"Η συμφωνία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων παραμένει αποικιοκρατικού χαρακτήρα" - Κριτική σε δημοτική αρχή και αντιπεριφέρεια Χανίων

Η δημοτική παράταξη Χανίων Πρωτοβουλία Πολιτών Αυτοδιοίκησης Χανίων σε ανακοίνωσή της αναφορικά με την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport, αναφέρει τα εξής:

"Η συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που οριστικοποιήθηκε πρόσφατα από την παρούσα κυβέρνηση, είναι ακριβώς η ίδια με εκείνη που υπογράφτηκε το Δεκέμβρη του 2014 από την τότε κυβέρνηση. Συνεπώς η δημοτική μας κίνηση σήμερα, δεν παίρνει πίσω ούτε έναν από τους λόγους για τους οποίους διαφωνούσαμε τότε, χάριν κάποιου οποιουδήποτε βολικού ρεαλισμού. 

Παραμένει μια συμφωνία αποικιοκρατικού χαρακτήρα ως προς το τίμημα, τα δάνεια που πήρε από τις ανακεφαλαιοποιημένες με τόσες στερήσεις ελληνικές τράπεζες, την εξαίρεση της εταιρείας από την πληρωμή δημοτικών τελών, τις αρνητικές συνέπειες για το κόστος των εισιτηρίων, τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων και τον τουρισμό, τα ζητήματα εθνικής ασφάλειας και τόσα άλλα που καθημερινά δημοσιεύονται χωρίς να διαψεύδονται.

Η δημοτική αρχή και η αντιπεριφέρεια Χανίων κινήθηκαν στα ρηχά νερά μιας επικοινωνιακής τακτικής, που περιορίστηκε στο νομικό επίπεδο, και ποτέ δεν επιδίωξαν να ενημερώσουν τον κόσμο για τις συνέπειες της συμφωνίας καλώντας τον να συμμετέχει σε ένα διεκδικητικό αγώνα ακύρωσης της συμφωνίας. Αντίθετα, περιορίστηκαν στην ανάθεση του ζητήματος σε συγκεκριμένους διεκπεραιωτές, με πολλές φωτογραφίες και μεγάλα λόγια, προσέχοντας να κρατούν τον κόσμο έξω από κάθε ουσιαστική συμμετοχή.

Όταν πριν δύο χρόνια είχαμε προτείνει στο δημοτικό συμβούλιο τη διενέργεια δημοψηφίσματος  σε επίπεδο νομού, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους δημότες να εκφράσουν τη θέση τους σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου, η δημοτική αρχή την καταψήφισε προβάλλοντας γραφειοκρατικές δικαιολογίες.

Όταν ως δημοτική παράταξη ζητήσαμε από τη νομική υπηρεσία του Δήμου Χανίων κρίσιμες λεπτομέρειες της συμφωνίας, πληροφορηθήκαμε ότι δεν της έχει χορηγηθεί και ότι απαιτείται προς τούτο εισαγγελική παραγγελία. Θέτουμε, λοιπόν, το ερώτημα: Γιατί επί δύο χρόνια η δημοτική αρχή δεν προσέφυγε στη διαδικασία αυτή ως δικαιούταν και ως όφειλε, προκειμένου να πληροφορήσει ουσιαστικά τους  δημότες της για την τύχη του αεροδρομίου;  Πώς θα υποστηριχθεί αποτελεσματικά από τη δημοτική αρχή μια προσφυγή για την ακύρωση της συμφωνίας αυτής, όταν δεν  είναι σε πλήρη γνώση της;

Εμείς πιστεύουμε ότι η συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων συμβάλλει στη όξυνση της αντίθεσης ανάμεσα στον πλούτο των ολίγων και ισχυρών και τη φτώχεια των πολλών και συνεπώς για εμάς το κλείσιμο της συγκεκριμένης συμφωνίας δεν αποτελεί ούτε σημαντική στιγμή για την Ελλάδα ούτε πρότυπο επένδυσης προς μίμηση για άλλες παρόμοιες επενδύσεις, αλλά παράδειγμα μιας συμφωνίας που επιβάλλεται να καταργηθεί πρώτα και κύρια στη συνείδηση κάθε πολίτη. Οι πολιτικές λιτότητας που επιβάλλονται, οι μειώσεις μισθών και συντάξεων, οι απολύσεις, η διάλυση των εργασιακών σχέσεων, η υψηλή ανεργία δεν αποτελούν προσαρμογή σε κάποιο φυσικό φαινόμενο αλλά έχουν ένα συγκεκριμένο στόχο: την αφαίρεση του παραγόμενου πλούτου από τους πολλούς προς όφελος των μεγάλων συμφερόντων.

Χωρίς να αγνοούμε ότι ο συσχετισμός δυνάμεων είναι αρνητικός και τις δυσκολίες που αντικειμενικά υπάρχουν, χρειάζεται να πάψουμε παθητικά να διαβάζουμε δελτία Τύπου και ανακοινώσεις, αλλά να συμμετέχουμε στηρίζοντας κάθε προσπάθεια που ενεργοποιεί τον κόσμο και διεκδικεί το δικαίωμα της αντίστασης σε πολιτικές που τον οδηγούν στην εξαθλίωση και που δημιουργεί συμμαχίες χωρίς αποκλεισμούς με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας μας. Να πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας!"