικασία. Το δεύτερο είναι ότι θα έπρεπε να εξασφαλιστεί μια διαφορετική όδευση για τα οχήματα. Ή θα πρέπει αυτά τα δυο να ταυτιστούν ή μεμονωμένα το καθένα να υπάρξει.

Ο δήμος χανίων δεν εκβιάζει κανέναν, όμως θα ήταν παρόλογο να πούμε οτι θα καταργηθεί ένα δίκτυο και δεν θα αναζητήσουμε ένα εναλλακτικό δίκτυο από απαλλοτροιωσεις και το πιθανότερο είναι ότι πέρα από το δίκτυο θα αναζητήσουμε και έναν δρόμο."