Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές της εκπαιδευτικής δράσης Τeachers4Europe της Ανατολικής Κρήτης, ολοκληρώνουν για το σχολικό έτος 2016-2017 τις «ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ του  δικτύου TEACHERS4EUROPE

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές της εκπαιδευτικής δράσης Τeachers4Europe της Ανατολικής Κρήτης, ολοκληρώνουν για το σχολικό έτος 2016-2017 τις «ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ του  δικτύου TEACHERS4EUROPE στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, Αίθουσα Καστελλάκη στις 27 και 28 Απριλίου ώρες 17.30 -21.30 με  ένα διήμερο  που θα σφραγίσει συμβολικά τη δημιουργία και την έκφραση τους για τη φετινή σχολική χρονιά με ένα ταξίδι ιδεών και μια αφιέρωση στην Ευρώπη «με λογισμό και  μ’ όνειρο…»

Για το σχολικό έτος 2016-2017 η “ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ” ήταν  η κομβική έννοια, το νήμα που συνέδεσε  τα μέλη του ΔΙΚΤΥΟΥ Τ4Ε στην ανατολική Κρήτη, παλιούς και νέους Τ4Ε, αλλά και φορείς, συλλογικότητες, δομές της τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης  που δραστηριοποιούνται με ποικίλες  παρεμβάσεις ευρωπαϊκού χαρακτήρα. Παρεμβάσεις με στόχο να ευαισθητοποιήσουν, να διαμορφώσουν και να συνδέσουν ενεργούς Ευρωπαίους πολίτες, αναδεικνύοντας επιπλέον ιδιαίτερες δομές, πρωτοβουλίες και έργα με ευρωπαϊκή διάσταση της  τοπικής κοινότητας και ευρύτερα του νησιού.

Πραγματοποιήθηκαν έτσι από τον Δεκέμβριο έως τον Μάρτιο συνολικά έξι διήμερα με διάφορες θεματικές που ανέδειξαν τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, της τέχνης και του πολιτισμού, της δικτύωσης, της σχεδιαστικής σκέψης και δημιουργικότητας στα οποία συμμετείχαν με μεγάλη ανταπόκριση εκπαιδευτικοί από όλη την σχολική κοινότητα της ΠΕ Ηρακλείου καθώς και πολίτες με ενδιαφέρον σε ευρωπαϊκά θέματα που έδωσαν μια πλούσια οπτική στη δυναμική των επιμορφωτικών  παρεμβάσεων.

         Τον μήνα Απρίλιο οι ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ του δικτύου TEACHERS4EUROPE επιχειρούν να αξιοδοτήσουν τους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως εν δυνάμει Ευρωπαίους πολίτες, προκειμένου να μοιραστούν ιδέες πρωτότυπες, ιδέες που γεννήθηκαν αυθόρμητα στη σχολική ζωή από τους ίδιους  και μετουσιώθηκαν σε  δημιουργικό  έργο που αποκάλυψε συλλογικές  δυνατότητες  στη ζωή του σχολείου με προεκτάσεις και στην τοπική κοινωνία. Επιπλέον επιδιώκουν  να  αναδείξουν δυνατότητες της Κρήτης  που υποστηρίζουν το ταξίδι ιδεών στην Ευρώπη  με διάφορες πρωτοβουλίες και βηματισμούς. Ο λόγος στις ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ που σφραγίζουν το σχολικό έτος 2016-2017 είναι ο δυνατός λόγος των μαθητών του δικτύου Teachers4Europe που εκφράζεται με πολλαπλούς τρόπους και αφιερώνεται «με λογισμό και όνειρο» στην Ευρώπη.

Για τον λόγο αυτό οι ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ του ΔΙΚΤΥΟΥ TEACHERS4EUROPE   τον Απρίλιο  υλοποιούνται στο Επιμελητήριο Ηρακλείου (Αίθουσα Καστελλάκη) με ένα διήμερο-γιορτή όπου  πρωταγωνιστές είναι τα παιδιά, με κεντρική εισήγηση του κ. Αργύρη Περουλάκη, Αν Επ. της Αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Ελλάδα, με προσκεκλημένο εισηγητή τον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δυτικής Ελλάδας κ. Θ. Μπαρή, Ambassador T4Ε Αχαΐας  και  με στρογγυλό τραπέζι όπου συνδιαλέγονται πανεπιστημιακοί, ερευνητές, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης,  στελέχη της εκπαίδευσης που υποστήριξαν ουσιαστικά τις παρεμβάσεις του δικτύου σε όλη τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους με τις εισηγήσεις και τα εργαστήρια τους. Θέμα του στρογγυλού τραπεζιού «Ταξιδεύοντας ιδέες από την Κρήτη στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» 

Αξίζει να επισημανθεί ότι οι παρουσιάσεις πρωτοβουλιών μαθητών που γεννήθηκαν στον μικρόκοσμο της τάξης και ταξίδεψαν στο σχολείο, στην Κρήτη, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και παρουσιάζονται στις ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ έχουν σαφώς ενδεικτικό χαρακτήρα  και δεν εξαντλούν τον πλούτο των ιδεών των μαθητών του δικτύου Τ4Ε.

Μέλημα της συγκεκριμένης παιδαγωγικής και πολιτισμικής παρέμβασης  με θέμα «ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ …ΕΚΠΛΗΞΗ: ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ Μ’ ΟΝΕΙΡΟ» είναι να δοθεί για μια ακόμη φορά μέσω της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής δράσης Teachers4Europe  η δυνατότητα έκφρασης, δημιουργίας, ανταλλαγής μηνυμάτων και θέσεων των μελών του δικτύου (ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ) καθώς και η δυνατότητα γόνιμου διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και ευρύτερα την τοπική  κοινωνία και την χώρα.