Την άλλη βδομάδα ξεκινά μέσω διαδικτύου η προπώληση εισιτηρίων φτηνών εισιτηρίων στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη για δρομολόγια από την 21η Αυγούστου και μετά που προωθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τις νέες υπηρεσίες που περιλαμβάνουν τη προπώληση εισιτηρίων, εκπτώσεις σε περίπτωση καθυστερήσεων δρομολογίων και συνδυασμός τρένου - ταξί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών κ.ά γνωστοποίησε τη Τρίτη ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας μετά την επίσκεψή του, μαζί με κλιμάκιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επικεφαλής τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, σε σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις της Βόρειας Ελλάδας.

Ειδικότερα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος, υπογράμμισε ότι από την επόμενη εβδομάδα, ξεκινά μέσω του διαδικτύου το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με την ισχύ του εισιτηρίου από την 21η Αυγούστου και μετά. Κάθε μήνα, 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντίτιμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ. Δηλαδή, σε σύνολο 210.000 θέσεων σε μηνιαία βάση, οι 45.000 θέσεις θα βγαίνουν σε προσφορά.

Στο μεταξύ, άμεσα πρόκειται να εφαρμοστεί, για πρώτη φορά στα σιδηροδρομικά χρονικά στη χώρα μας, μια πολιτική αποζημίωσης επιβατών, λόγω καθυστερήσεων που ενδεχομένως να υπάρξουν στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής, ανάλογη αυτής που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ.

Στο πλαίσιο αυτό, θα παρέχεται έκπτωση στο επόμενο εισιτήριο για κάθε επιβάτη κατά 25% για μισή ώρα καθυστέρηση, 50% για πάνω από 60 λεπτά, 75% πάνω από 90 λεπτά, ενώ για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών, θα δίνεται ένα δωρεάν εισιτήριο.

Σημειώνεται πως οι παραπάνω αποζημιώσεις δεν θα δίδονται για τις προσφορές εισιτηρίων 9, 19 και 29 ευρώ.

Μάλιστα, από 1η Σεπτεμβρίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει μέσα στα τρένα τη δυνατότητα χρήσης ίντερνετ και συνεχές σήμα στα κινητά τηλέφωνα όλων των εταιρειών, ενώ για τους επιβάτες που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη θα δίνεται η δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών πόρτα-πόρτα, με την επωνυμία «τραίνο-ταξί».

Όπως εξήγησε ο κ. Ζηλιασκόπουλος και δημοσιεύει το news247.gr, ένας επιβάτης ξεκινώντας το ταξίδι του από Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κατερίνη ή Βόλο, θα έχει τη δυνατότητα με ένα ενιαίο μειωμένο εισιτήριο να ζητήσει να τον περιμένει ταξί και να τον μεταφέρει στον τελικό του προορισμό. Το συνολικό κόστος τρένου και ταξί θα ξεκινά από 69 ευρώ μετ' επιστροφής για όσους διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Προαστιακός Θεσσαλονίκης

Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Τσιόκας ανέφερε ότι επιταχύνονται οι διαδικασίες για την ηλεκτροκίνηση στον προαστιακό Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι εντός του 2012 θα είναι έτοιμες οι μελέτες για τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Βέροια - Σκύδρα - Εδεσσα και Θεσσαλονίκη - Κιλκίς - Ροδόπολη - Προμαχώνας, όπως λειτουργεί ήδη η γραμμή Θεσσαλονίκη - Κατερίνη - Λάρισα.

Αναφέρθηκε επίσης στα οικονομικά της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι το λειτουργικό πλεόνασμα του ομίλου ΟΣΕ διαμορφώθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2011 στα 3 εκατ. ευρώ, για πρώτη φορά από την ίδρυσή του, ενώ το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο από 20 εκατ. τον Ιανουάριο.

"Από ιδρύσεως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβάρυνε τον Έλληνα φορολογούμενο με 20 εκατ. ευρώ κάθε μήνα έχοντας καταγράψει χρέος 700 εκατ. ευρώ, όταν την παραλάβαμε το 2009. Κάθε δραστηριότητα της εταιρείας ήταν ζημιογόνα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι για να μεταφέρει έναν επιβάτη από την Αθήνα στην Καλαμάτα τής κόστιζε πάνω από 250 ευρώ", εξήγησε ο κ. Τσιόκας τονίζοντας ότι το πέρασμα στην κερδοφορία που φάνταζε ακατόρθωτο αναμένεται να γίνει στο τέλος του έτους με την εφαρμογή του σκληρού δημοσιονομικού προγράμματος εξυγίανσης του τελευταίου εξαμήνου.