Τα SUV και τα μεσαία μοντέλα με 1.000άρη τούρμπο κινητήρα προσπερνούν πιο γρήγορα, καίνε λιγότερο και γλιτώνεις τουλάχιστον 500 ευρώ από τέλη, συγκριτικά με τα δίλιτρα αντίστοιχα μοντέλα δεκαετίας, τα οποία έχουν μόνο καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα. Και μάλιστα με αποδείξεις!

Πριν μία 10ετία, ένα «τζιπ» ή ένα μεγάλο οικογενειακό μοντέλο ήθελε «μεγάλο» κινητήρα για να κινηθεί με ασφάλεια. Σήμερα τα αντίστοιχα μοντέλα χρησιμοποιούν κινητήρες 1.000 κ.εκ με 3 κυλίνδρους και τούρμπο.
Επειδή όμως, πολλοί από εσάς είναι δύσπιστοι πως μια «σταλιά» κινητήρας μπορεί να κινήσει ικανοποιητικά ένα ολόκληρο «τζιπ» ή ένα μεσαίο μοντέλο, ας αφήσουμε τους αριθμούς να μιλήσουν από μόνοι τους.

Τα δίλιτρα κερδίζουν στο 0-100 χλμ./ώρα

Το σημείο που μειονεκτούν τα turbo είναι ότι βγάζουν όλη την ισχύ και τη ροπή τους από χαμηλά και ψηλά ξεφουσκώνουν κάτι που αντιλαμβανόμαστε όταν θέλουμε να οδηγήσουμε στο όριο το αυτοκίνητο και να κάνουμε ένα γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα. Αυτό είναι εμφανές στα 1.000άρια turbo καθώς είναι δύσκολο να αποδόσουν τα άλογα ενός ατμοσφαιρικού 2λιτρου. Απολύτως λογικό βέβαια, καθώς η διαφορά στα κυβικά είναι μεγάλη, για την ακρίβεια διπλάσια. Έτσι τα δίλιτρα μοντέλα έχουν καλύτερο 0-100, αλλά ποιος νοιάζεται; Οι ρεπρίζ είναι που μετράνε στην καθημερινότητα και όχι οι κόντρες στα φανάρια. Όπως και να έχει τα 2λιτρα κάνουν το 0-1.

Τα 1.000άρια προσπερνούν γρηγορότερα

Η προσπέραση εξαρτάται κατά κύριο λόγο από την ροπή. Οι σύγχρονοι 1.000άρηδες κινητήρες βενζίνης λόγω τούρμπο αποδίδουν περισσότερη ροπή, η οποία μάλιστα αποδίδεται από πολύ χαμηλά με αποτέλεσμα να είναι πιο γρήγορα στην επιτάχυνση εν κινήσει συγκριτικά με τα δίλιτρα ατμοσφαιρικά μοτέρ. 
Ας δούμε λοιπόν τώρα και σε πόσο χρόνο προσπερνούν τα 1.000 άρια συγκριτικά με τα δίλιτρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας σε πραγματικές συνθήκες για την επιτάχυνση 60-100χλμ./ώρα καταγράψαμε τους εξής χρόνους :

  • SEAT Ateca 1,0 ΤSI VS Kia Sportage 2,0: 8,1 έναντι 10,3 δλ.

  • Skoda Octavia 1,0 TSI VS Octavia 2,0 FSI: 8,2 έναντι 9,2 δλ.

Για την επιτάχυνση 80-120 η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη. Για το πρώτο ζευγάρι οι χρόνοι είναι 12,4 δλ. έναντι 17,9 δλ. και για το δεύτερο ζευγάρι 10,8 και 12,0 δλ αντίστοιχα.

Είναι προφανές από τις δικές μας μετρήσεις πως το μοντέρνο… δείγμα από κινητήρα των 1.000 κ.εκ σε αφήνει πολύ λιγότερο χρόνο εκτεθειμένο στο αντίθετο ρεύμα σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό 2λιτρο του χτες. 

ΓΚΟΛ! 1-1 τα 1.000άρια τούρμπο.

Οι 1.000άρηδες κινητήρες καίνε έως και 40% λιγότερο καύσιμο

Oι turbo 1.000άρηδες κινητήρες καίνε λιγότερο και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. 

  • Skoda Octavia 1,0 TSI VS Octavia 2,0 FSI του 2008: 4,5 λτ./100 χλμ. (CO2 103 γρ./χλμ.) έναντι 8,3 λτ./100 χλμ. (CO2 198 γρ./χλμ.)

  • Ford Mondeo 1,0 Ecoboost VS Mondeo 2,0 του 2007: 5,1 λτ./100 χλμ. (CO2 119 γρ./χλμ.).. έναντι 7,9 λτ./100 χλμ. (CO2 189 γρ./χλμ.)

  • Audi Q2 1,0 TSI VS Suzuki Grand Vitara 2,0 του 2007:  5,1 λτ./100 χλμ. (CO2 117 γρ./χλμ.) έναντι 9,1 λτ./100 χλμ. (220 γρ.CO2/χλμ.)

Γκολ και ανατροπή για τα 1.000άρια. 2-1!

Κέρδος από φόρους και τέλη πάνω από 500 ευρώ το χρόνο με 1.000άρι

Εκτός από τη διαφορά στην κατανάλωση, τεράστιο είναι το όφελος για τα σύγχρονα 1.000άρια τούρμπο και στα τέλη κυκλοφορίας. Ενώ, δηλαδή, ένα 2.000 κυβικών μοντέλων 10ετίας πληρώνει 690 ευρώ τέλη ετησίως, ένα σύγχρονο βενζινοκίνητο μοντέλο 1.000 κυβικών δεν πληρώνει παραπάνω από 120 ευρώ το χρόνο, άρα μιλάμε για όφελος άνω των 550 ευρώ.

Επίσης μην ξεχνάτε πως τα 1.000άρια μοτέρ τυγχάνουν φορολογικής ασυλίας, ενώ όλα  τα έξοδα που σχετίζονται με τον κυβισμό (ασφάλεια, φορολογήσιμοι ίπποι κτλ.) είναι αισθητά μικρότερα. Επιπροσθέτως τα δίλιτρα μοτέρ επιβαρύνονται και με φόρο πολυτελείας, ο οποίος είναι μερικές εκατοντάδες ευρώ.

Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω τα 2λιτρα σύνολα δεν είναι εύκολο να πωληθούν στοιχείο, που ρίχνει αισθητά την μεταπωλητική τους αξία.
Σφραγίζουν τη νίκη κάνοντας το 3-1 τα turbo 1.000άρια.

Τελικό αποτέλεσμα: 1.000άρια τούρμπο – Δίλιτρα ατμοσφαιρικά: 3-1

autotriti.gr