Επιστολή από τον Εμπορικό σύλλογο Χανίων για το θέμα των ενδιάμεσων εκπτώσεων

Στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων συζητήθηκε το θέμα των ενδιάμεσων εκπτώσεων με αφορμή την επικείμενη συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ.Βουλγαράκη Αποστόλη την Δευτέρα Μαρτίου 2017. Σας παραθέτουμε την σχετική επιστολή που κατατέθηκε από τον Εμπορικό Σύλλογο με τις ξεκάθαρες θέσεις όσο αφορά το θέμα των ενδιάμεσων εκπτώσεων .

ΑΡ.ΠΡΩΤ : 7198      ΧΑΝΙΑ 13/3/2017    

ΠΡΟΣ : Αντιπεριφερειάρχη Χανίων 

κ.Βουλγαράκη Αποστόλη

Θεωρούμε ότι είναι κατανοητό από όλους , ότι  στην οικονομία δεν είναι όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις ίδιες .Έτσι στους  κλάδους του εμπορίου υπάρχουν πολλές μικρές και μεσαίες  επιχειρήσεις .Υπάρχουν όμως λίγες  μεγάλες εμπορικές  επιχειρήσεις, και  πολυεθνικές .Τα συμφέροντα των μικρών και των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων είναι αντίθετα .Ο τρόπος που επιχειρούμε εμείς οι μικροί έμποροι και οι αυτοαπασχολούμενοι  είναι τελείως διαφορετικός  από τους μεγάλους. Οι πολυεθνικές έχουν οικονομικά πλεονεκτήματα όπως (φοροαπαλλαγές , ελαστικές μορφές απασχόλησης , έδρες σε φορολογικούς παραδείσους κ.α).
Πολλές οικονομικές μεταρρυθμίσεις που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια στον κλάδο του εμπορίου δε βοηθάνε τους μικρούς (απελευθέρωση επαγγελμάτων ,ωραρίων κ.α.). Έτσι και οι ενδιάμεσες  εκπτώσεις πιστεύουμε ότι δεν εξυπηρετούν  την συντριπτική πλειοψηφία των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων στον τόπο μας.Σας ζητάμε να συνταχτείτε με την θέση του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων  και να απαιτήσετε και εσείς στην κατάργηση των εκπτωτικών ενδιάμεσων περιόδων όσο και στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές.
Η πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων  προς  την Αντιπεριφέρεια Χανίων για την εφαρμογή του άρθρου 114 του νόμου 4446/16 για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις είναι η  κάτωθι:

Κύριε Αντιπεριφερειάρχη , 

Με την εφαρμογή του μέτρου , των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων  αλλά  και της παράτασης των κανονικών εκπτώσεων μπορούμε με σιγουριά  να πούμε ποιους πραγματικά  βοήθησαν τέτοια μέτρα (παράταση κανονικών εκπτώσεων , ενδιάμεσες εκπτώσεις , δεκαήμερα προσφορών).Οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις  ήταν και είναι   οι μόνιμα χαμένες  από την εφαρμογή τέτοιων  οικονομικών μέτρων .    Πραγματικά  όποιος μικρός  προσπάθησε  μέσα από τέτοιες ενέργειες  να ανταγωνιστεί τα  μεγάλα μονοπωλιακά –πολυεθνικά εμπορικά μαγαζιά όχι απλά έχασε αλλά οδηγήθηκε με μαθηματικό τρόπο στην χρεοκοπία .

Οι συνάδελφοι μας  μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα έχασαν ότι με κόπο είχαν αποκτήσει από δουλειά αρκετών χρόνων .

Μέσα από συνεχείς  έρευνες τα τελευταία χρόνια για τον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων τόσο σε τοπικό όσο και  σε πανελλαδικό επίπεδο (έρευνες ΕΣΕΕ) η συντριπτική πλειοψηφία των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων θεωρούν  ότι  το μέτρο είναι  άνευ ουσίας.

Φαίνεται από τις έρευνες ότι δεν υπάρχει η προσδοκώμενη αύξηση του τζίρου. Καθώς επίσης  επιφέρει και  ζημιά γιατί  είναι σε περιόδους που οι  περισσότεροι προμηθεύονται  νέα εμπορεύματα (εποχικά) και έτσι είναι αναγκασμένοι  να τα πουλούν με εκπτώσεις.