Καταγγέλλει την πρόταση του Κυττάρου Χαλέπας για πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης με δίδακτρα 120 ευρώ, εντός δημόσιου σχολικού χώρου, ως προσπάθεια να "στήσει ιδιωτική δομή στις πλάτες του δημόσιου σχολείου"

Αντίθετος στην οποιαδήποτε παραχώρηση σχολικών χώρων στο Κύτταρο Χαλέπας, για την υλοποίηση προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης το καλοκαίρι, δηλώνει ο Σύλλογος Δασκάλων Χανίων.

Ο Σύλλογος Δασκάλων υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του, ότι δεν ενδείκνυνται δημόσιοι χώροι και συγκεκριμένα τα δημόσια σχολεία να χρησιμοποιούνται με τη λογική της ανταποδοτικότητας και της επιβολής διδάκτρων.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων, το Κύτταρο Χαλέπας προτείνει να υλοποιήσει πρόγραμμα που "φαίνεται κοινωνικό όμως στην πραγματικότητα δεν είναι" καθώς ζητά από τους γονείς να δίνουν 120 ευρώ ως δίδακτρα τον μήνα.

Ο Σύλλογος τονίζει χαρακτηριστικά: "Όποιος θέλει να στήσει ιδιωτικές δομές δεν μπορεί να το κάνει στις πλάτες του δημόσιου σχολείου" και καταλήγει ζητώντας την παρέμβαση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων Χανίων:

"Η παραχώρηση χώρων Δημοτικών Σχολείων της Χαλέπας για την πραγματοποίηση προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης, για τους καλοκαιρινούς μήνες αποκλειστικά για παιδιά της περιοχής, όπως διεκδικεί ο «πολιτιστικός και αθλητικός σύλλογος Κύτταρο Χαλέπας» μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους. 

Αναγνωρίσουμε ότι εξυπηρετεί μια πραγματική κοινωνική ανάγκη γιατί υπάρχουν πολλοί γονείς που αντιμετωπίζουν το ζήτημα πού θα αφήσουν τα παιδιά τους όταν τα σχολεία είναι κλειστά. Όμως, ο τρόπος αντιμετώπισης που προτείνεται από το Κύτταρο, προκρίνει λογικές ιδιωτικοποίησης, παραχώρησης σε ΜΚΟ, κατάτμησης του ενιαίου και καθολικού χαρακτήρα που πρέπει να έχουν οι κοινωνικές δομές και η εκπαίδευση. Δημιουργεί λογικές ανταποδοτικότητας και επιβολής διδάκτρων μέσα σε δημόσιους χώρους και μάλιστα σχολεία. 

Αν και είναι σωστή η διεκδίκηση, από την πλευρά του «Κυττάρου», προς το Δήμο Χανίων να λειτουργήσει ανάλογα προγράμματα, θεωρούμε ότι γίνεται προσχηματικά γιατί αμέσως μετά τη διατύπωσή της ακολουθεί η αναίρεσή της, αφού το «Κύτταρο» «αφήνει» αμέσως ανοιχτή τη δυνατότητα ανικανότητας του Δήμου για την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος και την προεξοφλεί. 

Ανεξάρτητα από τις όποιες πιθανές καλές προθέσεις μπορεί να υπάρχουν, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η υλοποίηση από την πλευρά του «Κυττάρου» δεν θα ανοίξει το δρόμο για τον οποιοδήποτε επιχειρηματία ή ΜΚΟ να διεκδικεί να παίξει έναν αντίστοιχο ρόλο. Ούτε οι ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί, ούτε οι κοινωφελείς σκοποί αποτελούν εγγύηση για το μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα τέτοιων δράσεων. Όπως δείχνει άλλωστε και η εμπλοκή των ΜΚΟ στο προσφυγικό ζήτημα, πακτωλός χρημάτων κατευθύνεται προς αυτές χωρίς απαραίτητα να καταλήγουν στους πρόσφυγες. 

Αρνούμαστε τον αποσπασματικό και τοπικά περιορισμένο χαρακτήρα μιας τέτοιας δομής μέσα στα δημόσια σχολεία. Θεωρούμε απαράδεκτη και απόλυτα υποταγμένη στις θεωρίες της ελεύθερης αγοράς τη λογική «όποιος μπορέσει (ή όποιος ενδιαφερθεί, πιέσει κλπ) θα μπορεί να έχει στη γειτονιά του μια αντίστοιχη δομή». Ευτελίζει την έννοια του κοινωνικού κράτους σε ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι ατόμων ή συλλόγων που αυτός που έχει τις διασυνδέσεις με επιχειρηματίες ή με κρατικούς φορείς, βουλευτές, παράγοντες κλπ θα εξασφαλίζει την απαραίτητη χρηματοδότηση. Με ποιες διαδικασίες εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση της Βουλής των Ελλήνων; Γιατί άραγε η κυβέρνηση που έχει και τέσσερεις βουλευτές στο νομό δεν θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει ένα αντίστοιχο πρόγραμμα για όλες τις γειτονιές της πόλης και ιδιαίτερα τις πιο υποβαθμισμένες;

Ένα πρόγραμμα που θα προσφέρει άλλου τύπου δραστηριότητες και  θα αποφορτίζει τα παιδιά από το σχολικό περιβάλλον, που αν και είναι οικείο, δεν μπορεί να φιλοξενεί  τις οργανωμένες δραστηριότητες των παιδιών όλο το χρόνο.

Το πρόγραμμα όπως προτείνεται από το «Κύτταρο Χαλέπας» μπορεί να φαίνεται κοινωνικό όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Ζητάει μέσα σε συνθήκες κρίσης από τους εργαζόμενους γονείς να δίνουν ένα μεγάλο τμήμα του εισοδήματός τους ως δίδακτρα. Μια οικογένεια θα είναι αναγκασμένη να δώσει έως και 120€ το μήνα από τα πενιχρά έτσι κι αλλιώς εισοδήματά της. Η ανάληψη ενός τέτοιου εγχειρήματος από τους γονείς ανοίγει το παράθυρο διάπλατα στο να γενικευτούν ανάλογες πρακτικές και σε άλλες περιπτώσεις. Δυστυχώς είναι πια συχνό φαινόμενο στα σχολεία λόγω έλλειψης ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, γονείς να προσλαμβάνουν με δικά τους έξοδα εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής για τα παιδιά τους που τους χρειάζονται. Αυτό θέλει το «Κύτταρο» να προκρίνουμε;

Θεωρούμε ότι η πρόταση του «Κυττάρου» βρίσκεται σε πλήρη σύμπνοια με την κυβερνητική πολιτική  της λιτότητας και των άγριων περικοπών των μνημονίων, την οποία και αντιπαλεύουμε. Αποτελεί μια πολύ βολική πρόταση για τους έχοντες και κατέχοντες αλλά και για τους εκάστοτε κυβερνώντες. Αν και εμφανίζεται με τη μορφή «κοινωνικής διεκδίκησης» στην πραγματικότητα απαλλάσσει την εκάστοτε κυβέρνηση από κοινωνικές διεκδικήσεις, εγκαθιστώντας μια βαθιά νεοφιλελεύθερη λογική. Ως Σύλλογος αρνούμαστε τη λογική της νεοφιλελεύθερης κοινωνικής ζούγκλας που οι κοινωνικές ανάγκες καλύπτονται όχι από το κράτος αλλά από τους αποκλειστικά ενδιαφερόμενους. Είναι η ίδια λογική που καταστρέφει τη δημόσια υγεία, την πρόνοια, το ασφαλιστικό σύστημα, τις συντάξεις, την παιδεία. Όποιος θέλει να στήσει ιδιωτικές δομές δεν μπορεί να το κάνει στις πλάτες του δημόσιου σχολείου. 

Θεωρούμε περιττό να αναφέρουμε ότι η λογική που εισάγει το «Κύτταρο» δεν έχει να κάνει σε τίποτα με αυτοδιαχειριστικά πειράματα.

Ζητούμε από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να πάρει θέση."