Ο Γερμανικός Τύπος «βλέπει» νέες καθυστερήσεις – Οι «εβδομάδες»  που έγιναν «εβδομάδα» - Η έγκριση από την Κομισιόν που έγινε έρευνα - Και η εκκωφαντική σιωπή του ελληνικού κράτους

Ένα άνευ προηγουμένου αλαλούμ επικρατεί με την πολυδιαφημισμένη (θετικά και αρνητικά) εκχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην γερμανική Fraport έναντι άνω του ενός δις ευρώ.

Η ημερομηνία για να αναλάβει η Fraport τα αεροδρόμια και να καταβάλει τα χρήματα μετατίθεται διαρκώς. Μόλις χθες σύσσωμος ο Γερμανικός Τύπος βασιζόμενος σε τηλεγράφημα του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων  (dpa) κάνει λόγο για νέα καθυστέρηση.

 Όπως γράφουν στις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις -μεταξύ άλλων- η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, η Bild, η Welt και το περιοδικό Focus, «η ανάληψη (σ.σ. της διαχείρισης) των 14 ελληνικών αεροδρομίων από τη γερμανική εταιρεία Fraport καθυστερεί περαιτέρω. Η ημερομηνία της 15ης Μαρτίου που είχε τεθεί από την εταιρεία ως ημέρα παραχώρησης, δεν μπορεί να τηρηθεί σύμφωνα με πληροφορίες του dpa. Εκπρόσωπος της Fraport επιβεβαίωσε τη Δευτέρα ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται τις ερχόμενες εβδομάδες». Ωστόσο, παρά τη νέα καθυστέρηση που σημειώνεται, ο ίδιος εκπρόσωπος δήλωσε από τη Φραγκφούρτη (σ.σ. έδρα της Fraport) ότι «βρισκόμαστε στην τελική ευθεία», επισημαίνοντας ότι «η ελληνική πλευρά εργάζεται πυρετωδώς» για την επίλυση των τελευταίων προβλημάτων. 

Βέβαια σε ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης κάπου χάθηκε η μετάφραση και  το «αναμένεται τις ερχόμενες εβδομάδες» μετατράπηκε σε «αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα».

Σύμφωνα με πληροφορίες τα «αγκάθια» που παραμένουν είναι δύο. Αφενός η σύμβαση με το ΕΚΑΒ το οποίο  είναι ο μοναδικός αρμόδιος φορέας για να παρέχει τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών στα αεροδρόμια και υποχρεώνεται η παραχωρησιούχος να το επιλέξει.

Και αφετέρου η ίσως «τυπική» αλλά χρονοβόρα, έγκριση της ιδιωτικοποίησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν).

Και εδώ έρχεται η πληροφορία πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχθηκε να ερευνήσει την προσφυγή της Ομοσπονδίας Σωματείων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας κατά της σύμβασης, για να «δέσει το γλυκό».

Η προσφυγή της ΟΣΥΠΑ βασίστηκε στο ότι απαγορεύεται η εκποίηση υποδομών που έχουν κατασκευαστεί με ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, όπως γίνεται με τα αεροδρόμια Χανίων και Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η  απόφαση για να ερευνηθεί η προσφυγή κοινοποιήθηκε σε τρεις συναρμόδιες επιτροπές .

Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν  με την συγκεκριμένη «επένδυση» ,  από την οποία το ελληνικό  κράτος προσδοκά πάνω από ένα δις , το ίδιο αυτό το κράτος τηρεί σιγήν ιχθύος.  Ουδεμία ανακοίνωση ή εξήγηση έχει δοθεί από την κυβέρνηση και η μόνη ενημέρωση που υπάρχει γίνεται από την ίδια την γερμανική εταιρεία.

Ανακοίνωση για τις εξελίξεις από την Ανοικτή Πρωτοβουλία

Στο μεταξύ το βράδυ της Τρίτης και μετά τις τελευταίες εξελίξεις η Ανοικτή Πρωτοβουλία Πολιτών κατά της εκχώρησης του αεροδρομίου Χανίων εξέδοσε την παρακάτω ανακοίνωση:

"Η Πρωτοβουλία μας, ανακοινώνει σήμερα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε αποδεκτή την προσφυγή που είχε καταθέσει η Ομοσπονδία εργαζομένων στη πολιτική αεροπορία κατά της Fraport !   Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν νέες συνθήκες και προφανώς νέα καθυστέρηση στην κατάληψη του αεροδρομίου Δασκαλογιάννης από τους Γερμανούς !
 
Η αποδοχή της προσφυγής είναι μία έστω προσωρινή δικαίωση και του αγώνα της ΟΣΥΠΑ αλλά και της Πρωτοβουλίας μας.
 
Καλούμε τον εισαγγελέα Χανίων να αναλάβει πρωτοβουλία και να διερευνήσει την παράνομη είσοδο και εγκατάσταση της Fraport στο αεροδρόμιο «Ι. Δασκαλογιάννης»
 
Ενημερώνουμε τους πολίτες των Χανίων ότι άνθρωποι της Fraport χθες αργά το βράδυ προς τα ξημερώματα κατέβασαν τις μαύρες κορδέλες τις οποίες η πρωτοβουλία μας είχε τοποθετήσει στη φωτογραφία του Δασκαλογιάννη,  ως μία συμβολική κίνηση εντός της κεντρικής αίθουσας του αεροδρομίου. Ενημερώνουμε τους ανθρώπους που κινούνται την νύχτα,  ότι η Πρωτοβουλία μας θα είναι σύντομα στο αεροδρόμιο αυτή τη φορά πιο δυναμικά…
 
Καλούμε για μία ακόμα φορά τους βουλευτές των Χανίων και την κυβέρνηση, με αφορμή την τέταρτη αναβολή, να κηρύξουν την Fraport έκπτωτη και να προχωρήσουν στη σύσταση ενός δημόσιου (κρατικού) Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Αερολιμένων με ορθολογικά και μη πελατειακά κριτήρια. 
 
Καλούμε τους πολίτες των Χανίων σε συνεχή εγρήγορση ενόψει των νέων κινητοποιήσεων που ετοιμάζει η Πρωτοβουλία μας, ιδιαίτερα μετά τις νέες εξελίξεις."